2019-01-28, 07:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Du kanske borde gå upp kraftigt så du kan fokusera på övervikten istället för ansiktet?
Citera
2019-01-28, 07:33
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godblessme
Har så svårt att se en framtid med det ansikte jag har idag. Hur skall jag kunna leva hela livet som ful. Är snart 19 år och tjej

På en skala 1-10 hade jag sagt att jag kanske ligger på en 2a. (Om det nu går att bedöma människor utifrån en sådan skala hehe).

De som möjligtvis ligger under mig på skalan är grovt överviktiga, men de hade snabbt gått om mig om de blev normalviktiga. Om jag skall vara ärlig är det väldigt sällan, nästan aldrig jag ser kvinnor eller tjejer som är fulare än mig. Lägger ohälsosamt mycket tid på att titta på andra kvinnor och jämföra mig med dem.

Jag tror mig tycka att jag är ganska objektiv när jag tittar på mig själv i spegeln, men så säger väll kanske många som hatar sitt objektivt INTE fula ansikte med. Men, jag tror som sagt jag är ganska ärlig mot mig själv, sjävklart kunde det vara värre.

Vad är då problemet? Mitt ansikte är helt formlöst, inga kind eller käkben, ingenting. Bara en massa fett och stora kinder, liten dubbelhaka med. (Trots att jag inte alls är överviktig). Stor näsa och snea/fula tänder. Även mina ögon är på något sätt lite snea/ ojämna

Allt är bara fel, har mindre att kommentera på mina läppar och ögon, men helheten är bara så, fel och ful.

Det känns faktiskt fruktansvärt och blir otroligt frustrerad över hela den här situationen. Har inte heller en kropp som gottgör någonting.

Jag har aldrig haft problem med att få killar som jag tycker ser bra ut, men skulle aldrig kunna använda deras intresse som ”bekräftelse”. Jag tänker de är intresserade av mig pgr mina egenskaper, helt enkelt.

När jag ser bilder på mig själv när jag ler eller skrattar vill jag gråta. Känns så sorgligt. Är förresten bara 18 år och om det är nu det är tänkt att man skall vara som allra sötast känns det hela inte speciellt lovande.

Fått kommentarer om att jag skulle vara ful tidigare i skolan, alltså mellan och högstadiet så det har ju sjävklart förvärrat och bekräftat den bild jag redan har av mig själv. Alla andra, verkligen alla tjejer är så fina, feminina och söta. Är så avundsjuk och svartsjuk, på i princip alla tjejer jag möter.

Jag använder smink, försöker klä mig ok och ta hand om mitt yttre helt enkelt. Operation är ju självklart en lösning men skulle krävas så mycket, eller vet egentligen inte vad som skulle kunna fixas, allting är ju fel. Är sedan emot operationer, skulle kännas så jävla sorgligt att behöva operera mig som så ung.

Usch, problemet är att jag egentligen inte vill ha bra självförtroende, jag vill ju inte ljuga för mig själv. Det är som sagt inte bara jag som delar denna uppfattning. Jag vet inte vad jag vill, önskar helt enkelt att jag var söt, annars hur jag eventuellt skall orka leva med vad jag känner är konstant utpekning som den fula och äckliga.

Hjälp.. och tack

Du skriver text och formulerar dig fantastiskt bra.
Det är tecken på intelligens.
Intelligens är sexigt/vackert/stimulerande osv, osv såinihelvete.
Plugga som bara den, skaffa dig en hög utbildning med ett yrke där du tjänar bra.
Då kan du klä dig dyrt och stiligt också. Ännu bättre!
Tänk på din hållning, rak i ryggen och gå som du äger världen. Ännu bättre!
Träna så du får en snygg hållning och rör dig snyggt. Ännu bättre.
När du sedan har fixat allt det där och har en djävla massa pengar så kan du börja fundera på operationer.
Troligtvis är du då så nöjd med alla andra punkter innan så du har blivit vad du är och skiter i att skära i dig.
Lycka till!
Citera
2019-01-28, 07:36
Medlem
Om du inte har problem med att få killar så är det inte så stort problem som du tror. Hade du varit så ful som du säger så hade inte killarna rört dig med tång ens. Det du ser som fult kanske andra ser som charmigt / gulligt?
Citera
2019-01-28, 08:10
Medlem
Har fått så mycket svar men kan omöjligen svara på alla privat.

Vissa får nitlotten, så är det bara. Jag ser ju faktiskt ibland tjejer som jag tycker är riktigt fula och oattraktiva, så de finns ju helt klart. Därför är det ju möjligt att jag faktiskt är så ful.

Folk som snackar om det här med dysmorfobia, (om det nu stavas så), så tror jag faktiskt inte att det är något jag lider av. Det är som sagt inte enbart jag som delar min uppfattning om mitt yttre, även människor med genuina och goda intentioner har bekräftat detta, (dock i samband med att de försöka få mig att kunna leva med det haha)

Själv hade jag aldrig erkänt att jag tyckte någon var oattraktiv, aldrig. Jag vet hur jag själv faktiskt skulle ljuga om någon bad om en ärlig åsikt, därför kan jag inte heller lita på andra i den här frågan.

Jag tycker inte min personlighet ”väger upp” mitt yttre men på många sätt tycker jag verkligen att jag är spännande och intressant. Är verkligen ingen blond PK brud... och sådana finns det inget överflöd av skulle jag åtminstone säga
Citera
2019-01-28, 08:13
Medlem
Det här med att jag fått killar som jag tycker ser bra ut tror jag faktiskt enbart har att göra med mig som person. Stundvis har jag nästan lite hybris då jag tycker jag är så väldigt intelligent för att vara 18 och tjej. Om man läst andra trådar jag skrivit tror jag det lyser igenom lite narcissism i det hela...

Känner ofta ett starkt förakt/ hat mot andra tjejer (men även killar) då jag tycker de är så fruktansvärt korkade och blonda, och ändå fick de ynnesten att se så bra ut. Mycket avundsjuka inblandat med.
Citera
2019-01-28, 08:36
Medlem
PK-befriads avatar
Men vad ska du med ett ansikte till annat än för att fixa en man? Eftersom sådant inte är ett problem för dig så är ju den biten avklarad. Då kan du fokusera på annat, som att spela fiol till exempel.
Citera
2019-01-28, 08:42
Medlem
Kosmos.s avatar
Att du har lite ansiktsform kan vara för att du är smalfet. Träna gym. Tjejer får inte muskler som syns väl såvida de inte går på anabola. Fokusera på knäböj, marklyft, stelbenta marklyft. Så får du tight röv och lår.
När du tränat upp dig och fått koll på din kost kan du överväga att gå på kvinnliga hormoner då du talar om att du ser okvinnlig ut. Kan ha med låga östrogennivåer att göra
Citera
2019-01-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men vad ska du med ett ansikte till annat än för att fixa en man? Eftersom sådant inte är ett problem för dig så är ju den biten avklarad. Då kan du fokusera på annat, som att spela fiol till exempel.

Det är väll sjävklart inte kul att gå omkring och alltid vara den fula i gänget, klassen, eller i princip alla sociala sammanhang man hamnar i. Det känns jätte tufft.
Citera
2019-01-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Att du har lite ansiktsform kan vara för att du är smalfet. Träna gym. Tjejer får inte muskler som syns väl såvida de inte går på anabola. Fokusera på knäböj, marklyft, stelbenta marklyft. Så får du tight röv och lår.
När du tränat upp dig och fått koll på din kost kan du överväga att gå på kvinnliga hormoner då du talar om att du ser okvinnlig ut. Kan ha med låga östrogennivåer att göra

Vet dock inte om det är sant, klär mig kvinnligt osv men har inte dessa nätta, fina drag som så många kvinnor har.
Citera
2019-01-28, 09:55
Medlem
Kan du skicka en bild på någon du liknar? ''Inga problem att få killar jag tycker är attraktiva.''
Önska jag kunde säga så om tjejer trots att jag är en 2:a på skalan.
Citera
2019-01-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexpress83
Kan du skicka en bild på någon du liknar? ''Inga problem att få killar jag tycker är attraktiva.''
Önska jag kunde säga så om tjejer trots att jag är en 2:a på skalan.

http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/File:Fat_ugly_girl.jpg

Usch känns hemskt att behöva peka ut någon annan som ful.. men..

Kanske lite lik hon här, som jag tycker är väldigt oattraktiv. Saken är ju dock den att om hon hade gått ner i vikt, bytt till linser, fixat håret och använt smink hade hon varit jättesöt, mycket sötare än mig. Jag skulle säga jag ser bättre ut pgr av att hon är överviktig, men går hon ner i vikt skulle hon snabbt gått om mig och blivit en söt tjej med fina drag.
Citera
2019-01-28, 10:08
Medlem
Maxipower1s avatar
Problemet ligger enbart i din självkänsla. Du är inte ful. Men du skulle kanske behöva prata med en psykolog .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in