2019-01-26, 16:02
Medlem
Säger ”blattefitta jag knullar din mamma”.

Just dethär ”knullar din mamma” brukar få dom att gå bananas. Men välj era strider ett tips. Då kan man bara skratta åt dom efter man skrämt skiten ur dom.
Citera
2019-01-26, 16:02
Medlem
Jag tror aldrig jag har blivit kallad det men jag umgås inte så mycket med förortsblattar. Hade jag blivit det så hade jag kanske bara börjat kalla den som gjorde det för blatte eller något liknande. Inte för att vara aggressiv eller något utan bara för att anpassa mig till jargongen som är satt.
Citera
2019-01-26, 16:09
Medlem
itsameascrubnubs avatar
I regel säger jag ingenting. Känns som slöseri med tid att tjafsa med folk, särskilt blattar.
Citera
2019-01-26, 16:19
Medlem
Halloween2s avatar
Blivit kallad det någon gång när vi suttit och rökt, men med glimten i ögat. Varför bli upprörd över att bli kallad svenne, låter ju inge otrevligt så.

Hade någon okänd kallat mig svenne hade jag nog höjt ett ögonbryn och inte brytt mig något mer. Blattarna vill ju bara provocera. Så känns lagom kul när dom inte får någon respons tillbaka.
Citera
2019-01-26, 16:22
Medlem
Taklampsfots avatar
Om en utlänning som du inte känner kallar dig svenne så är det i nedlåtande syfte, på samma sätt som att du kallar en blatte du inte känner för blatte.
Om det är en grupp människor, i Rinkeby t.ex som känner varenda så kan svensken bli kallad svenne i gruppen, eftersom att det bara är han som är svensk, då alla vet vem svensken är.

Att två vänner - En svensk + En blatte kallar varandra för blatte och svenne är helt normalt.

"Din jävla blatte, vafan, du har ju en matta på magen - Käften svenne, du är så blek att du bländar solen"
Citera
2019-01-26, 16:46
Medlem
Det är väl en komplimang? Det betyder att man ses som etnisk svensk.
Citera
2019-01-26, 16:53
Medlem
Sheen999s avatar
Skulle bli så in i glödhetaste helvete förbannad!! Skulle ge den ynglingen en rejäl omgång, det kan du skriva upp!
Citera
2019-01-26, 17:00
Medlem
Har hänt men inte så ofta då jag har ett par kompisar och en farbror som heter Svenne(Sven-Erik).
Jag brukar oftast strunta i det då jag inte heter de och folk som tilltalar en på de sättet brukar vara ute för att provocera.
Vi några specifika tillfällen har jag lackat ut och svarat vad vill du Turkbög, då har de tystnad och kollat konstigt på mig.
Utom en gång när Turkbögen såg ut att vilja flyga på mig men då var jag på rätt plats en blatte på samma ställe som ca 150 svenskar.
Citera
2019-01-26, 17:05
Medlem
Kickexs avatar
Nej det kan jag inte påstå att jag blir.
Folk är så känsliga...
Citera
2019-01-26, 17:21
Medlem
Jag skulle ta det som en komplimang. Eller påpeka att jag faktiskt är finne.
Citera
2019-01-26, 17:35
Medlem
GENERALGERDESs avatar
Jag blir förbannad! Att blattarna kan vara så fy helvetes otacksamma skrämmer mig! Här sitter vi på våra tråkiga kontor och arbetar arslet av oss för att en tedjedel av vårat arbete ska gå åt deras överlevnad! Dessutom så är det fritt fram för blattar att kalla oss för svenne medans för oss att kalla dom blattar nästan kan förknippas med n-ordet.
Citera
2019-01-26, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
Jag blir förbannad! Att blattarna kan vara så fy helvetes otacksamma skrämmer mig! Här sitter vi på våra tråkiga kontor och arbetar arslet av oss för att en tedjedel av vårat arbete ska gå åt deras överlevnad! Dessutom så är det fritt fram för blattar att kalla oss för svenne medans för oss att kalla dom blattar nästan kan förknippas med n-ordet.

Så du skulle alltså acceptera att staten stjäl en tredjedel av din lön som de ger till invandrarna, så länge som invandrarna är tacksamma för det?

Haha, fy fan vilket jävla sossetänk. Du kan gott jobba röven av dig på ditt tråkiga kontor för blattarnas skull, "svenne".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in