2019-01-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
När jag var ung hade jag flera svårare upplevelser och blev djupt deprimerad och självmordsbenägen på ett vis som aldrig återkom och väntade mer eller mindre bara på "rätt" tillfälle men något ytterligare skedde som ironiskt nog istället fick mig att fokusera på annat. Men under den här svårare perioden så sa en bekant till mig att om man ska begå självmord så ska man skriva ett utförligare brev och peka ut en enskild, noga utvald person för att den för resten av sitt liv ska tvingas leva med att man är död som den ultimata och perfekta hämnden. Jag blev djupt chockerad, det lät så sjukt och jag blev faktiskt förbannad. Detta kom upp i sammanhanget att han avskydde killen jag då träffade också. Nåväl det är bara en av de gånger jag blivit djupt kränkt av personen känslomässigt. När han får mindre än ett år sedan begick självmord var vi sedan många år, osams eftersom han vid flera tillfällen gått över mina gränser. Inte bara när jag var ung och självmordsbenägen. Det ska ha funnits någon form av brev där han skrivit en mängd saker om en av dem som stod honom närmast som mått fruktansvärt efter hans död. Jag gick inte på hans begravning eftersom jag inte fann det riktigt korrekt pga de här sakerna jag inte kunnat släppa men absolut att jag kan föreställa mig hans hysteriska gråt och vanmakt som affekt när han avslutade sitt liv. Däremot inte att han redan för femton år sedan föreslog till mig det praktiska med "ska man ändå ta livet av sig kan man hämnas på någon som gjort en arg så får de leva för resten med ens liv på sitt samvete". Den kvällen, förstod jag inte att jag fick blicka in i hur det fungerar för många män, jag blev bara så förbluffad och ställd över att någon kunde säga något så sjukt och fruktansvärt oempatiskt. För så skulle ju inte någon göra mot någon annan...

Åh fy fan så beräknande, utstuderat grymt! Lika grymt som de som tar sitt liv samtidigt som de har sitt hämndobjekt i samtal i telefonen. Glad att du verkar klarat dig bra i livet fortsättningsvis!
Citera
2019-01-27, 15:42
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Precis som i Bjärredsfallet såg man att det fanns dåligt mående i bilden. Men trodde väl knappast att detta fanns på kartan. De flesta klarar ju av att sköta barn trots att man mår skit. Framförallt när man bara har barnen en vecka i taget. Man håller fasade uppe när barnen är vakna. När de somnat bryter man ihop, gråter, rasar. Så funkar nog de flesta. Tyvärr gick det åt helvete här. Hur fan skall omgivningen kunna förstå att barnen levde i livsfara?

Nej här kan man inte lägga någon skuld på omgivningen.. tvivlar jag starkt på!

Och inte heller på mamman.. finns inga vackra separationer vad jag vet... har man brytt sig om en människa innan , så försvinner det fort när separationen är ett faktum. Oftast är det nog så iallafall.. men kan aldrig rättfärdiga ett barnamord!

Här har vi en man som in i det sista brydde sig om hur HAN blivit behandlad och använder det i försvar i varför han kallblodigt mördar 2 oskyldiga barn! Och en hel omgivning som tycker synd om honom.. tycker det är så jävla konstigt! Man är själv ansvarig över sin hälsa, om han planerat detta länge som han sa, så borde han ju varit ansvarsfull nog att inte ha hand om barnen .. om han själv visste med sig att han var en tickande bomb menar jag... detta talar om en jävligt sjuk och egocentrisk person som enbart såg till sig själv...
Citera
2019-01-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Detta är en mer allmänt men man skulle kunna fråga sig om alla kan få en djup depression eller om det krävs en viss underliggande psykisk sjukdom.
Självklart kan vem som helst drabbas av det
Citera
2019-01-27, 15:44
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SitnamRumel
Känns som om man befinner sig i att avsnitt av "Snillen Spekulerar" från dårhuset. Vi vet följande med säkerhet när det gäller kvinnior:

- Det förekommer att kvinnor skickar filmer till exet när man har sex med den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen).
- Det förekommer att kvinnor lägger till exet i sms-tråden när man skriver sexsms till den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen)..
- Det förekommer att kvinnor hotar och utpressar att man skall anmäla exet för incest om han inte gör som hon säger.
- Det förekommer att kvinnor låter den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen) misshandla det gamla exet med hon tittar på.
- Det förekommer att kvinnor låter den nya hingsten (i detta fall Anabolafghanen) ha sex med sina barn.

Vi vet inte vad hon har gjort men många i denna tråd verkar ha gått på propagandan om att kvinnor är goda och män är onda. Så låt oss minska på de värsta lågmärken når det gäller spekulationer. Fokusera i stället på vad vi vet och vad vi kan ta reda på i faktaväg. Är t.ex. Anabolafghanen bekräftad? I så fall kan vi med stor sannolikhet anta att kvinnan i detta fall inte är någon ängel.
Är du Flashbacks lärare som berättar vad vi ska ta reda på och anta?

Först snackar du om "med säkerhet vad det gäller kvinnor", sen byter du till "det förekommer". Hur gammal är du och vad har du varit med om i ditt liv?

Jag tycker att du ska ta in att två oskyldiga barn har blivit avrättade av sin far som sedan tog livet av sig. Ett planerat dåd som han säger i filmen. Oavsett vad mamman har gjort honom så hade han inte rätt att beröva sina söner livet. Om du bläddrar i tidigare inlägg så kan du läsa om vad han steg för steg av hat gjorde innan morden.

Ja, det var en knäckt och ledsen man som gjorde det, men smart nog att tänka ut saker i detalj för att det skulle förorsaka så mycket skada som möjligt för modern. Att döda pojkarna på hennes födelsedag till exempel. Varför tog han inte bara livet av sig själv?

Att barnen aldrig skulle få växa upp och bli stora fanns inte på kartan. Hatet mot exet var större.
Jag är 55+ och har ett koppel ungar. I min värld, vad mina ex än skulle ha hittat på mot mig, skulle jag aldrig ta fram någon bössa. Nu tycker jag att du funderar på det där med att "vi kan med stor sannolikhet anta att kvinnan i detta fall inte är någon ängel-grejen" och konstaterar att vuxna människor trots att de är ledsna, bittra arga, har ångest, är rädda inte skjuter sina barn. Och du, om om inte kvinnan var en ängel, vad kallar du då pappan?
Senast redigerad av SecretQ 2019-01-27 kl. 15:48.
Citera
2019-01-27, 15:45
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Hur vet du att ingen ringde?
Han hade nog bara stängt av ljudet på telefonen, för självklart ringer man om man får se något sådant live.
Det hade han nog fattat.

Jag har skannat igenom filmen som tyvärr är av dålig kvalitet. Det är av filmat från en annan skärm.
d.v.s en kopia. Det innebär att ingen har sett original videon. Som i.o.f.s kan ha blivit manipulerad i efterhand. Vilket jag inte tror.

Men om någon ringde under tiden filmningen på gick så borde det dyka upp en notering på skärmen, typ: "Inkommande samtal" eller liknande.

Det ser för mig, som att SR ringde från en iPhone.

Själv kör jag enbart Android så jag kan ha fel. Kanske någon här inne kan bekräfta mitt påstående.
Citera
2019-01-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Självklart kan vem som helst drabbas av det
Vad har du för belägg? Länka gärna.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Barn och separationer är alltid en risk, om jag hade tvingats blockera ett x med barn inblandade hade jag varit vaksam på hans mående. Hellre hålla kvar dem än tänka rättvist.
Citera
Medlem
Har följt tråden sen dag 1, men inser först nu att jag växt upp tillsammans med mamman Karin.
En trevlig, sympatisk hästtjej som trivdes med sina djur på landet, inget konstigt alls.
Förvånande att hon skulle beblanda sig med afghanblod bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Utpressningen kan ha varit.

Jag litar inte på dig när du är ensam med barnen, jag vill ha egen vårdnad för att jag är rädd att du ska skada barnen eller sig själv! Oh jävlar rätt hon hade haft
Om det stämmer det du säger så borde hon ha behållit barnen och ansökt om egen vårdnad, då de var i fara så hade hon all rätt att göra det. Nu var det antagligen inte så, så varför trigga i gång ett sånt påstående?
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Folk har redan dragit paralleller runtom med Johanna Möller då dom är väldigt lika i beteende. Samt Afghanpojksälskare.
Bara hoppas Karin får ut dom pengarna hon vill
Citera
2019-01-27, 15:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nej här kan man inte lägga någon skuld på omgivningen.. tvivlar jag starkt på!

Och inte heller på mamman.. finns inga vackra separationer vad jag vet... har man brytt sig om en människa innan , så försvinner det fort när separationen är ett faktum. Oftast är det nog så iallafall.. men kan aldrig rättfärdiga ett barnamord!

Här har vi en man som in i det sista brydde sig om hur HAN blivit behandlad och använder det i försvar i varför han kallblodigt mördar 2 oskyldiga barn! Och en hel omgivning som tycker synd om honom.. tycker det är så jävla konstigt! Man är själv ansvarig över sin hälsa, om han planerat detta länge som han sa, så borde han ju varit ansvarsfull nog att inte ha hand om barnen .. om han själv visste med sig att han var en tickande bomb menar jag... detta talar om en jävligt sjuk och egocentrisk person som enbart såg till sig själv...
Det där reagerade jag på att han sa. Men vad menar han med "länge"? En dryg vecka, sedan vännen avled 14 januari? Eller en månad? Eller redan då KA och han separerade? Sen har han väl suttit ensam på nätterna och ältat, förvärrat situationen med exet i sina mörka tanker, eldat på allt för sig själv. Ibland kan tankar bli sanning och svåra att komma ifrån. Så jag misstänker att hans depression delvis kommit av hans eget grubblande. Tankar blir sanning. Men vad vet jag? Spekulerar.
Citera
2019-01-27, 15:50
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingun
Har nyss sett filmen, vad jag ser är en Pappa som vill göra allt för sina barn MEN det betyder inte att han har rätt och skjuta dom.. Funderar på om han nu gick på medicin och mådde bättre av den så då kanske han slutade att ta den , vet många som gör så...Tror inte att det var för att straffa mamman på något sätt däremot så kanske inte relationen mellan mamman och barnen var så bra och har han då bestämt sig för att ta sitt egna liv så kunde han inte se att barnen hade någon framtid hos sin mamma.. Kan också vara som så att han blev vansinnig över något och det gick ut över barnen sen när "sanningen" kom ifatt honom så fanns det bara en utväg? Vad vet´jag, bara en hypotes

Ligger mycket i det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in