2019-01-28, 02:54
Medlem
Enkelt - skaffa fillers.
Citera
2019-01-28, 02:55
Medlem
Ksoksos avatar
Jag är fan skitful och jag får ligga. (Gift numera osv) Jag är dessutom med och tävlar regelbundet inom en grej där mitt tryne syns överallt och videos och bilder (som jag inte själv tagit) postas online. Bli bekväm med din fulhet så kommer du märka att det är helt ok att leva med, alltså det spelar ingen roll om du har snea tänder och osynliga kindben. Män är inte direkt krösna och de "snygga" brudarna mår inte toppen när du tar deras killar för att du har en intressant personlighet. Jobba med att stärka din självkänsla och odla dina intressen. Passion drar människor till dig. Du måste komma ut ur ditt eget huvud och se dig själv ur ett annat perspektiv.

Kramar Freud
Citera
2019-01-28, 02:56
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Enkelt - skaffa fillers.
Ser ut som Denniskorvar som legat för länge på grillen.
Citera
2019-01-28, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
För mycket fillers är skitfult indeed men om man gör 0.5 ml blir det naturligt och fina resultat. Bara att sätta in fillers i käklinjen och hakan gör att ansiktet framhävs i profil utan att det ser onaturligt ut. Enda man borde vara försiktig med enligt mig är att göra läppar och kindben för mycket men annars är fillers det bästa som finns när det kommer till att ge sitt ansikte det man tycker det saknar. Tycker absolut TS ska kolla in det
Citera
2019-01-28, 03:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Plastikkirurgi
Citera
2019-01-28, 03:13
Medlem
Om du lider av dysmorfobi ska du definitivt inte använda dig av plastikkirurgi eller fillers eftersom det kan trigga och få dig att fortsätta tills du ser vanskapt ut och är ruinerad.

Förbättra ditt utseende så mycket du kan genom att sköta om dig själv och älska dig själv så som du är. Se skönheten hos andra, det som får dig att känna för dem och bekräfta dig själv som likvärdig andra med rätt att bli respekterad, älskad för din person och dina bästa sidor.

Sköt om din insida.
Citera
2019-01-28, 03:19
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Om du verkligen ser ut som ett rävgryt i ansiktet så behöver du inte tänka på operation. Se det som att du är flickan som gud glömde och att : here I am - take it or leave it !
Vad du kan göra något ät är att vara vältränad och att älska dig själv oavsett. Finns bra övningar pnline för detta!
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&cad=rja& uact=8&ved=2ahUKEwib-NWUs4_gAhUTh6YKHRWUCWAQFjAOegQIABAB&url=https%3A%2 F%2Fwww.wikihow.com%2FCome-to-Terms-with-Feeling-Ugly&usg=AOvVaw1qhR8_HK6rjJBxqVh7QLv3

wikiHOW har en massa jättebra artiklar!
Citera
2019-01-28, 03:26
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Om du lider av dysmorfobi ska du definitivt inte använda dig av plastikkirurgi eller fillers eftersom det kan trigga och få dig att fortsätta tills du ser vanskapt ut och är ruinerad.

Förbättra ditt utseende så mycket du kan genom att sköta om dig själv och älska dig själv så som du är. Se skönheten hos andra, det som får dig att känna för dem och bekräfta dig själv som likvärdig andra med rätt att bli respekterad, älskad för din person och dina bästa sidor.

Sköt om din insida.

Alla vet att sånt där bara är skitsnack. Hon vill ju slippa va ful - det är ingen som kommer gilla henne för att hon är det fattar du väl ingen gillar fula människor.
Citera
2019-01-28, 03:30
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godblessme
Har så svårt att se en framtid med det ansikte jag har idag. Hur skall jag kunna leva hela livet som ful. Är snart 19 år och tjej

På en skala 1-10 hade jag sagt att jag kanske ligger på en 2a. (Om det nu går att bedöma människor utifrån en sådan skala hehe).

De som möjligtvis ligger under mig på skalan är grovt överviktiga, men de hade snabbt gått om mig om de blev normalviktiga. Om jag skall vara ärlig är det väldigt sällan, nästan aldrig jag ser kvinnor eller tjejer som är fulare än mig. Lägger ohälsosamt mycket tid på att titta på andra kvinnor och jämföra mig med dem.

Jag tror mig tycka att jag är ganska objektiv när jag tittar på mig själv i spegeln, men så säger väll kanske många som hatar sitt objektivt INTE fula ansikte med. Men, jag tror som sagt jag är ganska ärlig mot mig själv, sjävklart kunde det vara värre.

Vad är då problemet? Mitt ansikte är helt formlöst, inga kind eller käkben, ingenting. Bara en massa fett och stora kinder, liten dubbelhaka med. (Trots att jag inte alls är överviktig). Stor näsa och snea/fula tänder. Även mina ögon är på något sätt lite snea/ ojämna

Allt är bara fel, har mindre att kommentera på mina läppar och ögon, men helheten är bara så, fel och ful.

Det känns faktiskt fruktansvärt och blir otroligt frustrerad över hela den här situationen. Har inte heller en kropp som gottgör någonting.

Jag har aldrig haft problem med att få killar som jag tycker ser bra ut, men skulle aldrig kunna använda deras intresse som ”bekräftelse”. Jag tänker de är intresserade av mig pgr mina egenskaper, helt enkelt.

När jag ser bilder på mig själv när jag ler eller skrattar vill jag gråta. Känns så sorgligt. Är förresten bara 18 år och om det är nu det är tänkt att man skall vara som allra sötast känns det hela inte speciellt lovande.

Fått kommentarer om att jag skulle vara ful tidigare i skolan, alltså mellan och högstadiet så det har ju sjävklart förvärrat och bekräftat den bild jag redan har av mig själv. Alla andra, verkligen alla tjejer är så fina, feminina och söta. Är så avundsjuk och svartsjuk, på i princip alla tjejer jag möter.

Jag använder smink, försöker klä mig ok och ta hand om mitt yttre helt enkelt. Operation är ju självklart en lösning men skulle krävas så mycket, eller vet egentligen inte vad som skulle kunna fixas, allting är ju fel. Är sedan emot operationer, skulle kännas så jävla sorgligt att behöva operera mig som så ung.

Usch, problemet är att jag egentligen inte vill ha bra självförtroende, jag vill ju inte ljuga för mig själv. Det är som sagt inte bara jag som delar denna uppfattning. Jag vet inte vad jag vill, önskar helt enkelt att jag var söt, annars hur jag eventuellt skall orka leva med vad jag känner är konstant utpekning som den fula och äckliga.

Hjälp.. och tack

Du är fan inte äcklig!

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&cad=rja& uact=8&ved=2ahUKEwib-NWUs4_gAhUTh6YKHRWUCWAQFjAOegQIABAB&url=https%3A%2 F%2Fwww.wikihow.com%2FCome-to-Terms-with-Feeling-Ugly&usg=AOvVaw1qhR8_HK6rjJBxqVh7QLv3
Citera
2019-01-28, 04:08
Medlem
Oväsentligt då du är kvinna, det finns alltid män intresserade av att lisma och krypa för er alldeles oavsett hur fula(vare sig det gäller in- eller utsida) ni är.

Fast det är klart drömmer du om att åka till Dubai och äta arabbajs för pengar eller gifta dig rikt så kanske du inte har optimala förutsättningar, men du säger ju själv att du har "egenskaper"(vad det nu betyder) som tycks väga upp ditt utseende.

Kanske är det så att du, likt merparten av alla unga idag vad det tycks, drömmer om att leva i form av c-kändis på instagram vilket givet vad du beskriver kanske inte är aktuellt. Du kan väl alltid bli "influencer", typ något i stil med "Hur jag trots mitt fula ansikte lyckas leva ett liv med minimal ansträning på andras bekostnad".
Senast redigerad av Periodic 2019-01-28 kl. 04:15.
Citera
2019-01-28, 05:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Har så svårt att se en framtid med det ansikte jag har idag. Hur skall jag kunna leva hela livet som ful. Är snart 19 år och tjej

På en skala 1-10 hade jag sagt att jag kanske ligger på en 2a. (Om det nu går att bedöma människor utifrån en sådan skala hehe).

De som möjligtvis ligger under mig på skalan är grovt överviktiga, men de hade snabbt gått om mig om de blev normalviktiga. Om jag skall vara ärlig är det väldigt sällan, nästan aldrig jag ser kvinnor eller tjejer som är fulare än mig. Lägger ohälsosamt mycket tid på att titta på andra kvinnor och jämföra mig med dem.

Jag tror mig tycka att jag är ganska objektiv när jag tittar på mig själv i spegeln, men så säger väll kanske många som hatar sitt objektivt INTE fula ansikte med. Men, jag tror som sagt jag är ganska ärlig mot mig själv, sjävklart kunde det vara värre.

Vad är då problemet? Mitt ansikte är helt formlöst, inga kind eller käkben, ingenting. Bara en massa fett och stora kinder, liten dubbelhaka med. (Trots att jag inte alls är överviktig). Stor näsa och snea/fula tänder. Även mina ögon är på något sätt lite snea/ ojämna

Allt är bara fel, har mindre att kommentera på mina läppar och ögon, men helheten är bara så, fel och ful.

Det känns faktiskt fruktansvärt och blir otroligt frustrerad över hela den här situationen. Har inte heller en kropp som gottgör någonting.

Jag har aldrig haft problem med att få killar som jag tycker ser bra ut, men skulle aldrig kunna använda deras intresse som ”bekräftelse”. Jag tänker de är intresserade av mig pgr mina egenskaper, helt enkelt.

När jag ser bilder på mig själv när jag ler eller skrattar vill jag gråta. Känns så sorgligt. Är förresten bara 18 år och om det är nu det är tänkt att man skall vara som allra sötast känns det hela inte speciellt lovande.

Fått kommentarer om att jag skulle vara ful tidigare i skolan, alltså mellan och högstadiet så det har ju sjävklart förvärrat och bekräftat den bild jag redan har av mig själv. Alla andra, verkligen alla tjejer är så fina, feminina och söta. Är så avundsjuk och svartsjuk, på i princip alla tjejer jag möter.

Jag använder smink, försöker klä mig ok och ta hand om mitt yttre helt enkelt. Operation är ju självklart en lösning men skulle krävas så mycket, eller vet egentligen inte vad som skulle kunna fixas, allting är ju fel. Är sedan emot operationer, skulle kännas så jävla sorgligt att behöva operera mig som så ung.

Usch, problemet är att jag egentligen inte vill ha bra självförtroende, jag vill ju inte ljuga för mig själv. Det är som sagt inte bara jag som delar denna uppfattning. Jag vet inte vad jag vill, önskar helt enkelt att jag var söt, annars hur jag eventuellt skall orka leva med vad jag känner är konstant utpekning som den fula och äckliga.

Hjälp.. och tack
Du verkar snarare lida av BDD.

Om du har pojkvänner som ser bra ut så gör du det förmodligen också. Alla jämför sig med ett retuscherat ideal men du verkar förvränga det du ser på samma sätt som en anorektiker ser en tjockis i spegeln.

Här kort om BDD
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi
Citera
2019-01-28, 06:26
Medlem
ant's avatar
Citat:
Jag ställer mig tveksam till att du skulle vara tillräckligt intressant för att väga upp för ett skitfult utseende. Du är nog betydligt sötare och mer ointressant än du själv tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in