2019-01-26, 17:45
Finns inga ord som kan trycka ner en vit person.
Vi däremot har ett starkt arsenal med ord och historia att kasta tillbaka så dom känner sig som våra underlägsna hundar.
Citera
2019-01-26, 17:56
Medlem
Att kalla någon för svenne i syfte att förolämpa blir en paradox. Det är typ som att en ful, fet och mobbad unge skriker "dra åt helvete, era jävla snyggingar".
Citera
2019-01-26, 18:32
Medlem
Sleeptalkers avatar
Tja, inte fan har finnarna direkt blivit kränkta över att blivit kallas "finne" dag ut och dag in år in och år ut - för de har tagit det med en jävla axelryckning: ungefär vem fan bryr sig?
Citera
2019-01-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag har aldrig blivit kallad för Svenne. Om det händer kommer jag inte att reagera något nämnvärt. Kanske skulle jag känna stolthet.
Det beror på att du inte är Svensk i grunden..Din låga inteligens sträcker sig inte så långt att du fattar det..
Citera
2019-01-26, 18:38
Medlem
Sleeptalkers avatar
För finländare är finländare. Punkt slut.
Citera
2019-01-26, 19:28
Medlem
PK-befriads avatar
Jag spänner musklerna tills kläderna spricker och vrålar tills jag blir alldeles grön. Därefter flyger blatten all världens väg.
Citera
2019-01-26, 20:35
Medlem
Rullandegalnings avatar
”Nä men tack! Du såg mina 400 åriga svenska vikingagener!😁 va det nått mer herr kroknäsa ville?”
Citera
2019-01-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Tja, ordet 'svenne' är mer eller mindre en förolämpande ord mot den infödda befolkningen i Sverige.

Har du nånsin blivit kallad för svenne av en blatte? Hur reagerar du när du blir kallad för svenne?

Personligen inte alls, det är inte ett överdrivet förolämpande ord för mig.
Citera
2019-01-26, 21:04
Medlem
Blot-Svens avatar
En "svenne", det är ju en trist, anonym och lite hunsad typ som bor i radhus och kör en halvgammal Volvo. Klart att man blir förbannad när man känner sig fri, färgstark och karismatisk.

Jämför "svennebanan". Hur kul är det på en skala mellan ett och tio att förknippas med klonade birakillar som gillar typ Takida och Champions League...?
Citera
2019-01-26, 21:26
Medlem
fizzles avatar
Hade aldrig tagit det för vad det kan vara, vet inte ens exakt vilken vikt ordet kan tänkas ha.
Har i alla fall personligen svårt att se det som ett skällsord, tycker nog det mer låter som ett slangord bara.
Citera
2019-01-26, 21:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Tja, ordet 'svenne' är mer eller mindre en förolämpande ord mot den infödda befolkningen i Sverige.

Har du nånsin blivit kallad för svenne av en blatte? Hur reagerar du när du blir kallad för svenne?

Det är ett efterblivet jävla tillmäle, myntat av efterblivna kamelskötare, och inte helt sällan efterblivna antirasister, same shit, different names.
Jag är dessutom hona, "svenne" är slang för ett karlnamn..
Citera
2019-01-26, 21:32
Medlem
Det har jag nog inte kallats sedan tonåren och då var det med ytterligare ord bakom, svennehora och svennefitta de mindre ljusa barnen kallade svenska tjejer.

Jag tar inte svenne som något förolämpande, inte ens wt även om enbart två invandrartjejer passat på att skrika det åt mig vid ett tillfälle i mitt liv. Har kollat några musikvideos på Youtube och hade jag varit invandrare och förknippats med en viss genre hade jag definitivt känt mig förolämpad. Väljer att kallas svenne med valfri svordom, alla dagar i veckan framför att associeras till individer som skryter om att de är hårda g's utan heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in