2019-01-26, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej, självklart kunde hon inte räkna med att bli mördad om hon nu skulle gå dit. Fruktansvärt opassande smiley i sammanhanget.
Vad var det för risk hon tog?
Citat:
Fullständigt ologiskt att ta en sådan risk såvida hon inte ville ha med den svartsjuka frugan på trekant.
Citat:
Så den endaste gången hon besökte sin älskares hem slutade hennes liv? Verkligen troligt.
Det är inte otroligt, dessutom är det bara älskaren som säger att hon aldrig har varit där, bara hotat med att gå hem till honom.
Citat:
Var hustrun också knivintresserad?
Inte vad jag vet.
Senast redigerad av Quarrel 2019-01-26 kl. 17:46.
Citera
2019-01-26, 17:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad var det för risk hon tog?

Det är inte otroligt, dessutom är det bara älskaren som säger att hon aldrig har varit där, bara hotat med att gå hem till honom.

Hon hade riskerat ett överfall/konfrontation från den svartsjuka hustrun; eventuellt beväpnad med någon av makens knivar.
Senast redigerad av katw 2019-01-26 kl. 18:01.
Citera
2019-01-26, 18:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon hade riskerat ett överfall från den svartsjuka hustrun; eventuellt beväpnad av någon av makens knivar.
Ja, jag håller med.
Citera
2019-01-26, 18:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja, jag håller med.

Jaså minsann? Ändå vill du fortfarande hävda att hon gick dit frivilligt?
Citera
2019-01-26, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaså minsann? Ändå vill du fortfarande hävda att hon gick dit frivilligt?
Jag hävdar inte att hon gick dit, chansen finns att hon gick dit omedveten om risken.
Citera
2019-01-26, 18:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag hävdar inte att hon gick dit, chansen finns att hon gick dit omedveten om risken.

Att hustrun var svartsjuk hade hon väl kännedom om?
Och skulle hon verkligen till 100 procent lita till sin älskarens ord om denne sa att hustrun är bortrest under kvällen?
Citera
2019-01-26, 18:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att hustrun var svartsjuk hade hon väl kännedom om?
Det vet jag inte, och inte till den grad att det skulle ha varit livsfarligt att gå hem till dem. Vem förväntar sig att bli mördad av en rival?

Vatcareeya var inte stabil, man kunde förvänta sig det mest oförväntade från henne. Sista facebookmeddelanden till MB:
Citat:
21:52
Vatchareeya Bangsuan
förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du
21:57
Vatchareeya Bangsuan
ett år och två månader betyder inte något för dig? jag hatar dig och jag vet att du hatar mig också när jag håller
på såhär. jag undrar om det finns mer ord som är värre än hatar för jag gör det mer än vad ordet betyder. du
gjorde slut jag sagt inte något emot men sen är vi ovänner hels plötsligt också.
22:47
Vatchareeya Bangsuan
är det så kul för dej att dissa folk och varför blev vi ovänner bara för att det är slut få man inte vara vänner
efteråt? förlåt att jag fråga jag får ändå inte något svar från dig! nu ska man fortsätta programera.
23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du
verkar inte gillar när vi älskade dig.
00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@
Hon kan mycket väl ha gått för att konfrontera dem efter SMS:meddelandena på kvällen. Talade MB sanning när han skrev att hon skrev "hon är knäpp"? Menade hon frun? "Kan vi prata", det var kanske det hon gick för att göra mot MB:s vilja.
Citat:
Och skulle hon verkligen till 100 procent lita till sin älskarens ord om denne sa att hustrun är bortrest under kvällen?
Ja, den möjligheten finns också. 100 % var inte nödvändigt, troligen var det värsta hon kunde tänka sig att bli utslängd av en arg fru.
Citera
2019-01-26, 18:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Det vet jag inte, och inte till den grad att det skulle ha varit livsfarligt att gå hem till dem. Vem förväntar sig att bli mördad av en rival?

Vatcareeya var inte stabil, man kunde förvänta sig det mest oförväntade från henne. Sista facebookmeddelanden till MB:

Hon kan mycket väl ha gått för att konfrontera dem efter SMS:meddelandena på kvällen. Talade MB sanning när han skrev att hon skrev "hon är knäpp"? Menade hon frun? "Kan vi prata", det var kanske det hon gick för att göra mot MB:s vilja.

Ja, den möjligheten finns också. 100 % var inte nödvändigt, troligen var det värsta hon kunde tänka sig att bli utslängd av en arg fru.

Nej det är knappast någon som förväntar sig att bli mördad av någon rival. Det har vi redan avhandlat för några minuter sedan.

Däremot håller jag inte med dig om att det värsta som kunde hända i hennes ögon skulle vara att bli utslängd av en arg fru. Ingen av oss vet hur riskbenägen VB var. Det blir bara gissningar i vilket fall.
Citera
2019-01-26, 18:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det är knappast någon som förväntar sig att bli mördad av någon rival. Det har vi redan avhandlat för några minuter sedan.

Däremot håller jag inte med dig om att det värsta som kunde hända i hennes ögon skulle vara att bli utslängd av en arg fru. Ingen av oss vet hur riskbenägen VB var. Det blir bara gissningar i vilket fall.
Alltså är det ett tänkbart scenario.
Citera
2019-01-26, 18:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Alltså är det ett tänkbart scenario.

Nej, inte i mina ögon.
Citera
2019-01-27, 00:56
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:

Vi vet så pass att hon konfronterade paret Berg vid deras bil utanför restaurangen. Hon försökte bokstavligen ta AN's plats.
Citera
2019-01-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Väldigt märkligt hur du kan påstå att det inte finns någon logik i att VB skulle röra sig mot MB, med tanke på att dom sms:at flitigt under kvällen. Du hävdar ju själv att MB är "beställaren", och att han via telefon kan förmå henne att såväl lämna lägenheten samt innan dess stänga av telefonen på "ett onaturligt sätt". Om vi nu förutsätter att det a) faktiskt är VB som är den oidentifierade asiatiska kvinnan, och b) att MB lockade ut henne för ett möte är det den mest rimliga förklaringen att hon var på väg mot honom. Han kan ha plockat upp henne med sushi-skåpbilen (som senare krympte och blev den lilla röda Forden med skummisar i).

Att det är mer logiskt med asylsökande mördarkommando (som det inte finns ett enda spår efter) är...Väldigt ologiskt.

HovR lämnar öppet för att mobilen kan ha fått krämtorsk, även om
dom anser att det är "mindre sannolikt".

HovR-domen sid 10.

Citat:
Det kan också ha skett genom att batteriet laddats
ur. Sistnämnda förhållande får anses mindre sannolikt då Vatchareeya Bangsuans
enligt föräldrarnas utsago var mån om att hålla den laddad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in