2019-01-25, 01:41
Medlem
Pestoleras avatar
Mor och dotter lämnade sitt normala boende efter långhelger, då man konstant tjafsar om allt. Framförallt precis efter helger ska igång igen. Troligen mkt tjafs med sambon. Mor å dotter hyr ett boende i form av en hyrbil. Å dom bor i den några dar, kanske tände en engångsgrill. Å de ångorna är inte bra. Fanns troligen lite bohag samt eventuellt sovsäckar i bilen. Panik vid en separation leder ibland till att söka upp bekanta områden. Detta är endast spekulationer så klart.
Citera
2019-01-25, 06:18
Medlem
McMays avatar
Kanske är det inte alls ett brott som ligger bakom denna familjetragedi, utan ett naturligt dödsfall som efter omständligheterna leder till ytterligare ett?

Såhär tänker jag:
Mamman dör av plötslig hjärnblödning. Kanske får hon en förkänning och hinner svänga av vid badplatsen och parkera, men hinner inte stänga av motorn.

Dottern sitter inlåst i bilen, oförmögen att ta sig ut (låst inifrån el svårt att få upp handtag för en femåring?), och fryser ihjäl under de dygn som går...

Det kan förklara både polisens tystnad för att avskriva brott och är ju en fruktansvärd tragedi i så fall.

Är det rimligt att det skulle kunna gått till så här?

Edit: Fynden framför bilens front skulle kunna vara fotspår från den som upptäckte mamman sittandes död vid förarplatsen.
Senast redigerad av McMay 2019-01-25 kl. 06:26.
Citera
2019-01-25, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Kanske är det inte alls ett brott som ligger bakom denna familjetragedi, utan ett naturligt dödsfall som efter omständligheterna leder till ytterligare ett?

Såhär tänker jag:
Mamman dör av plötslig hjärnblödning. Kanske får hon en förkänning och hinner svänga av vid badplatsen och parkera, men hinner inte stänga av motorn.

Dottern sitter inlåst i bilen, oförmögen att ta sig ut (låst inifrån el svårt att få upp handtag för en femåring?), och fryser ihjäl under de dygn som går...

Det kan förklara både polisens tystnad för att avskriva brott och är ju en fruktansvärd tragedi i så fall.

Edit: Fynden framför bilens front skulle kunna vara fotspår från den som upptäckte mamman sittandes död vid förarplatsen.
Min bild är att kropparna har hittats i lastutrymmet.
Citera
2019-01-25, 07:20
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Min bild är att kropparna har hittats i lastutrymmet.

Vad pekar på att de hittats i lastutrymmet?
Citera
2019-01-25, 07:24
Medlem
Citat:

Såhär tänker jag:

Det låter helt osannolikt att de båda skulle dött en ”naturlig död” hade min dotter i samma ålder hamnat i en situation om det händer mig något så hade hon absolut inte bara suttit där och väntar in döden. Om barner var 1-2 år hade jag köpt den förklaringen.
Sen tror jag det var så att de hittades i lasugrymmet vilket skriker dölja brott
Citera
2019-01-25, 07:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
(FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Citera
2019-01-25, 07:31
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det låter helt osannolikt att de båda skulle dött en ”naturlig död” hade min dotter i samma ålder hamnat i en situation om det händer mig något så hade hon absolut inte bara suttit där och väntar in döden. Om barner var 1-2 år hade jag köpt den förklaringen.
Sen tror jag det var så att de hittades i lasugrymmet vilket skriker dölja brott

Jag säger inte emot din teori, men sannolikheten för dödsfall av naturliga orsaker, om än olika sådana, torde vara större än sannolikheten för brott/mord.

Många fantasifulla teorier har presenterats i tråden. Jag försöker tänka att det kanske inte är så komplicerat.
Citera
2019-01-25, 07:37
Medlem
Citat:
Jag säger inte emot din teori, men sannolikheten för dödsfall av naturliga orsaker, om än olika sådana, torde vara större än sannolikheten för brott/mord.

Många fantasifulla teorier har presenterats i tråden. Jag försöker tänka att det kanske inte är så komplicerat.

Fast när en vuxen kvinna och ett barn som enligt vittnen mådde bra dör samtidigt i lastutrymmet på en hyrbil vid en sjö tror jag inte att det är olycka. Isåfall av giftiga gaser, gifter eller mediciner. Men inte av sjukdom/naturlig död. De väntar ju på toxikologiresultaten nu efter obduktionen som ska ge svar. Antingen har någon förgiftat dem, eller så har mamman gjort det eller en olyckshändelse där de båda fått i sig något kanske?
Om barnet vore litet som 1-2 år hade det varit helt rimligt att hon dött om mamman hade dött.
Citera
2019-01-25, 07:37
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
(FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.

Tack för länken Quarrel! Har läst det, men det känns ff osäkert var de hittats.
Citera
2019-01-25, 07:40
Medlem
Citat:

Och du har helt rätt i att man inte ska komplicera saker. Occams Razor gäller

Citat:
Ockhams rakkniv, uppkallad efter den medeltida engelska franciskanmunken och filosofen William Ockham (ca 1285–1347), är en princip inom vetenskaplig metod som innebär att man inte ska anta fler företeelser eller ting än som behövs för att förklara de observationer man gör.
Wikipedia
Citera
2019-01-25, 07:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Tycker polisen på bilder är mycket i skåpet och sen tror jag att nån skulle märka två personer i förarsätet/passagerarsätet.
Citera
2019-01-25, 07:45
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fast när en vuxen kvinna och ett barn som enligt vittnen mådde bra dör samtidigt i lastutrymmet på en hyrbil vid en sjö tror jag inte att det är olycka. Isåfall av giftiga gaser, gifter eller mediciner. Men inte av sjukdom/naturlig död. De väntar ju på toxikologiresultaten nu efter obduktionen som ska ge svar. Antingen har någon förgiftat dem, eller så har mamman gjort det eller en olyckshändelse där de båda fått i sig något kanske?
Om barnet vore litet som 1-2 år hade det varit helt rimligt att hon dött om mamman hade dött.
Var inte mamman sjukskriven?
Eller är det en trådsanning?
Btw: De som dör av t.ex. plötslig hjärnblödning kan må hur bra som helst strax innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in