Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Skillnaden i berättelser avslöjar att de inte är sanna och utgör därför inget stöd för att de var ensamma hemma på kvällen.Och enligt dig?
Citat:
Det har jag inte gjort.
Citat:
Jag ska berätta en hemlighet för dig, men avslöja inte för någon. Det är inte min åsikt som styr vad polisen gör.
Polisen kunde misstänka både MB och Kim, men valde att misstänka Kim. Det fanns större anledning att misstänka MB än Kim eftersom det bara var MB och frun som då var avslöjade med falska uppgifter. Senare avslöjades även Kim med en falsk uppgift men den hade inget med brottet att göra, han ville bara slippa misstanke om fyllekörning. Polisen följde aldrig upp MB:s och fruns falska uppgifter.
Citat:
Nu kom du med ett tvärsäkert påstående utan att tänka efter.Det finns många saker som visar att MB var inte gärningsmannen för VB men jag tänker ta upp en viktig sak.
VB gick från Flottiljvägen mot Lejonbacksvägen där vittnet såg henne 21.30, Lejonbacksvägen är en återvändsväg och ingen genomfart utan endast boende och besökare som kommer från Torpgärdsleden kör in till Lejonbacksvägen, och det finns ett fåtal boende där,som är ett passande ställe att genomföra en kidnappning som också skedde mot VB.
Att VB skulle ha kommit ut på Torpgärdsleden och tagit sig gående mot Sävast är inte möjligt, därför det är flera kilometer till Sävast och stor trafik på Torpgärdsleden mot Sävast.
Om VB hade varit gående mot Sävast massor med bilister hade observerat henne, men det finns inte en enda uppgift att någon tjej setts gående den tiden mot Sävast.
Att VB hade tagit sig gående till Sävast kan ses som helt ologiskt, och den teorin kan raderas.
VB gick från Flottiljvägen mot Lejonbacksvägen där vittnet såg henne 21.30, Lejonbacksvägen är en återvändsväg och ingen genomfart utan endast boende och besökare som kommer från Torpgärdsleden kör in till Lejonbacksvägen, och det finns ett fåtal boende där,som är ett passande ställe att genomföra en kidnappning som också skedde mot VB.
Att VB skulle ha kommit ut på Torpgärdsleden och tagit sig gående mot Sävast är inte möjligt, därför det är flera kilometer till Sävast och stor trafik på Torpgärdsleden mot Sävast.
Om VB hade varit gående mot Sävast massor med bilister hade observerat henne, men det finns inte en enda uppgift att någon tjej setts gående den tiden mot Sävast.
Att VB hade tagit sig gående till Sävast kan ses som helt ologiskt, och den teorin kan raderas.
- Det är skillnad på att se och att lägga märke till en person. Man kan se en person och glömma bort hen några sekunder senare. Det fanns, till skillnad från Lejonbacksvägen, ingen anledning att lägga märke till en person på Torpgärdsleden. Lejonbacksvittnet:
Citat:Det som gjorde att Camilla reagerade på händelsen var för att det var en ung tjej, en
thailändska, som var ute och gick ensam efter deras väg som Camilla inte sett där förut. Samt
att klockan var 21.30 på kvällen. Hon reagerade på tiden och att hon var själv. Tjejen verkade
okey, det var inget annat Camilla reagerade över. - Torpgärdsleden har 70 km/tim som hastighetsgräns. Det gör det svårare att lägga märke till en person där än på Lejonbacksvägen.
- Torpgärdsleden har en separat gångbana skild från körbanan av en 5 meter bred gräsremsa. Det gör det svårare att lägga märke till en person där än på Lejonbacksvägen.
- Den som ser någon på gångbanan framifrån kommer från Lulevägen på motsatt sida av vägen och har längre väg att se. Det gör det svårare att lägga märke till en person där än på Lejonbacksvägen.
- Ingen efterlyste iakttagelser från Torpgärdsleden.