2019-01-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hade missuppfattat den uppgiften. Han sitter ute vid poolen när han sänder.

OK. Tack. https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=263904&threadid=3013 497

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

OK. Tack.

Vet du Var AK skulle bosätta sig med barnen?
Citera
2019-01-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Hur vet de att det var mamman som kom dit först, vet efter att läst inne på SR FB sida, att folk skriver jag är två timmar bort osv kan någon skynda dit, finns det någon som kan åka till SR. NU måste vi hjälpa SR osv osv detta står under tiden han spelar in samt innan, så nog visste folk att det var något galet på väg att hända eller hade hänt. Han kan ha haft kontakt med andra via sms/samtal under kvällen då han mådde dåligt, han säger att alla säger att han ska vara stark.
Kan det vara så att han fick hjärnsläpp och när det var försent insåg han vad han gjort och därför säger det där om att han inte vill sitta i fängelse? Därför går det kanske inte att få i hop tiderna, han behöver ju inte ha gjort detta fruktansvärda några minuter innan han sände på FB, såg ju nyduschad ut också. Obduktionen lär visa på ett ungefär när de små änglarna somnade in för gott om inte annat. Till er som säger att ni jobbar/jobbat inom psyk och sitter här och skriver hatiska saker om SR m.m är det så ni känner när ni arbetar också? Då borde ni inte kunna vara profissionell i ert arbete och vad gör ni då där, ni ska väll se till helheten? Lär återigen skriva för att inte bli påhoppad, jag fortsätter att tycka att det RS gjorde var o förlåtligt och det hemskaste man kan göra, tycker bara att folk blir påhoppade hela tiden då de försöker se helheten utan att vara på någons sida mer än de små änglarna då.
Det var inte mamman som skrev det. Jag läste det också men det var någon annan men det är borttaget nu! Kommer ej ihåg namnet på den som skrev, en kvinna iaf!
Citera
2019-01-26, 12:34
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja, det är faktiskt anmärkningsvärt att han säger att exet är dö-kär i en "annabolaafghan" och inte bara "någon annan". Uppenbarligen har hans etnicitet en stor roll och det syns att just det knäcker Samuel extra, om du tittar på videon igen.

Fast det är väl lite unikt att en svensk kvinna efter skilsmässan träffar en stark, muskulös, invandrar-man. Det lär ta extra hårt, precis som det skulle om en svensk man tar och träffar en ung snygg tjej strax efter skilsmässan. Att stämpla honom som rasist för att han säger ordet anabola-afghan två gånger är aningen långsökt.

Sedan är man inte rasist om man röstar på SD, utan väldigt påläst. Denna man verkar istället vara efterbliven.
Citera
2019-01-26, 12:35
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Hitta ett annat intresant inlägg på Facebook
Vill inte outa med namn här men sök på SR och ni finner inlägget

Hej,
Jag är i akut behov av en ny bostad på minst 2rok. Jag har barn varannan v och de är därför jag behöver minst 2rum.
Jag orkar inte bo kvar i de hus jag nu bor i för att jag hyr av Samuel Rehn och bor på hans gård.
Så snälla, om ni känner någon, vet någon eller har ett litet hus själv som ni kan tänka er att hyra ut. Kontakta mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När skrevs inlägget i fråga?
https://www.facebook.com/karin.andersson.54943?fref=ufi&rc=p
26/8 finns liknande inlägg
Citera
2019-01-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom morden skedde dagen efter han i posten fått informationen om adressändring kan det utgjort en trigger. Beror väl på hur långt bort hon och barnen skulle flytta? Grannskapet, Regionen eller utanför?
Om umgänge kunde hanteras vettigt?
Man kan inte flytta långt med sina barn utan att den andra föräldern godkänner detta eftersom tanken är att barn ska ha möjlighet att träffa båda föräldrarna lika mycket. Att adressändring däremot kan varit en trigger är ju dock inte uteslutet eftersom det verkligen visade att separationen var slutgiltig
Citera
2019-01-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så då kanske tiderna stämmer. Frun kom dit 21:04. Hon finner maken död och får panik. Kanske ringde hon inte polisen direkt. Eller så var hon på gården tills polisen kom
Eftersom det handlade om grovt våld med vapen inblandade var polisen tvungen att säkra innan man kunde rycka ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det tror jag. Han hade planerat det länge, betalat alla räkningar och ordnat med gården. Det blev väl en stor prestigeförlust för honom att bli ratad till förmån för en afghan, han kunde inte leva med det. Han hatade uppenbarligen K och ville göra henne illa. Säkert hade han också tänkt tanken att pojkarna skulle växa upp med och uppfostras av afghanen. Förvisso en outhärdlig tanke för vem som helst men varför sköt han inte bara K istället?

Han hade säkert tankar att barnen skulle uppfostras av en afghan enligt Sharia. Kanske också att Karin skulle konvertera till Islam.

Också en stor prestigeförlust för honom att bli bortvald för ett 26-årigt attraktivt muskelberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Alla suicidnära människor har en ambivalens till att ta sitt eget liv. De tvekar in i det längsta. Jag tror han sänder live som en undermedveten önskan om att någon ska stoppa honom, rädda honom från sig själv. Synd att han inte gjorde det också innan han sköt sina pojkar.
Möjligt men SR hade bestämt sig redan innan sin livesändning. Han hade ju planerat allt i minsta detalj verkar det som. Hade han startat livesändningen innan han mördade sina barn så hade han nog haft den önskan. Jag tvivlar inte på att han mådde dåligt men frågan är om det här enbart var en konsekvens av hans mående. Han låter bitter i sändningen. Inte för att förringa allt han har upplevt de sista åren men jag tror att många av oss har förlorat våra föräldrar och gått igenom separationer och annat men inte kommit fram till att lösningen var att mörda någon. Jag undrar varför man låter en person som tydligen mår så dåligt att ha sina barn. Det är ju inte rättvist mot barnen heller att behöva umgås med sin pappa när han är i det skicket. Det kan ju inte ha undgått folk i hans närhet vilken psykisk status han hade.
Citera
2019-01-26, 12:37
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De som påstår sig vara psykologläkare är nog inte det.
fan är en psykolog läkare haha.
antigen är man psykolog eller så är man läkare men specialité inom psykiatri
Citera
2019-01-26, 12:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Så hon väntade i 20 minuter innan hon ringde polisen? Aldrig i livet! Och tiden 21.35 har jag redigerat till 21.25. Fingrarna slant.
Nej, "kring 21.00" är tiden tidningarna uppger, eftersom polisen inte läckt uppgifterna om NÄR filmen startades. Tror jag. Det har ju sagts att folk som såg liven också ringde polisen i realtid.
Citerar mitt eget inlägg.
Jag kan minnas fel ang inringning i realtid. Det kan vara så att folk såg filmen, funderade och diskuterade fram och tillbaka och till slut ringde polisen. Hade KA kommit fram först, så borde väl detta nämnts i nån artikel. Nånstans? Det finns ingen som kunnat verifiera, med trovärdig källa, att hon var där först. I så fall har jag missat det.
Citera
2019-01-26, 12:38
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Ja
Det gör jag också sedan nästan trettio år. Har även en egen praktik.
Citera
2019-01-26, 12:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Väldigt bra inlägg, De här inne som säger sig jobba inom psykiatrin och skriver hatiska onyanserade inlägg borde se över sitt yrkesval.

Nej, inget bra inlägg alls.

Ingen är immun mot dessa vidriga kallblodigt planerade bestialiska mord på två små oskyldiga pojkar.

Jag kan garantera dig att många psykologer, psykiatrar, polisen, ambulanspersonal m.m. ALDRIG varit med om eller kommer vara med om barnamord utförda av en förälder.

Vi är också människor. Tycker synd om poliserna, ambulans och alla andra som behövt se pojkarna. Jag kan garantera dig att majoriteten av dem är minst lika hatiska (om inte mer) mot den som utfört dessa mord.

Inte klokt. Så man ska inte få ha normala mänskliga känslor vid extrema situationer för att man har ett visst yrke? Det är bara bra att vi reagerar och inte är avtrubbade och känslokalla, vilket ni verkar tro att vi ska vara bara för att vi ser mycket tragiskt i våra yrken.

Vi gråter och fördömer, som många andra, kanske ännu mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in