2019-01-26, 13:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress

(Del5)

Propaganda och kontrollerad opposition.

Ni ska komma ihåg att den platta jorden är inget nytt, jorden har alltid setts som platt, det är globen som är en ny ide..

Vi har känt till jordens form i över två tusen år. Så nej det är inte en ny idé.

Citat:
Utan all glob propaganda skulle vi alla vara "platt jordare", för det är just så vi upplever världen.

Det du kallar "propaganda" kallar vi andra kunskap.
Och nej, jag upplever inte jorden som platt. Jag upplever jorden som en sfär.

Citat:
Vissa kanske vill säga att jag "missionerar" för att jag vill dela med mig av vad jag lärt mig,

Men du har ju inte lärt dig ett skit. Allt du påstår går att väldigt enkelt motbevisa, det du tror är med andra ord felaktigt.

Citat:
Människor har alltid vetat att jorden är platt,

Nej, det är ingen som "vet" att jorden är platt. Det är precis tvärtom, de som har kunskap vet att jorden inte är platt.

Citat:
Ni ska veta att era svar är programmerade.

Nej mina svar bygger på kunskap, de bygger inte på "programmering".
Jag har t.ex miljontals gånger självständigt observerat att det finns en nedåtriktad kraft, jag har självständigt skaffat mig kunskap om att "densitet" inte är svaret på varför saker faller ned.

Det är i själva verket precis tvärtom. Det är du som är programmerad, du okritiskt rabblar upp "densitet" som en förklaring trots att du bevisligen saknar de mest grundläggande kunskaperna inom området. Du drar till med "tyngd" utan att ens begripa att gravitation är en förutsättning för tyngd, du konsekvent och okritiskt rabblar upp vad du har blivit programmerad till att tro utan att ens begripa innebörden i det du säger.
Senast redigerad av madtop 2019-01-26 kl. 13:25.
Citera
2019-01-26, 14:42
Medlem
Citat:
Solen och månen ser ut att ha ungefär samma storlek, och går att zooma in på, hur är det möjligt att zooma in på nått som är så långt bort som solen ska va?
Varför skulle det inte vara möjligt?
Citera
2019-01-26, 19:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vissa kanske vill säga att jag "missionerar" för att jag vill dela med mig av vad jag lärt mig

Jag kan tycka det är lite tråkigt att du bara vill missionera och inte diskutera, det här är ju trots allt ett diskussionsforum och inte en religiös blogg.

Citat:
Så till alla ni som vill säga "hoppa från ett höghus om du inte tror på tyngdkraft" eller "om jorden var platt, skulle vi ramla över kanten" eller "köp en jorden runt resa pucko".

Ni ska veta att era svar är programmerade.

Varför är jag "programmerad" för att jag känner ett tryck under mina fotsulor när jag står upp? På vilket sätt är jag "programmerad" när jag genom empiri kan konstatera att det finns en kraft som drar saker nedåt? Varför är jag "programmerad" för att jag vet att densitet saknar riktning och att flytkraft är en motkraft till den nedåtriktade kraften?

Visste du förresten att jag kan visa att samtliga av Eric Dubays "200 proofs" inte är några bevis? Det om något vore kul att diskutera men det är du för feg för.
Citera
2019-01-27, 09:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det va inte mitt val att posta i eran unkna tråd, jag hadde gärna diskuterat, men vad, vart och med vem bestämmer jag själv.

Kul att se att jag gav er nått att göra iaf.

Så vad säger du om det faktum att Eric Dubays "200 proofs" är en enda stor bluff?
Inte ett enda av hans "bevis" håller utan det är bara ren smörja.

Välj gärna ut de 2-3 "bevis" du tycker är starkast så lovar jag förklara för dig varför de är ren smörja.
Citera
2019-01-27, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så vad säger du om det faktum att Eric Dubays "200 proofs" är en enda stor bluff?

Välj gärna ut de 2-3 "bevis" du tycker är starkast så lovar jag förklara för dig varför de är ren smörja.
Jag söker inte era påståenden och förklaringar, utan observationer och experiment.

Börja med att bevisa er tyngdkraft som ni påstår existerar, och kom inte med nått trams om att det inte kan finnas ett upp och ett ner utan den.
Demonstrera ert bevis.
Citera
2019-01-27, 09:50
Medlem
Citat:

Du kommer bara att upprepa samma gravitation nonsens som har bemöts oräkneliga gånger i tråden. Om du inte kan förklara vad gravitation är för kraft så talar du om magi, försök att förstå det ditt envisa lögnaktiga troll! Välj du ut några och förklara varför de är ren smörja.
Citera
2019-01-27, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Du kommer bara att upprepa samma gravitation nonsens som har bemöts oräkneliga gånger i tråden. Om du inte kan förklara vad gravitation är för kraft så talar du om magi, försök att förstå det ditt envisa lögnaktiga troll! Välj du ut några och förklara varför de är ren smörja.
Exakt, vi behöver en ny tråd där saker måste bevisas innan det påstås.
Citera
2019-01-27, 10:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Exakt, vi behöver en ny tråd där saker måste bevisas innan det påstås.

😂 Hur går det med dina egna bevis egentligen? Hur kommer det sig till exempel att man inte kunde se solen inatt? Enligt dig är den ju ovanför jorden hela tiden.
Citera
2019-01-27, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
😂 Hur går det med dina egna bevis egentligen? Hur kommer det sig till exempel att man inte kunde se solen inatt? Enligt dig är den ju ovanför jorden hela tiden.

Menar du att du kan debunka perspektiv? Det vill jag höra, jag väntar.
Citera
2019-01-27, 10:18
Medlem
poppilos avatar
Alla vi vet idag att gravitation är en bluff jävla hokus pokus trams!!! Och det är just gravitationen alla jävla skeptiker kommer med som "bevis" att jorden skulle vara rund.
Citera
2019-01-27, 10:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag söker inte era påståenden och förklaringar, utan observationer och experiment.

En bra observation är att hänga upp en tyngd i en fjäder.

Citat:
Börja med att bevisa er tyngdkraft som ni påstår existerar ...

Observera att fjädern töjs ut.
Citera
2019-01-27, 10:24
Bannlyst
Citat:
En bra observation är att hänga upp en tyngd i en fjäder.

Observera att fjädern töjs ut.
Observera att fjädern töjs p.g.a tyngd, inte tyngdkraft.

Va det allt du hadde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in