2019-01-27, 10:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mordet på VB var ett planerat mord, som inte skedde i KJ:s bostad och därför kan KJ ses som helt oskyldig, oavsett anklagelserna mot honom.
Det fanns en tjej som dagen efter ringde till polisen och anmälde att hon sett en asiatisk tjej som kom ut från fastigheten 21.00 tiden, som var den fastigheten där KJ var bosatt.
Av någon anledning tog hon tillbaka anmälan, som var innan tjejen som mötte en asiatisk tjej på Lejonbacksvägen där signalementet stämmer in helt att det var VB.
Det har påståtts bland annat att KJ skulle ha kört efter VB men det stämmer inte därför den vägen som VB gick till Lejonbacksvägen går det inte att köra in med bil, den är avstängd att det går inte att komma in med bil bakvägen till Lejonbacksvägen.
Där vittnet 21.30 mötte det som sannolikt var VB fanns det ingen möjlighet att KJ hade följt henne med bilen.

Men, vad du tjatar. Vi vet inte att VB lämnade lägenheten, punkt. Vittnet kunde inte peka ut fotgängaren som VB, då ska inte du sitta och göra det åt henne.
Sen: om nu en bil de facto plockade upp VB i trakten av Lejonbacksvägen är det lustigt att det var omöjligt för KJ att göra det, och bara möjligt för ett asylmördarkommando. Lite hål-i-huvudet på den, Fagro...

Men du kanske har den exakta rutten som KJ (inte) körde också?
Citera
2019-01-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här är ren trots. "Det blir bara gissningar i vilket fall" skrev du, nu kan man inte gissa på scenariot för att det inte är tänkbart i dina ögon. Du vet att jag har rätt, men vill inte medge det. Scenariot är tänkbart.

Scenariet kan ses som otänkbart.
Tror du verkligen att MB och frun hade bjudit VB till deras bostad i Sävast och att VB skulle ta sig gående dit en sträcka på ca 6 km.
Vad jag förstår anser du att det var planen för att mörda henne, jag anser en sådan teori är helt sjuk.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-27 kl. 10:52.
Citera
2019-01-27, 10:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Scenariet kan ses som otänkbart.
Tror du verkligen att MB och frun hade bjudit VB till deras bostad i Sävast och att VB skulle ta sig gående dit en sträcka på ca 6 km.
Vad jag förstär anser du att det var planen för att mörda henne, jag anser en sådan teori är helt sjuk.
Jag tror inte att MB och frun bjöd in Vatchareeya, och 6 km är rimligt när det inte finns alternativ.

Jag anser inte att mordet var planerat.
Citera
2019-01-27, 11:44
Medlem
katws avatar
Citat:

Här inbillar du dig att jag ska leta igenom LH-FUP efter 'Magnus', lista ut vad han kan ha sett och inte lagt märke till och diskutera det fallet här. Det kommmer inte att ske.

Jag inbillar mig ingenting. Jag bara gjorde en konkret jämförelse. Vi hade en lång diskussion om Magnus observationsförmåga häromåret, men jag förstår att det inte kan vara lätt att ha koll på alla detaljer med tanke på din posthistorik.

Citat:
Det här är ren trots. "Det blir bara gissningar i vilket fall" skrev du, nu kan man inte gissa på scenariot för att det inte är tänkbart i dina ögon. Du vet att jag har rätt, men vill inte medge det. Scenariot är tänkbart.

Du har en förmåga att haka upp dig på ordval. Scenariot är förvinnande otänkbart och det finns ingen anledning att fortsätta älta.
Citera
2019-01-27, 12:16
Medlem
Citat:
Jag tror inte att MB och frun bjöd in Vatchareeya, och 6 km är rimligt när det inte finns alternativ.
Jag anser inte att mordet var planerat.

Mordet på VB var planerat, det var VB som kontaktade KJ att komma och besöka honom, som inte var slumpen.
VB hade en intensiv kontakt via mobilen när hon fanns hos KJ, som inte har varit möjligt att återskapa, som blir misstänkt därför det skulle hemlighållas.
VB ljuger till KJ att hon skall gå hem men går mot ett helt annat håll, därför kan inses att det fanns ett möte med någon som hon trodde att hon gick till, istället var det ett bakhåll för att likvidera henne.
VB kidnappades genom att hon blev misshandlad medveteslös och drogs sannolikt in i en skåpbil, där hon blev mördad med långa smala knivar att blodet skulle stanna i kroppen.
Det måste ha funnits skydd för att utföra styckmordet av något underlag i skåpbilen, efter styckningen kördes kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget där det placerades in genom en skottglugg på baksidan av värnet.

Det har funnits en beställare av mordet som planerade alltsammans och anlitade gärningsmän som utförde styckmordet.
Beställaren hade god lokalkännedom som kände till att Lejonbacken var en lämplig plats att genomföra en kidnappning, och platsen för gömstället och förvaringen kunde ingen okänd känna till.

Mordet på VB var inget dråp, utan ett planerat styckmord.
Citera
2019-01-27, 12:24
Medlem
min grannens granne dog blodpropp. jag har läst man kan skydda genom att träna mera och äta mer grönsaker fisk istället för kött och potatis du måste börja äta rätt för min skull för ditt barn också du måste leva länge med oss. godnatt och sovgott! den 19 mars 08:09 Vatchareeya Bangsuan
Enligt FUP 891
Väntar hon barn VB eftersom hon skriver det här på FB ?
Citera
2019-01-27, 12:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det står inte i FUB att den stängdes av den tiden, men ser man logiskt till händelseförloppet bör det varit vid 22.00 tiden som gärningsmännen kidnappad VB och kom över hennes mobil som stängdes av, det borde ha varit prioriterad att den stängs av.
Sedan skall du inte blanda in NB i det här, eftersom du tycks sakna kunskaper om den händelsen.

FUB ?
Om man ser logiskt ?
Om man ser logiskt så fattar man att det är KJ som är mördaren .
Nä , tror du verkligen att KJ fattade att han skulle slå sönder VB:s mobil ?
Var tror du KJ gjorde av VB:s mobil ?
Är den på samma ställe som händerna och höftkulan tro ?
Vad finns mer på detta ställe ?
Sängen , duschdrapperiet , ryggsäcken , solglasögonen , gula skynket ,
och kronkläderna kanske , allt som har med VB:s död att göra .
Citera
2019-01-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men, vad du tjatar. Vi vet inte att VB lämnade lägenheten, punkt. Vittnet kunde inte peka ut fotgängaren som VB, då ska inte du sitta och göra det åt henne.
Sen: om nu en bil de facto plockade upp VB i trakten av Lejonbacksvägen är det lustigt att det var omöjligt för KJ att göra det, och bara möjligt för ett asylmördarkommando. Lite hål-i-huvudet på den, Fagro...
Men du kanske har den exakta rutten som KJ (inte) körde också?

Det är ingen som kunde följa efter VB med bil tills mötet med vittnet sker 21.30, utan det troliga är att gärningsmännen väntar i ett bakhåll att hon skall komma, då slår de till.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-27 kl. 12:37.
Citera
2019-01-27, 12:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Mordet på VB var planerat, det var VB som kontaktade KJ att komma och besöka honom, som inte var slumpen.
VB hade en intensiv kontakt via mobilen när hon fanns hos KJ, som inte har varit möjligt att återskapa, som blir misstänkt därför det skulle hemlighållas.
VB ljuger till KJ att hon skall gå hem men går mot ett helt annat håll, därför kan inses att det fanns ett möte med någon som hon trodde att hon gick till, istället var det ett bakhåll för att likvidera henne.
VB kidnappades genom att hon blev misshandlad medveteslös och drogs sannolikt in i en skåpbil, där hon blev mördad med långa smala knivar att blodet skulle stanna i kroppen.
Det måste ha funnits skydd för att utföra styckmordet av något underlag i skåpbilen, efter styckningen kördes kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget där det placerades in genom en skottglugg på baksidan av värnet.

Det har funnits en beställare av mordet som planerade alltsammans och anlitade gärningsmän som utförde styckmordet.
Beställaren hade god lokalkännedom som kände till att Lejonbacken var en lämplig plats att genomföra en kidnappning, och platsen för gömstället och förvaringen kunde ingen okänd känna till.

Mordet på VB var inget dråp, utan ett planerat styckmord.

Varför talade beställaren med god lokalkännedom inte om för
asylninjorna att folk rastade hunden i skogen där VB gömdes ?
Det borde ju ha varit väldigt viktigt för beställaren att de inte blev sedda .
Om hen hade gjort det så hade ju ingen behövt se denlillarödafordskåpbilen i skogen .
Inte så väldigt proffsigt varken av beställaren eller asylninjorna va ?
Eller är det kanske justitieministern som har planerat alltihop för att sätta dit KJ ?
Citera
2019-01-27, 12:44
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är ingen som kunde följa efter VB med bil tills mötet med vittnet sker 21.30, utan det troliga är att gärningsmännen väntar i ett bakhåll att hon skall komma, då slår de till.

Var låg de i bakhåll för VB mer exakt ?
Och då sliter dom av trosorna på VB och kastar dom i naturen ?
För att reta polisen eller visa sin makt ?
Vad tror du beställaren tyckte om detta ?
Citera
2019-01-27, 12:56
Medlem
Citat:
Det är lögn att fara med så grov osanning när en självupplevelse återges. Eller, menar du att en av dem talar sanning och den andre ljuger? Hur hänger det ihop?
Sluta ljug.. Du vet att jag har rätt, men vill inte medge det.
Inte ens när det är en självupplevelse som återges är det graden av diskrepans i uppgifterna som avgör om något är en lögn. Eller, menar du att om deras uppgifter stämt ihop bättre vore det inte en lögn i dina ögon?
Om en uppgiftslämnare inte har för avsikt att förleda och tror den berättar sanningen, men inte gör det, är det en osanning eller ett misstag, men inte en lögn oavsett hur mycket det avviker från sanningen.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lögn
Citat:
För att betecknas som lögn krävs ett uppsåt, till skillnad från att i god tro framföra en osanning som personen själv tror är sann.
Du kan inte bevisa att de lämnade falska uppgifter med avsikt att förleda och kan därmed inte beslå det som lögn.
Du gissar att de ljög.

Citat:
Polisen spanade på MB pga det falska alibit. Det falska alibit kom av avvikelserna i berättelserna.
Men, snälla människa. Det var nästan fem år sedan jag skrev det. Mycket vatten har runnit under broarna och många slutsatser dragits sedan dess.
Tack. Du medger att du tidigare ansåg det var motiv som låg bakom beslutet om spaning, men har bytt hypotes, igen...
Enligt Quarrels nu gällande hypotes skulle spaningen alltså inte ha genomförts om berättelserna varit mer samstämmiga.

Citat:
Det fanns större anledning att misstänka MB än Kim, vilket jag har skrivit.
Det är inte speciellt många som tycker som du.

Citat:
Husrannsakan borde ha skett hos MB först, eller samtidigt hos båda.
MB var misstänkt på nivån kan misstänkas och då är husrannsakan inte tillåten.
Du skrev häromdagen att du anser MB vara misstänkt enligt lägsta graden, kan misstänkas. Förklara varför du sänkt dig från att anse det fanns tillräckligt för skälig misstanke och husrannsakan till att nu öppet ta ställning för kan misstänkas?
Senast redigerad av Prudent 2019-01-27 kl. 13:05.
Citera
2019-01-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Var låg de i bakhåll för VB mer exakt ?
Och då sliter dom av trosorna på VB och kastar dom i naturen ?
För att reta polisen eller visa sin makt ?
Vad tror du beställaren tyckte om detta ?

Vittnet mötte det som sannolikt var VB , när de hade de passerat Lorvevägen 21.30.
Lorvevägen kommer från Flottiljvägen där KJ bodde och går in till Lejonbacksvägen, men VB kom inte efter Lorvevägen utan kom in på Lejonbacksvägen där den slutar.
Polisen påträffade trosan inte långt från där Lorvevägen kommer in på Lejonbacksvägen, därför lär överfallet och kidnappningen skett i närheten av den platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in