Citat:
Ursprungligen postat av
turtleexpress
(Del5)
Propaganda och kontrollerad opposition.
Ni ska komma ihåg att den platta jorden är inget nytt, jorden har alltid setts som platt, det är globen som är en ny ide..
Vi har känt till jordens form i över två tusen år. Så nej det är inte en ny idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
turtleexpress
Utan all glob propaganda skulle vi alla vara "platt jordare", för det är just så vi upplever världen.
Det du kallar "propaganda" kallar vi andra kunskap.
Och nej, jag upplever inte jorden som platt. Jag upplever jorden som en sfär.
Citat:
Ursprungligen postat av
turtleexpress
Vissa kanske vill säga att jag "missionerar" för att jag vill dela med mig av vad jag lärt mig,
Men du har ju inte lärt dig ett skit. Allt du påstår går att väldigt enkelt motbevisa, det du tror är med andra ord felaktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
turtleexpress
Människor har alltid vetat att jorden är platt,
Nej, det är ingen som "vet" att jorden är platt. Det är precis tvärtom, de som har kunskap vet att jorden inte är platt.
Citat:
Ursprungligen postat av
turtleexpress
Ni ska veta att era svar är programmerade.
Nej mina svar bygger på kunskap, de bygger inte på "programmering".
Jag har t.ex miljontals gånger självständigt observerat att det finns en nedåtriktad kraft, jag har självständigt skaffat mig kunskap om att "densitet" inte är svaret på varför saker faller ned.
Det är i själva verket precis tvärtom. Det är du som är programmerad, du okritiskt rabblar upp "densitet" som en förklaring trots att du bevisligen saknar de mest grundläggande kunskaperna inom området. Du drar till med "tyngd" utan att ens begripa att gravitation är en förutsättning för tyngd, du konsekvent och okritiskt rabblar upp vad du har blivit programmerad till att tro utan att ens begripa innebörden i det du säger.