2019-01-26, 15:29
Medlem
Kan det verkligen styrkas de setts på tisdagen? Har följt hela tråden och tycker inte att det finns belägg för det.
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Både barnet och mamman sågs vid dotterns skola tisdag morgon iallafall. Polisens agerande får mig att tänka mord/självmord men alla andra uppgifter får mig att tänka att det inte är det.
Deras utåt sett ordnade livssituation - barnets ålder- hennes yrke - hyrbil
Citera
2019-01-26, 15:31
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Pappan/sambon har inte gillat den bilden. Men det kanske inte är så konstigt om han är i sorg.

Ja. Så skulle jag själv reagerat.
Det som får mig att höja på ögonbrynet är (Sala morden) -moderns agerande i sociala medier.
Medan pappan i detta fall lyser med sin frånvaro. Vilket är det normala agerandet efter att misst sitt barn.
Citera
2019-01-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen-76
Kan det verkligen styrkas de setts på tisdagen? Har följt hela tråden och tycker inte att det finns belägg för det.

Nja det är PM jag fått av en med koppling till skolan, allting denna personen har skrivit är helt trovärdigt. Jag skrev till personen igår för att få bekräftat om sambon/pappan hängt sig men har inte fått svar.
Citera
2019-01-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Ja. Så skulle jag själv reagerat.
Det som får mig att höja på ögonbrynet är (Sala morden) -moderns agerande i sociala medier.
Medan pappan i detta fall lyser med sin frånvaro. Vilket är det normala agerandet efter att misst sitt barn.

Jo samma här! Han är nog inte ute och slösurfar kan man tro. OM han inte är en GM för då är han nog just ute och snokar runt för att hålla koll på vad folk skriver.
Citera
2019-01-26, 15:38
Medlem
Skulle vara intressant om den uppgiften kom från pappan ..
Citat:
Nja det är PM jag fått av en med koppling till skolan, allting denna personen har skrivit är helt trovärdigt. Jag skrev till personen igår för att få bekräftat om sambon/pappan hängt sig men har inte fått svar.
Citera
2019-01-26, 15:41
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Jo samma här! Han är nog inte ute och slösurfar kan man tro. OM han inte är en GM för då är han nog just ute och snokar runt för att hålla koll på vad folk skriver.

Ja. Frågan är ju om vi någonsin kommer få veta vad som hänt och om fadern bär skuld i detta.
Citera
2019-01-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen-76
Skulle vara intressant om den uppgiften kom från pappan ..

Hur menar du kom från pappan? Att det är pappan som lämnat den uppgiften? Är småtrött denna lördag så ursäkta om det är en dum fråga
Citera
2019-01-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Ja. Frågan är ju om vi någonsin kommer få veta vad som hänt och om fadern bär skuld i detta.

Eftersom det ändå stått en del i media och det är många som har frågor så hoppas jag att de går ut med vad det handlar om dagen de kan det. När de får in labbsvaren så kommer de nog göra ett litet uttalande till media. Det är ju journalister här inne och läser antar jag då en av frågorna till polisen från reportern löd ”Det är många som kommenterat att identifieringen tog tid, varför?” Och då hade just detta diskuteras här i flera dagar.
Citera
2019-01-26, 15:55
Medlem
Wawawas avatar
Sorry om detta redan avhandlats, har inte läst hela tråden den va så rörig. Men hörde ett rykte idag att en teori polisen jobbar efter är att pappan kan ha varit involverad i soc-ärenden som innefattar omhändertaganden av barn - inte helt farfetched att en psykiskt instabil person som blivit ”fråntagen” sin egen familj/egna barn hämnas så här? Detta hörde jag bara som skvaller, personen jag hörde detta från har ingen beröring med familjen förutom att de bor nära varandra så detta får klassas som skvaller. Men känns inte så långsökt som en del andra teorier här (förutom en av föräldrarna då som är det mest trovärdiga såklart) förutsatt att pappans jobb faktiskt innefattar såna typ av ärenden. Nån som vet exakt vad han jobbar med inom barnpsykiatrin?
Citera
2019-01-26, 15:56
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Eftersom det ändå stått en del i media och det är många som har frågor så hoppas jag att de går ut med vad det handlar om dagen de kan det. När de får in labbsvaren så kommer de nog göra ett litet uttalande till media. Det är ju journalister här inne och läser antar jag då en av frågorna till polisen från reportern löd ”Det är många som kommenterat att identifieringen tog tid, varför?” Och då hade just detta diskuteras här i flera dagar.

Jo..Jag hoppas att vi verkligen får svar. Kommer inget svar fortsätter spekulationerna. Vilka många blir oetiska.
Citera
2019-01-26, 16:26
Medlem
Big-Lees avatar
Det är ändå så ologiskt och långsökt att hyra en skåpbil i syfte att ta livet av sitt barn ostört. Om man ändå skulle göra det skulle man ju köra till ett betydligt mer avlägset ställe. Det är vanskligt att ta livet av ett barn på en parkering där folk promenerar med hundar och människor rör sig. En skåpbil är långt ifrån ljudisolerad.
En campingstuga eller vad som helst hade varit mer logiskt. Även hemmet är mer logiskt. Klart det går att bli påkommen av den man bor med men med lite planering vet man när ens sambo kommer vara borta tillräckligt länge.
Även hotellrum. Städerskorna springer ju inte in och ut i rummen dagarna i ända liksom.

Nej. Nåt skaver rejält i denna historia.
Citera
2019-01-26, 16:30
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Sorry om detta redan avhandlats, har inte läst hela tråden den va så rörig. Men hörde ett rykte idag att en teori polisen jobbar efter är att pappan kan ha varit involverad i soc-ärenden som innefattar omhändertaganden av barn - inte helt farfetched att en psykiskt instabil person som blivit ”fråntagen” sin egen familj/egna barn hämnas så här? Detta hörde jag bara som skvaller, personen jag hörde detta från har ingen beröring med familjen förutom att de bor nära varandra så detta får klassas som skvaller. Men känns inte så långsökt som en del andra teorier här (förutom en av föräldrarna då som är det mest trovärdiga såklart) förutsatt att pappans jobb faktiskt innefattar såna typ av ärenden. Nån som vet exakt vad han jobbar med inom barnpsykiatrin?
Funderat i samma banor men enligt hans CV har han ej haft anställning på någon stadsdelsförvaltning där beslut om omhändertaganden fattas, på BUP kan det röra sig om att han haft samarbete med socialtjänsten samt anmälningsplikt beträffande oro för barn/ungdom. Sedan har han ju möjlighet precis som alla andra att göra orosanmälan på vilket barn som helst.
Tänker att det inte nödvändigtsvis behöver vara i tjänsten (anmälan om oro) utan kanske någon granne eller annan individ han eller också hon för den delen kan ha stött på privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in