2019-01-27, 18:40
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja du, läget lär ju inte förändras om man säger, det är bra som det är, vi ska inte göra något för att ändra på detta, eller kvinnor får skylla sig själva att de självmant verkar ta på sig denna uppgift utan att kräva vad det faktiskt kostar dem, eller hur?
Ok? Annars så skrev jag hur jag ser systemfel och även att jag anser att dessa bör åtgärdas. Men du kanske skriver med någon annan...
Citera
2019-01-27, 18:58
Medlem
Citat:
Det faktumet att världen har kryllat, och gör så fortfarande av barn vars fäder skiter i dem, är betydligt mer en realitet Den faktiska "vårdkostnaden" är rejält högre än ett sk underhållsbidrag

Det ändrar inte faktum.

Kollektiv bestraffning?? Är det vad du står för??

Vidriga sexist.
Citera
2019-01-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det ändrar inte faktum.

Kollektiv bestraffning?? Är det vad du står för??

Vidriga sexist.
vad ändrar inte faktum?, att du har ett betydligt mer allvarligt faktum att ta hänsyn till i samhället än vuxna mäns problem?

Sen, tycker du att du är rolig på nått sätt? Nå, förklara nu för alla vilken "kollektiv bestraffning" du nu menar jag som feminist står för?
Citera
2019-01-27, 20:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det faktumet att världen har kryllat, och gör så fortfarande av barn vars fäder skiter i dem, är betydligt mer en realitet Den faktiska "vårdkostnaden" är rejält högre än ett sk underhållsbidrag
Det finns ingenting farligare för barn än deras mammor.
Och då menar jag inte bara aborter, som i Sverige är mellan 40 och 50 000 (!) per år.
Under det första året mördas många barn och den vanligaste mördaren är mammor.
Citera
2019-01-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Och då menar jag inte bara aborter, som i Sverige är mellan 40 och 50 000 (!) per år.
Många barn mördas av sina mammor? Hur många barn mördas i Sverige varje år av sina mammor?
Citera
2019-01-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
7% men man tror att mörkertalet är långt mycket större. 20%?

Vilka "man" är det som tror det egentligen? Verkar det rimligt, när man i ett land som USA hamnar på någonstans runt 25% för folk som begär faderskapstest pga misstankar om att faderskapet är osäkert? (Dvs ett urval som inte är slumpat.)

Detta är vad man faktiskt har tagit reda på:

I Sverige och liknande länder rör det sig om inte mer än ca 1% - 3% (En siffra för Sverige i en tabell är 2,1%).
http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/2009/03/paternity-rates-by-population/#.XE34kVxKjcs

Här förklaras hur det kan komma sig att siffror som dina fortfarande florerar trots att fakta alltså pekar på något helt annat:

http://insidestory.org.au/the-fatherhood-myth/
http://www.straightdope.com/columns/read/2730/whos-your-daddy/
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/homo-consumericus/200911/who-s-your-daddy-global-nonpaternity-rates

Det vore trevligt om dessa fakta gick in i skallen på folk någon gång för det är ju i alla fall positivare siffror än dina 7% och hiskeliga 20%. Men jag gissar att det blir som vanligt: Förnekelse, irritation och invektiv.
Citera
2019-01-27, 21:09
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Under det första året är det möjligt att det stämmer, och i förhållande till hur ofta kvinnor har ihjäl folk så är de överrepresenterade när det gäller barn, men de står för 3 av 10 barnamord totalt sett.
Citera
2019-01-27, 23:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Många barn mördas av sina mammor? Hur många barn mördas i Sverige varje år av sina mammor?
Den officiella siffran är mellan 0,4 och 2 per 100 000 barn. Det blir runt 4-5 st per år. Forskningen idag handlar mest om de 151 fall vi känner till mellan 1973 och 2008, men det finns ett mörkertal.
En siffra som kan innehålla fler barn är det vi kallar plötslig spädbarnsdöd, där vi har haft så många som 1,2 per tusen barn år 1991. Bland dem är det en övervikt av pojkar. Sen finns det massor av faktorer som påverkar SIDS, som det kallas, men det går inte att utesluta att några av dem kvävts, antingen medvetet eller att mannan somnat över dem.
Citera
2019-01-27, 23:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Under det första året är det möjligt att det stämmer, och i förhållande till hur ofta kvinnor har ihjäl folk så är de överrepresenterade när det gäller barn, men de står för 3 av 10 barnamord totalt sett.
Fel, både brå och scb är tydliga om det här. Upp till tre år säger de.
Lägg till SIDS som jokern i leken får du en tydlig övervikt för mammor som förövare.
Lägger du dessutom till att mammorna inte kan dömas för mord utan bara pappor, så får du en extra kryddig soppa av ojämställdhet.
Citera
2019-01-28, 01:36
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Fel, både brå och scb är tydliga om det här. Upp till tre år säger de.
Lägg till SIDS som jokern i leken får du en tydlig övervikt för mammor som förövare.
Lägger du dessutom till att mammorna inte kan dömas för mord utan bara pappor, så får du en extra kryddig soppa av ojämställdhet.

Anledningen att jag skrev ett år var att det var det du påstod, så jag antog att du hade kollat upp det. Oavsett om det är ett eller tre år, så är det mer än dubbelt så många män som dödar barn totalt sett.
Citera
2019-01-28, 06:51
Medlem
Citat:
vad ändrar inte faktum?, att du har ett betydligt mer allvarligt faktum att ta hänsyn till i samhället än vuxna mäns problem?

Sen, tycker du att du är rolig på nått sätt? Nå, förklara nu för alla vilken "kollektiv bestraffning" du nu menar jag som feminist står för?

Politiken ägnar sig åt medborgarnas problem, oavsett om det är vuxna eller omyndiga. Det är liksom det som är demokrati.

Man skall inte uteslutas ur den processen baserat på kön, hudfärg... osv ...

Du utesluter män. Du är sexist.

Simple as that.
Citera
2019-01-28, 07:46
Medlem
Returpappers avatar
Säg att ett simpelt ligg kostar 500 spänn. Då får man 8000 ligg för 4 miljoner. På 40 år blir det 200 ligg/år. Horor är billigare än fruar om man inte är kanin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in