2019-01-26, 15:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nu har jag lite insider info.

Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis!
Nej fy fan vilket svin
Citera
2019-01-26, 15:08
Medlem
Citat:

Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis!

Om detta är sant, så böjer jag mitt huvud en stund extra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer.
Citera
2019-01-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det kommer att bli en begravning om några veckor. Hur kommer mamman och nära anhöriga klara av att planera och närvara vid den?

Vilka kommer bära kistorna och hur kommer kistorna att vara placerade i kyrkan? Tre stycken kistor med barnens kista på varsin sida av sin mördare, eller?

Det bästa vore att ha två separata - en för barnen och en för mördaren.
Borde vara självklart att det blir två begravningar.
Citera
2019-01-26, 15:13
Medlem
underhands avatar
Citat:

1: Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis på födelsedagen
2: Han har gått till prostituerade innan och efter att de separerat
3: Han var riktigt sliskig runt kvinnor när han var full, mer så efter separationen
4: Han var kontrollerande och sägs ha varit mycket otrevlig och aggressiv mot sin sambo

Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!
En som uppgav sig för att vara prostituerad var väl inne på hans Insta och kommenterade att hon sålde sex till honom 2012 - 2013 … Samt att hon önskade honom att brinna i helvetet.
Citera
2019-01-26, 15:13
Medlem
Citat:

1: Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis på födelsedagen
3: Han var riktigt sliskig runt kvinnor när han var full, mer så efter separationen
4: Han var kontrollerande och sägs ha varit mycket otrevlig och aggressiv mot sin sambo

Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!

Ni som hänger här och har läst hela tråden och vet vem mamma är, enkelt kolla om det skedde på mammans födelsedag.

Jag hade ett ex som gjorde otroligt dumma saker mot mig då jag lämnade honom.
Jag lever än i dag i sviterna av det han gjorde mot mig.
Citera
2019-01-26, 15:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Hur vet Du detta. Just med MMS.

Kan du utveckla dina påstående - annars är det enbart påstående.
Vi alla här inne är beroende på bevisade FAKTA!
Jag tror nog att vissa myndigheter kollar allt vi skriver här.

Så kan du inte BEVISA din påstående så var helst tyst.
Citera
2019-01-26, 15:14
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hur ska jag säga.
S stod för det mesta ekonomiskt under i stort sett hela förhållandet, hon blev på slutet tvungen att skaffa ett jobb då det gick knackigare ekonomiskt för S.
När separationen kom så ansåg K att i stort sett allt i hemmet var hennes då det var hon som hade inhandlat nästan allt. (faller sej kanske ganska vanligt att det är kvinnan som står för inredningsinköpen)
Dock var det ju inhandlat med S pengar vilket gör att just "det har jag köpt" inte funkar lika bra som anledning till att man har rätt att bestämma vad man ska ta med sej.
S blev såklart upprörd över hennes sätt och så fortsatte det.
Alltså väldigt mycke bråk om vem som hade rätt till vad osv.
Därav hans prat om utpressning.
Garanterat mycke bråk om annat som jag har mindre koll på.
Mycket pajkastning.

Var inte han lite känd inom de häst-kretsarna som han befann sig i? Kan det vara så att han var kär i henne, hon ej. Lite av ett gammaldags typ av förhållande?
Citera
2019-01-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Borde vara självklart att det blir två begravningar.
En begravning för barnen.. han har förbrukat sin rätt till begravningsplats enligt mig. Bränn idioten anonymt i ett värmeverk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om hon inte jobbade så kanske man kan anta att hon stod för mesta delen av marktjänsten. Det kräver rätt mycket att ta hand om två små barn och hushållet.

Någon har sagt att hon också var hästintresserad. Kanske hjälpte hon också till med rätt mycket (oavlönat?) arbete i stallet.

Det verkar som om båda hade fel här och de borde ha delat på bohaget.

Hon hade inte rätt till halva gården. Sambolaget ger båda parterna i ett samboförhållande lika rätt till bostad som har inköpts för gemensamt boende eller liknande. Jag tror inte sambolaget gäller när den ena parten äger en bostad som den andra sedan flyttar in i.

Läs på. Det kallas besittningsrätt och handlar om att om man bor "länge", runt ett år I en bostad sambon köpt, så får man också äganderätt, men den kan avtalas bort. Äganderätten blir extra stark då gemensamma barn finns med I bilden. Handlar om att minimera risken att folk kastar ut partnern på bar backe.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Tror absolut han planerat detta ett tag då han valde ut att göra de på Karins födelsedag. Är ingen slump direkt. Sedan ville han att gården och hästarna skulle ha de bra så han ordnade med de också innan

Man kan se det på två sätt. Han planerade att göra det på hennes födelsedag, altrrnativt att en händelse på en hennes födelsedag utlöste reaktionen hos honom. Lutar väl mot alternativ 1 men man vet ej som sagt.
Citera
2019-01-26, 15:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Hur vet Du detta. Just med MMS.

Kan du utveckla dina påstående - annars är det enbart påstående.
Vi alla här inne är beroende på bevisade FAKTA!
Jag tror nog att vissa myndigheter kollar allt vi skriver här.

Så kan du inte BEVISA din påstående så var helst tyst.

läs om mitt inlägg
Citera
2019-01-26, 15:18
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ni som hänger här och har läst hela tråden och vet vem mamma är, enkelt kolla om det skedde på mammans födelsedag.

Jag hade ett ex som gjorde otroligt dumma saker mot mig då jag lämnade honom.
Jag lever än i dag i sviterna av det han gjorde mot mig.
Det skedde på hennes födelsedag, onsdagen den 23 januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in