2019-01-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Min tolkning: Han blir lättad (eller får någon slags verklighetskontakt) när han ser att denne Andreas är online. Då kommer känslorna brakande.
Följande har inte diskuterats hittills:
Han säger att han planerat detta en tid. Såväl dåd som livesändning, tänker jag. Självklart har han då planerat och aviserat sin sändning (via sms till kompisar?). Tänk själva; vilka är oddsen för att dina bekanta skulle se dig sända från första stund om du inte flaggat för det?
Det var några av mina reflektioner.

Jag får en notice på telefonen direkr när en vän börjar sända live på både facebook och instagran. På 4 sekunder så är jag inne på streamen om jag vill. Behövs inga flaggningar.
Citera
2019-01-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Hur kan du tro det?
Eftersom man kan få minnesförlust av det! Det är ju minnen av livet med Karin som han plågades av.
Har hört av folk som fått det att de vaknar upp som en ny människa och alla jobbiga minnen är som bortblåsta!
Senast redigerad av Regnflingan 2019-01-26 kl. 23:35.
Citera
2019-01-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Min tolkning: Han blir lättad (eller får någon slags verklighetskontakt) när han ser att denne Andreas är online. Då kommer känslorna brakande.
Följande har inte diskuterats hittills:
Han säger att han planerat detta en tid. Såväl dåd som livesändning, tänker jag. Självklart har han då planerat och aviserat sin sändning (via sms till kompisar?). Tänk själva; vilka är oddsen för att dina bekanta skulle se dig sända från första stund om du inte flaggat för det?
Det var några av mina reflektioner.
Fast tar man en titt på Samuels FB och hur många likes han fått på bilder etc så verkar inte killen
haft alltför många nära vänner. 25 likes på en selfie/ny profilbild är inte mycket.
Citera
2019-01-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Nej, det ger man endast och oftast till djupt deprimerade människor, och då menar jag djup. Ofta oförmögen att ens ta sig ur sängen, att ta sig för enkla vardagliga sysslor. Nedstämdhet är inte samma dom deprimerad. Dessutom används elchocker ytterst sällan.
Det där stämmer inte, många som vill ha ect behandling och det pga att de mår bättre som de själv säger och att de ska vara sängliggandes pga av psykisksjukdom är ju bara löjligt. De kommer och får sin behandling, åker hem efter ett par timmar om de nu inte ligger inlagd på avdelning förstås.
Citera
2019-01-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Han måste väl sitta i poolen vid liven? Det låter ju verkligen så i bakgrunden och det förklarar också varför han inte har ngn tröja på sig. Troligtvis så har han tvättat av sig i poolen efter skotten då det onekligen borde ha stänkt påhonom, han talar ju också om att han ska ”lägga sig i poolen och dö” eller något liknande på filmen, talar också för att han redan sitter i poolen.

Tänkte också precis på det.
Och när han säger "har två bössor här.." då lutar han sig fram lite precis när han säger det. Precis som att bössorna står uppställd utanför poolkanten. Lär ju ha varit skapligt blodbad i den poolen alltså..
Citera
2019-01-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen och han gapar som en 5 åring som inte får som han vill men han är samtidigt tillräckligt samlad för att höja volymen på telefonen när han gråter sina krokodiltårar med torra kinder.

Sån där gråt brukar resultera i helt blöta kinder och snoret rinner.
Levde han skulle jag säga till honom... Sök in vid dramaten

https://streamable.com/rotcj
Du har fullständigt fel. Han är omedelbart upprörd. Jag har sett människor försöka skifta snabbt i fejk hysteri och det ser inte ut så. Han är definitivt uppriven och vid kraftiga affektiva gråtattacker kan det skifta fram och tillbaka till coollugn till hysterisk och sedan totalt lugn igen, utan att det är det minsta spel. Det vi däremot inte kan säga är hur djupt eller ytligt känslor sitter hos honom men han är förtvivlad efter de mått hans egen sådan, mätts efter. Han spelar inte upprörd och det ser dessutom ut som om snoret rinner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eftersom man kan få minnesförlust av det! Det är ju minnen av livet med Karin som han plågades av.
Minnet kommer oftast tillbaka efter en tid, det man gör innan ect är att man ber patienten att skriva ner sina kontokorts koder m.m för ett exempel i fall de tappat minnet efter.
Citera
Medlem
Citat:
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen och han gapar som en 5 åring som inte får som han vill men han är samtidigt tillräckligt samlad för att höja volymen på telefonen när han gråter sina krokodiltårar med torra kinder.

Sån där gråt brukar resultera i helt blöta kinder och snoret rinner.
Levde han skulle jag säga till honom... Sök in vid dramaten

https://streamable.com/rotcj

haha e du helt korkad, de e ju inte hann som höjer volymen, de e ju personen som filmar med en mobil på en dator el ipad som höjer volymen...du ska nog inte bli kriminalpolis
Citera
2019-01-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storskarv
Tänkte också precis på det.
Och när han säger "har två bössor här.." då lutar han sig fram lite precis när han säger det. Precis som att bössorna står uppställd utanför poolkanten. Lär ju ha varit skapligt blodbad i den poolen alltså..

Ja exakt, förklarar också att det sista skottet hördes av grannen som trodde att K däck smällde.
Citera
2019-01-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Fast tar man en titt på Samuels FB och hur många likes han fått på bilder etc så verkar inte killen
haft alltför många nära vänner. 25 likes på en selfie/ny profilbild är inte mycket.

Haha..nära vänner. Hur många har nära vänner!! Många har bekanta på FB. Tror du kan gå igenom dina egna och fundera på hur många som egentligen bryr sig om vad du lägger upp. Av ren artighet så skickar en och annan bekant en tumme upp" haha FB.
Citera
2019-01-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Och du tror dig veta allt.....?

Nej. Det var inte vad jag skrev.

Läs igen lille vän.

Har du barn?
Citera
2019-01-26, 23:39
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Du kan inget om narcissister och deras kontrollbehov och svartsjuka är ju helt klart.
Att börja prata om logik när det gäller en sådan personlighetsstörning gör det ännu mer klart att du inte har en aning om vad du pratar om.
Det finns ingen logik i hans tankesätt. Bara ett stort ego och kontrollbehov och svartsjuka.

Andra som verkar känna honom... bla bla bla... Ja så brukar människor skriva när folk dör oavsett vem han var eller vad han gjorde. Han var säkert trevlig utåt mot andra.
Jag har sett flera inlägg på hans sida som numera är borttagna från folk som har förstått vad han har gjort och några har ifrågasatt, men dom har tagit bort dom inläggen och vill inte förknippas med honom längre.
Hade han varit så omtyckt som du vill ha det till hade det funnits hundratals inlägg, det finns 12.
Det har funnits ca 2 gånger fler inlägg där men folk har raderat dom.

Inte många har sett hur han var i familjen och av dom som har fått känna på honom är den första sambon död, hon hängde sig. Varför då kan man undra?
Den andra sambon lämnade honom och då mördade han deras barn som hämnd.
Orkar inte käbbla med någon som inte kan och vet vad det handlar om.

Vad är din källa på att han har blivit diagnoserad med en personlighetsstörning? Visa mig gärna, du som vet vad du pratar om.

Ja, kontrollbehov och svartsjuka uppstår när man har ett väldigt skadat psyke som han fått utav alla dessa motgångar han haft i sitt liv den senaste tiden, kombinerat med krossat hjärta. Men som sagt, det pekar inte på att han haft någon permanent diagnos.

När hans vänner hör att han mördat sina barn så förstår de vad han gjort på en gång. Det är inte så svårt att förstå, förutom för sådana som dig, du är lite efter.

Min poäng är inte att han hade hundratals vänner och skulle få hundratals med kommentarer. Nu beter du dig barnsligt. Min poäng var att han var en god person, enligt dem som kommenterat. Hur många det är, det spelar ingen roll. Att vara en god person betyder inte att man har hundratals vänner.. Haha. Fast, ännu en trolig teori är att många hans vänner undvikit att skriva r.i.p därför att det är väldigt tabubelagt att göra, då det är lite av en "social regel" att avhumanisera människor som dessa efter de begått brottet.

Det känns lite mer logiskt att de raderade sina kommentarer efter detta extrema flöde med människor till deras profil, förmodligen några som försöker kontakta dem också. De vill bli lämnade i fred. Det känns ganska logiskt va? Videon som laddades upp igår hade 25k visningar sist jag kollade. Tänk dig flödet av meddelanden vänner & familj får från flashbackare.

Vad som hände med sambon är ingenting som du kan gissa dig till, och ingenting vi ska spekulera i heller, därför att vi inte har någon jävla aning.

Hoppas alla dina frågor är besvarade nu.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in