2019-01-27, 13:28
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag är övertygad om att även de bästa vännerna till Samu*l fördömer morden. Däremot är de intelligenta nog att inte fördöma människan Samu*l. Han hjärna blev förändrad av långvarig depression. Långvarig depression, samt utbrändhet, förändrar hjärnan fysiskt i form av hjärnskador. Det var inte den människan de kände som utförde morden.

För att klargöra: Det är en vidrig handling, och jag skulle aldrig förminska det. Fruktansvärt för alla, inte minst för mamman och de närmaste släktingarna och vännerna.

Samuel var fortfarande en cuck, ett misstag att han ens föddes. Hade han inte föds hade barnen inte behövt bli mördade av detta avskrap till människa.

Det hade varit jävligt kul att se vad alla dessa som skickar varma tankar till Samuel hade sagt om deras barn blev brutalt mördade av någon.

Vad hade dessa tyckt om mördarens vänner gick in på dennes Facebook och skrev. Ja han mördade några barn, men Framförallt är han en varm och kärleksfull person som var lite ledsen. Jag tycker ni föräldrar ska gå vidare och sluta skyll på märdaren, det är inte hans fel hjärta hjärta.

Helvete heller. Barnamördare är värda NOLL.
Citera
2019-01-27, 13:30
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Mamman kommenterar med att "hat föder hat" och det enda man nu skall ge varann är kärlek och respekt. 🤔

Av alla kommentarer man läser av folk som kände Samuel, så är det bara kärlek och fina ord.. de enda som är genuint upprörda är vi utomstående som inte kände Samuel... Hur i helvete är det möjligt??

Har verkligen funderat kring detta, hade min bror eller vän eller granne osv gjort något sånt här, så skulle jag ALDRIG reagera med kärlek och respekt , aldrig!!!! Hade hatat honom resten av mitt liv och skulle aldrig kunna förlåta...

Varför detta daltande ?? En vuxen man som skyller sina vidriga handlingar på sin fd.. och samtigt vill framhäva hur "ansvarsfull" och "omtänksam" han är för efterlevande för att han tagit hand om saker inför bouppteckningen...
vidrig människa !!!!

Jag undrar över mamman.. skulle vara väldigt intressant om någon som känner henne ville informera oss här hur hon har det nu.. hon verkar ju onekligen stark som kan ta in detta vidriga utan hat .. olika bud huruvida hon var först på plats eller inte.. önskar av hjärtat att hon inte fick video skickad till sig från Samuel på morden.. för det var väl bara ett sjukt troll här i tråden som menade det va?

Kan ju vara så att mamman är fullpumpad med lugnade och sitter och skriver mitt i det statliga ruset.

Läser ni inläggen på snöflingan samuels insta så är folk inte lika kärleksfulla.
Citera
2019-01-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att mamman sökte nytt boende gjordes långt före händelsen och tydligen hade hon även fått det då SR fick en adressändring just före detta inträffade. Finns i tråden sök #bjompa.

Mamman sökte boende när separationen var ett faktum. Långt innan de här händelserna.
En tjej som hyrt av SR, på gården, sökte ny bostad i en lokal Fb-grupp dagarna efter de fruktansvärda händelserna.
Två helt skilda saker.
Citera
2019-01-27, 13:34
Medlem
Citat:
Mamman kommenterar med att "hat föder hat" och det enda man nu skall ge varann är kärlek och respekt. 🤔

Av alla kommentarer man läser av folk som kände Samuel, så är det bara kärlek och fina ord.. de enda som är genuint upprörda är vi utomstående som inte kände Samuel... Hur i helvete är det möjligt??

Har verkligen funderat kring detta, hade min bror eller vän eller granne osv gjort något sånt här, så skulle jag ALDRIG reagera med kärlek och respekt , aldrig!!!! Hade hatat honom resten av mitt liv och skulle aldrig kunna förlåta...

Varför detta daltande ?? En vuxen man som skyller sina vidriga handlingar på sin fd.. och samtigt vill framhäva hur "ansvarsfull" och "omtänksam" han är för efterlevande för att han tagit hand om saker inför bouppteckningen...
vidrig människa !!!!

Jag undrar över mamman.. skulle vara väldigt intressant om någon som känner henne ville informera oss här hur hon har det nu.. hon verkar ju onekligen stark som kan ta in detta vidriga utan hat .. olika bud huruvida hon var först på plats eller inte.. önskar av hjärtat att hon inte fick video skickad till sig från Samuel på morden.. för det var väl bara ett sjukt troll här i tråden som menade det va?
Det är väl så att vänner som inte känner kärlek och sorg i stället väljer att inte kommentera alls.
Någon skrev att mamman fått hjälp på psyket direkt efter. Gissar att hon bor hos anhöriga just nu.
Citera
2019-01-27, 13:34
Medlem
Toolmans avatar
Citat:

vidrig människa !!!!

Förstår heller inte detta beteende. Det ger kanske godhetspoäng, i min bok ger det bara idiotpoäng.

Jag har stött på en liknande personligheter som barnamördaren. Någon som varit mycket omtyckt av sin omgivning men bakom stängda dörrar en helt annan person, med sina närmaste, speciellt under alkoholpåverkan. Ett litet tips till alla kvinnor, sup ner framtida partner, då släpper fasaden och de mentala spärrarna som hålles uppe vid nyktert tillstånd.
Citera
2019-01-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Uppenbarligen hade hon dåligt omdöme för män då hon levde ihop med en barnamördare. Hon borde ha varit rädd för honom. Vilket jag tror hon var eftersom han var kontrollerande. Kanske till och med hade keylogger på hennes telefon eftersom han visste att hon skickade kärleks sms till män.
Vad är keylogger? Mamman levde aldrig ihop med en barnamördare, det blev han efteråt. Varför klandrar du henne?
Citera
2019-01-27, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Kanske det. Men man måste ju kunna sluta skriva, också - eller åtminstone ta en paus - om man inte har något nytt, vettigt, med substans i, att tillföra.

Det undrades varför media är tyst om fallet därför svarade bjompa att de försökt kontakta någon med insyn men inte fått mer information.

Jag tycker bjompa är otroligt vänlig som svarar på våra frågor och funderingar här, i den mån hen kan och vill, med tanke på fallets känsliga art.
Citera
2019-01-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag är övertygad om att även de bästa vännerna till Samu*l fördömer morden. Däremot är de intelligenta nog att inte fördöma människan Samu*l. Han hjärna blev förändrad av långvarig depression. Långvarig depression, samt utbrändhet, förändrar hjärnan fysiskt i form av hjärnskador. Det var inte den människan de kände som utförde morden.

För att klargöra: Det är en vidrig handling, och jag skulle aldrig förminska det. Fruktansvärt för alla, inte minst för mamman och de närmaste släktingarna och vännerna.

Kan varit att vännerna inte visste heller vem han var utan bara kände till hans fasad. Om att man skulle släppa spärrarna o mörda barn för att straffa sitt ex skulle ha med depression att göra... inte så att han varit med om mer än många, många andra. Tänkte på att han i filmen kallar mamman helt empatilös. Typiskt narc att projicera sina egna tillkortakommanden på sina utvalda offer.
Citera
2019-01-27, 13:40
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad är keylogger? Mamman levde aldrig ihop med en barnamördare, det blev han efteråt. Varför klandrar du henne?

Klandrar absolut inte henne, inte det minsta och det var inte det jag sa.

Jag spekulerade i att han visste att mamman skickat massa kärleks sms till denna anabola afghan, antagligen efter att det tagit slut. Hur vet han man att ens ex skickar kärleks sms till någon när hon inte ens bor ihop med honom. Kanske har han en keylogger på hennes telefon, dvs han ser exakt vad hon skriver på sin telefon
Citera
2019-01-27, 13:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Klandrar absolut inte henne, inte det minsta och det var inte det jag sa.

Jag spekulerade i att han visste att mamman skickat massa kärleks sms till denna anabola afghan, antagligen efter att det tagit slut. Hur vet han man att ens ex skickar kärleks sms till någon när hon inte ens bor ihop med honom. Kanske har han en keylogger på hennes telefon, dvs han ser exakt vad hon skriver på sin telefon
De kan ha träffats emellanåt när man lämnat över barnen till den andre. Kanske pratat ang barnen osv. Hon kan då ha suttit och messat med den här killen och helt enkelt inte varit intresserad av att prata med SR. Hon kan också ha berättat om den här nya killen och att de var kära. Varför konspirationsteorier om keylogger etc? Varför krångla till det?
Citera
2019-01-27, 13:43
Medlem
santos_devilles avatar
Angående min keylogger tanke på mammans telefon.

Hon blockade snöflingan på alla sociala medier. Ändå visste han att hon skickade kärleks sms med anabola afghanen. Han pratar även om att han är utpressad. Mamman kanske pratade med vänner på sms där dom diskuterade om hur dom ska dela upp bohaget efter att dom separera, eftersom Snöflingan har keylogger ser han allt och drar slutsatsen att hon ska ta hela hans gård osv, någon hon juridiskt inte hade rätt till men Samuel var nog inte den vassaste kniven i lådan
Citera
2019-01-27, 13:47
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, det kan vi inte vara säkra på men pappan säger ju i videon att hon träffat en anabola-afghan så det verkar ha varit hans uppfattning iallafall. Omnämner man nån som "anabola-afghan" så verkar det dessutom jävligt bittert, så låter det åtminstone i mina öron.

Och om det är rätt afghan som är länkad här så är han ju inte speciellt biffig så att man ska kalla honom anabola afghan, han var nog bara allmänt svartsjuk på alla män hon hade runt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in