2019-01-26, 14:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Som sagt, bilen saknar bakgavellyft. Den har två bakdörrar. Vet inte om de är så enkla att stänga inifrån, men det kanske går på något vis. Hur som måste de väl vara öppningsbara inifrån? För det kan
väl inte vara så illa att de av misstag har låst in sig själva i lastutrymmet och sedan frusit ihjäl? Nej, det är allt bra mysko det här fallet. Om utökat självmord begånget av mamman. Vad sjutton skulle hon med den där stora bilen till? Det passar liksom inte in.
Citera
2019-01-26, 14:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Som sagt, bilen saknar bakgavellyft. Den har två bakdörrar. Vet inte om de är så enkla att stänga inifrån, men det kanske går på något vis. Hur som måste de väl vara öppningsbara inifrån? För det kan
väl inte vara så illa att de av misstag har låst in sig själva i lastutrymmet och sedan frusit ihjäl? Nej, det är allt bra mysko det här fallet. Om utökat självmord begånget av mamman. Vad sjutton skulle hon med den där stora bilen till? Det passar liksom inte in.
Om man vill göra något och vara garanterat ostörd, vart tar man vägen?
Hemmet? Nej, den man bor med kan komma hem.
Hotell? Nej, en städerska kan komma in.
I en personbil? Nej, vem som helst kan komma förbi och titta in.
I ett skåp utan fönster på en skåpbil ute i skogen? ...
Citera
2019-01-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen-76
Min teori är att dom blev förgiftade av mannen i deras gemensamma bostad varpå mannen hyrt en bil någon dag efter och dumpat allt på p-platsen.
Tror att polisen är fullt medveten om att dom fögitats men att dom inte riktigt kan bevisa att det är mannen som gjort det, för att det är arrangerat så att det ser ut som mord och självmord.
Mannen är misstänkt men polisen ger sken av något annat för att inte ”skrämma” honom. Därav tystnaden...

Bara en tanke... honomdock

Exakt de tankarna jag haft de senaste dagarna.
Citera
2019-01-26, 14:57
Medlem
Mamman finns fortfarande på ratsit. Hade för mig att dom tar bort avlidna inom ett dygn. Hon har varit identifierad i nästan en vecka.
Citera
2019-01-26, 15:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Sala- och Flatenfallet är INTE samma sak när det gäller kommunikation utåt förstår t.o.m. jag som inte har någon speciell insyn i polisens verksamhet.
Det vore kanske lämpligt att tänka lite analytiskt för de som anser att äpplen och päron är samma sak bara för att de är frukter båda två.

Polisen arbetar med FU-sekretess i alla brott, men kan beroende på omständigheter välja/"tvingas" välja olika sätt att informera media.

Sala är en mindre idyll där alla känner alla. Alla, stora som små, har talat om fallet och alla vet att en pappa har skjutit sina två små pojkar till döds och därefter tagit sitt liv. Socialtjänsten och kyrkan har arbetat hårt för att ta hand om "hela" Sala.
I "Flatenfallet" har klasskamraterna till barnet TN i denna tråd fått lugnande och stödjande info i skolan (enl uppgift i tråden).

Det borde inte vara svårt att förstå att polisen inte skulle ha kunnat uppnå några positiva effekter under utredningsarbetet genom att försöka upprätthålla full sekretess i Salafallet.

I "Flatenfallet" finns alla förutsättningar för att upprätthålla sekretessen. Om drabbade närstående i samband med den pågående utredningen dessutom skulle ha vädjat till polisen om en förhoppning av medialt lugn, så försvårar det inte polisens ambitioner till en FU bedriven under sekretess.

Det borde ju inte finnas något självändamål i att den här tråden ska växa genom att t.ex. tusen inlägg till över tid beklagar sig över politikens och myndigheters fattade beslut. Det finns lämpliga delforum för Politik m.m. där trådar kan fyllas på eller nya startas.
Det vore tragiskt om den här tråden skulle gå samma öde till mötes som Bjärredstråden, som lyckligtvis fortfarande har några envisa sakliga hjältar kvar.
Citera
2019-01-26, 15:03
Medlem
Citat:
Låter kanske lite långsökt, men skulle kunna stämma. Det finns en ordentlig tidslucka mellan det att hon sjukskrivs på måndagen och återfinns död i en skåpbil på fredagen tillsammans med sitt barn. Vad hände däremellan?

Både barnet och mamman sågs vid dotterns skola tisdag morgon iallafall. Polisens agerande får mig att tänka mord/självmord men alla andra uppgifter får mig att tänka att det inte är det.
Deras utåt sett ordnade livssituation - barnets ålder- hennes yrke - hyrbil
Citera
2019-01-26, 15:10
Medlem
Bussen som går förbi Flatenbadet går även förbi Kärrtorp. Mamman och dottern kan ha tagit sig dit på det sättet för en skogspromenad. Väl där hamnar dom i skåpbilen, dörren går i baklås eller nån galning låser in dem. Det var svinkallt runt Stockholm dom dagarna.
Citera
2019-01-26, 15:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Funkar väl precis var som helst. De flesta "misslyckade" självmord beror inte på att offer/gärningsman blivit störda utan att de inte varit tillräckligt målmedvetna. Finns ju tusen och en möjligheter och sätt att begå självmord på, men den här varianten har jag aldrig hört talas om. De kan hoppa från en bro, de kan hänga sig i ett träd, de kan skjuta sig, de kan ta en rejäl jävla överdos med sömnpiller. De kan hoppa i sjön med vikter i kläderna etc etc. Vad f_n skulle de med en hyrd flyttbil till? Om du skulle ta livet av dig på en fredag, är då din första tanke att du ska sjukskriva dig på en måndag, hyra en flyttbuss på en onsdag, där du sedan begår självmord i skåpet på en fredag på en parkeringsplats vid en större badanläggning som vanligen är rätt öde vintertid? Låter det inte jävligt märkligt på något vis?
Citera
2019-01-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradajz
Bilden:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10161219529185705&set=a.10150266822 780705&type=3

Pappan/sambon har inte gillat den bilden. Men det kanske inte är så konstigt om han är i sorg.
Citera
2019-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det här fallet var inte ute i skogen, synlig från allmän väg med busstrafik. Bilen hade noterats av flera enligt inlägg här på tråden och lokalpress.
Citera
2019-01-26, 15:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Funkar väl precis var som helst. De flesta "misslyckade" självmord beror inte på att offer/gärningsman blivit störda utan att de inte varit tillräckligt målmedvetna. Finns ju tusen och en möjligheter och sätt att begå självmord på, men den här varianten har jag aldrig hört talas om. De kan hoppa från en bro, de kan hänga sig i ett träd, de kan skjuta sig, de kan ta en rejäl jävla överdos med sömnpiller. De kan hoppa i sjön med vikter i kläderna etc etc. Vad f_n skulle de med en hyrd flyttbil till? Om du skulle ta livet av dig på en fredag, är då din första tanke att du ska sjukskriva dig på en måndag, hyra en flyttbuss på en onsdag, där du sedan begår självmord i skåpet på en fredag på en parkeringsplats vid en större badanläggning som vanligen är rätt öde vintertid? Låter det inte jävligt märkligt på något vis?
Om du frågar mig så är självmord märkligt, och den här gången verkar kvinnan ha dödat sitt barn först. Det kan ta längre tid än att hoppa från en bro. Dessutom var inte fyndplatsen vid badanläggningen utan en annan plats nära Flaten, mer i skymundan vid Flatens naturreservat.
Citera
2019-01-26, 15:24
Medlem
Jag menar..han kan ju mycket väl ha hyrt bilen för att det ska ge sken av att han ska flytta så han behöver ju bara säga till polisen och alla andra att hon har tagit bilen och stickigt medans han varit på jobbet..man måste ju bevisa att så inte är fallet och givetvis kunna koppla förgiftning till honom också ...låter knepigt 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Exakt de tankarna jag haft de senaste dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in