r du finne sjlv eller? Vemfan anvnder ordet finlndare fr beskriva finnar? Sger du englndare om engelsmn? Finnar r ett vldigt speciellt folkslag. Vet att mnga ickevita tycker finnar uppfr sig vldigt konstigt fr att vara vita.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Finnar
Har endast kallats svenne tv gnger. En gng fr 18r sedan. Jobbade som truckfrare p ett lager. Var hgertraffik i gngarna. Men kom en kurd p vnster sida. Bad mig flytta p mig. Vilket jag inte gjorde. I nsta gng kte jag p vnster sida. D blev han upprrd.. Krde fram till han. Han sa d "flytta p dig svenne". Jag krde rakt p hans truck, s hans truck trycktes bakt. kade farten och skickade sedan ivg hans truck i vggen. Jag krde en mkt strre hglyftande truck n han. Krde p gruppackord medan han krde p personligt ackord. Vi krde ver dom sm truck expeditrerna om dom inte flyttade sig. Deras egna fel om det skedde. Och det hnde ofta. Ambulanser kunde ka omkring i gngarna fr hmta upp folk. Var en hrligt tid d man jobbade dr. Galet folk. Men mest galen var jag. Det small, det gapades och det flg saker och folk.
Andra gngen jag kallades svenne var av en turk som blivit ihop med en tjej jag knner. Var samma r som det jag skrev ovan. Fick se dom dr g tillsammans. Ringde frn jobbet och frgade vemfan hon gtt med. "r min kille" r du ihop med en utlnning sa jag. "Ja"... Tyst. Jag sa fr jag snacka med Muhammed? Hon blev glad. "MUHAMMED han vill prata med dig. "Hall" Tjenare MUHAMMED!! "Hej" Ditt jvla svin !! Tyst.... HURFAN R LGET? "Bra" den jveln lt glad... Jag frgade om han knbjde. Vilket han inte fattade. Jaja kan bli en lng historia. Men ngon gng dr s sa han "Jvla svenne". Jvlar vad jag skrattade. Ynkliga fanskap.
Minns ven nr min mamma lrde sig ordet "svenne". Hon sa "din pappa r ju svenne" Hon r spansk min mamma.