2019-01-28, 06:48
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi vet genom hans vänner att han brukade skriva långa inlägg på fejan som han sedan raderade dagen efter och i dom var han öppenhjärtig med sitt mående och då mådde han inte bra.
Undrar varför han satt och var öppenhjärtig på kvällarna och sen raderade nästa dag? Suttit och supit och blivit fyllesentimental kanske och tog bort det dagen efter när han nyktrat till?
Ingen tog det ju tydligen på allvar och man kan ju fråga sig varför? Dom kanske tog det för vad det var, fyllesnack som dom var vana vid?

Vem var han innanför hemmets väggar? Den sidan som bara närmaste familjen fick se?
Hans ex Anna hängde sig i deras hem 2007. Varför?
Hans sambo Karin lämnade honom. Varför?
Han var kanske ingen trevlig människa... och vissa inlägg tyder ju på det.
Hade han alkoholproblem som så många andra inom travsporten?
Den beskrivna lynnigheten och opålitligheten tyder på det... alternativt att han surnade till när narcissisten i honom inte fick som han ville eller det inte gick som han ville... eller båda.

Jodå dom där har man träffat på och jag har en person som jag absolut inte går i närheten av när han är full, för blir han retad då kan det bli riktigt farligt.

Vet vi att han skrivit inlägg som sedan raderats dagen efter? Är det någon som varit vän med honom på Facebook som bekräftat detta? Vad stod det i dom inläggen och när började de inläggen att ploppa upp på Facebook? När var sista innan morden och vad stod det? 🤔
Citera
2019-01-28, 06:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
Alltså, ju fler gånger jag ser denna film desto mer förbannad blir jag.

"Jag orkar inte längre"
"Jag hatar Karin, hon e mitt ex som, hon har träffat en ny jävla afghankille blaha blaha... så jag klarar inte"
etc etc etc.

Hur stor egoist är man om man dödar sina EGNA barn för att man HATAR KARIN?
För att hon träffat en ny kille?
För att hon inte vill ha med honom att göra?

Dumma jävla patetiska avskum till människa, avrättar sina egna barn, inte skyldiga till något.

Om nu Karin e så jävla kall och what not, så ta för fan endast ditt egna liv eller/och Karins men blanda för helvete inte in dina egna oskyldiga barn.

Nu tycker jag ju absolut inte att han ska ta Karins liv öht men ifall det var det som störde honom så mycket, så hellre hennes liv och sitt egna.

Detta handlar inte om någon tillfällig psykisk störning, detta var överlagt mord, planerat för att straffa Karin på värsta tänkbara sätt för att hon knullar afghankillar och fortsatt med sitt liv.
Han struntar fullständigt i sina egna barn och såg dom bara som pjäser i hans jävla spel.
Helt oförståndig att förstå vilken skada han gör, inte bara på Karin och hennes egna födelsedag men hela sin egna familj och vänkrets.
Förbannat jävla monster!!!

"Han var så fin kille, yada yada."
Knip igen käften ni som sympatiserar med honom.

Ursäkta till alla andra här för mina otroligt mindre väl valda ord och brist på moget språk.
Jag blir bara så förbannad!!!
Bästa inlägget i tråden o speglar allt jag sagt från ruta 1. Fanns aldrig ngn psykisk sjukdom, svartsjukemord riktat åt barn.
Citera
2019-01-28, 07:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Vet vi att han skrivit inlägg som sedan raderats dagen efter? Är det någon som varit vän med honom på Facebook som bekräftat detta? Vad stod det i dom inläggen och när började de inläggen att ploppa upp på Facebook? När var sista innan morden och vad stod det? 🤔
Flera tidningar har skrivit om det och uppgifterna kommer från hans vänner.
Det här skrevs i AB. Kan inte få med länken tyvärr.

"Flera vänner berättar hur han kunde skriva långa öppenhjärtiga texter på Facebook om sitt mående, och sedan radera dem dagen efter.
– Han hade mörka tankar, men jag trodde inte att det var så allvarligt.
En annan vän som känt mannen mycket länge beskriver hur han gav en mörk bild av sig själv och sitt mående som inte stämde överens med den person han var när man träffades i verkligheten.
– När man träffade honom sen så var han som vem som helst, trevlig och pratade på om vad han tänker och tycker, säger vännen."

Med erfarenhet av fyllon så är det ett klassiskt agerande.
Citera
2019-01-28, 07:23
Medlem
Jag tycker inte det känns som om det är psykisk sjukdom bakom detta, visst han mådde dåligt av uppbrottet, men vi har nog alla känt den hjärtesorgen nån gång, man blir ledsen, förtvivlad, vill inte leva, hatar allt... Osv
Men..
Det går oftast över, det kan ta lång tid men det lägger sig, tillsist. Saken är den att han är så arg och säger så om Karin, han trodde han ägde henne, den känslan får jag.

Det värsta man kan göra i ett avskedsbrev är väl att skylla på någon.. Och han skyller på Karin, allt är hennes fel, barnen är döda på hennes födelsedag också, han visste vad han gjorde, ett mycket elakt drag mot henne om jag får säga det..
Vad har hon gjort för att förtjäna detta? Det vi vet.. Lämnat honom, det är inget brott, det är ingen big deal, händer varje dag, ingen är värd att få sånt här hat mot sig, tycker så jävla synd om henne.
Citera
2019-01-28, 07:28
Medlem
Samma mekanismer i sving som när det kallas hedersmord. Den där typen av egoister är uppenbarligen helt livsfarliga och alla som ser de tendenserna hos människor i sin omgivning bör dra öronen åt sig illa kvickt. Finns det dessutom barn med i bilden borde fan i mig en orosanmälan vara obligatorisk.
Citera
2019-01-28, 08:17
Medlem
Citat:
Be inte om ursäkt för det är precis många andra känner och jag håller med dig till 100%.
Jag har sett filmen flera gånger och det finns ingen ångest, bara TYCK SYND OM MIG!!! och hatet till Karin och skitsnack om henne.
Barnen berör han knappt mer än att han har skjutit dom med två skott var och dom sov och han tänkte inte sitta i fängelset resten av sitt jävla liv för det. Till och med när han pratar om barnen hamnar han själv i fokus för han ska minsann inte sitta i fängelset. JÄVLA AS!!!
Dom här morden är bara en sak. HÄMND PÅ PARTNER!!!
Länka film tack
Citera
2019-01-28, 08:24
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:

"Flera vänner berättar hur han kunde skriva långa öppenhjärtiga texter på Facebook om sitt mående, och sedan radera dem dagen efter.
En annan vän som känt mannen mycket länge beskriver hur han gav en mörk bild av sig själv och sitt mående som inte stämde överens med den person han var när man träffades i verkligheten.
– När man träffade honom sen så var han som vem som helst, trevlig och pratade på om vad han tänker och tycker, säger vännen."

Jag är så trött på folk som inte fattar att man kan må jävligt dåligt utan att det syns. Så otroligt okunnigt att skriva så. Tyvärr är många så dåligt upplysta så sånt här får ske. Killen har ju fullständigt skrikit på hjälp genom fb. Många gör så, samt raderar när man nyktrat till. Jag vet två personer som gjorde så. Bägge tog livet av sej. Omgivningen är jäkligt dålig på att uppfatta signaler. Det hade fan inte behövt gå så här långt. Förjävligt att döda barnen. Finner inga ord.
Citera
2019-01-28, 08:28
Medlem
Det har hänt ett fruktansvärt mord på två små pojkar och ett påföljande självmord av fadern/mördaren. En oerhört tragisk händelse. All relevant information kring händelsen har framkommit via media och delvis här på flashback redan efter något dygn. Vad är det som driver de flashbackanvändare som dag ut och dag in sitter och spekulerar, fantiserar, diskuterar och publicerar sin smörja? Om någon via detta media skulle önska få en bild av vad som hänt så dränks informationen av hundratals helt irrelevanta inlägg från Rosamund, Tufsankatt m.fl. Om ni inte har information av allmänt värde att komma med så håll det för er själva.
Citera
2019-01-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Klart tänkbart scenario

Detta är nog närmast sanningen av alla tror jag. Tror inte han var psykotisk utan så trasig i själen man bara kan bli och hans enda vettiga utväg var detta. Fruktansvärt bara att han tog barnen med sig men i hans huvud såg han nog som det enda vettiga just då. En fruktansvärd video att se och sista sekunden när han insåg att polis kom hans blick rakt in i kameran , rysningar. Må det små barnen vila i frid ❤❤
Citera
2019-01-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade

Samma mekanismer i sving som när det kallas hedersmord.

Den där typen av egoister är uppenbarligen helt livsfarliga och alla som ser de tendenserna hos människor i sin omgivning bör dra öronen åt sig illa kvickt.

Finns det dessutom barn med i bilden borde fan i mig en orosanmälan vara obligatorisk.

Angående samma mekanismer som vid hedersmord: Läste just en forskningsartikel som hävdade detsamma.

Ang. Dra öronen åt sig, Jag tänker lite tvärtom: Larma (men vid fara spring så klart).

Intressant tanke ang. Orosanmälan.

Tänker att det enda vettiga som kan komma ur detta är att "utbilda", sprida den forskning som finns, skaffa beredskap genom kunskap hos gemene man och kvinna så att någon blir den som avstyr nästa annalkande tragedi. Detta då det finns tydligt urskiljbara gemensamma nämnare för dem som begår denna sorts brott.
Citera
2019-01-28, 08:45
Medlem
Det måste ju ha spårat ur rejält den 18 Januari då hon söker efter en lägenhet till en "vän". Var fanns
hennes riktiga vänner?
K*rin *ndersson
18 januari kl. 19:56
Letar boende
1 234 kr
Sala
Jag letar lägenhet eller rum/(inneboende) till en vän. Läget är lite akut. Har du ett rum att hyra ut eller tips om boende i Sala-trakten, vänligen skicka pm till mig. Tack
Citera
2019-01-28, 08:45
Medlem
Citat:

Men behöver inte vara "fyllo" för att ja det jobbigt i livet. Så många förluster av nära och kära på kort tid kan ställa till det rejält att man mår fruktansvärt dåligt av bara sorg. Sorg ska inte förminskas den kan vara grym. Att han på kvällstid a0satf och skrev sitt innersta är inte heller så ologiskt. När allt lugnat sig på kvällen, barnen sover och han satt i sin enda,het det är då tankarna kommer. Sorgen kan bokstavligen käka upp. Och för att slippa vara ensam är ju alla dessa social medier toppen. Men kan sätta ord på de dåliga mående nån annanstans än att bära på det och förhoppningsvis svarar nån och han var inte ensam med det tunga.
När dagen sen kommer och man är ute bland människor är det lättare att vara normal för då j0händer det saker hela tiden som man lägger focus på. Men inget dålogt mående i världen rättfärdigar att man tar livet av sina barn. Men lite kan man ju undra vart alla vänner var Då? Alla ser men ingen bryr sig eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in