2019-01-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamrat
När han säger ”nu tror jag snuten kommer” kan det verkligen vara polisen? Hur skulle dem kunna ha hunnit dit på 2-3 minuter, när folk först måste ringa 112, sen lär det kopplas till polis osv..

Tycker att det känns mest rimligt att någon annan kom, typ ex-frun.

Enligt#bjompa var det KA (mamman) som först körde in på gården. Grannen var vittne. Sedan small det.

Huruvida han uppfattade Vem som körde in på gården är väl oklart, men jag gissar att han utgick från att det var polisen i och med att han sköt sig direkt när bilen körde in. Där hade ex-sambon tur!
Citera
2019-01-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad? Vad baserar du det på? Hittade inget sådant på hans FB eller Instagram. SD är mindre än rikssnittet i Sala där han bodde. Han hade skog, häst och var kusk. Hade man tippat på något hade det varit centern som har ca 20% där.
Det spelar ingen roll vad han röstade på. Men uppenbarligen var han en konservativ gubbe som tyckte att han hade rätt att trakassera sitt ex bra för att hon hade lämnat honom. Jag lämnade en man, för länge sedan. Vi hade barn. Han sa att han inte längre ville träffa sina barn eftersom konceptet var att vi skulle vara en familj. Han skaffade en ny familj och träffade inte barnen som hade hade med mig förrän de var vuxna. Jag tror att SR tänkte på samma sätt. Han trivdes inte i rollen som pappa varannan vecka. Han ville leva i en familj med mamma, pappa, barn. Han lyckades inte med att ragga upp någon ny kvinna.
Citera
2019-01-26, 12:16
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Alla suicidnära människor har en ambivalens till att ta sitt eget liv. De tvekar in i det längsta. Jag tror han sänder live som en undermedveten önskan om att någon ska stoppa honom, rädda honom från sig själv. Synd att han inte gjorde det också innan han sköt sina pojkar.
Det stämmer inte alls.
Citera
2019-01-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Orkade inte se hela videon för den var väldigt störande, ursäktar inte hans beteende för att skjutit hans två grabbar. Men någonstans i den videon ser jag också en djupt sårad själ, han nämner att han blev utpressad vad handlar det om?

Det brott han begick var fullständigt fel men samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka synd om honom, det var förmodligen en familjefar som fick hela vardagen rasad framför honom och därför begick det brott som han begick, det ursäktar inte dock vad han gjorde.

Hans relation med pojkarna måste också har varit infekterad då han nämner i videon att dom utpressade honom, på vad kommer vi förmodligen aldrig veta.

Sorligt vilket fall som helst.

Nej Karin utpressade inte hans pojkar !
Citera
2019-01-26, 12:17
Medlem
Sdhatarens avatar
Hitta ett annat intresant inlägg på Facebook
Vill inte outa med namn här men sök på SR och ni finner inlägget

Hej,
Jag är i akut behov av en ny bostad på minst 2rok. Jag har barn varannan v och de är därför jag behöver minst 2rum.
Jag orkar inte bo kvar i de hus jag nu bor i för att jag hyr av Samuel Rehn och bor på hans gård.
Så snälla, om ni känner någon, vet någon eller har ett litet hus själv som ni kan tänka er att hyra ut. Kontakta mig.
Citera
2019-01-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Ja det är något skevt med hela tidsperspektivet i detta

Videon är
9 min väll
Citera
2019-01-26, 12:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Hitta ett annat intresant inlägg på Facebook
Vill inte outa med namn här men sök på SR och ni finner inlägget

Hej,
Jag är i akut behov av en ny bostad på minst 2rok. Jag har barn varannan v och de är därför jag behöver minst 2rum.
Jag orkar inte bo kvar i de hus jag nu bor i för att jag hyr av Samuel Rehn och bor på hans gård.
Så snälla, om ni känner någon, vet någon eller har ett litet hus själv som ni kan tänka er att hyra ut. Kontakta mig.

När skrevs inlägget i fråga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Det stämmer inte alls.
>Utveckla gärna. Varför skulle det inte stämma? Om ambivalensen inte fanns - varför skulle det t.ex. vara möjligt att få en person på ett broräcke att ändra sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var pojkarnas mamma som kom. Läs Bjompa:s inlägg som Remark länkade till för en liten stund sedan.
Hur vet de att det var mamman som kom dit först, vet efter att läst inne på SR FB sida, att folk skriver jag är två timmar bort osv kan någon skynda dit, finns det någon som kan åka till SR. NU måste vi hjälpa SR osv osv detta står under tiden han spelar in samt innan, så nog visste folk att det var något galet på väg att hända eller hade hänt. Han kan ha haft kontakt med andra via sms/samtal under kvällen då han mådde dåligt, han säger att alla säger att han ska vara stark.
Kan det vara så att han fick hjärnsläpp och när det var försent insåg han vad han gjort och därför säger det där om att han inte vill sitta i fängelse? Därför går det kanske inte att få i hop tiderna, han behöver ju inte ha gjort detta fruktansvärda några minuter innan han sände på FB, såg ju nyduschad ut också. Obduktionen lär visa på ett ungefär när de små änglarna somnade in för gott om inte annat. Till er som säger att ni jobbar/jobbat inom psyk och sitter här och skriver hatiska saker om SR m.m är det så ni känner när ni arbetar också? Då borde ni inte kunna vara profissionell i ert arbete och vad gör ni då där, ni ska väll se till helheten? Lär återigen skriva för att inte bli påhoppad, jag fortsätter att tycka att det RS gjorde var o förlåtligt och det hemskaste man kan göra, tycker bara att folk blir påhoppade hela tiden då de försöker se helheten utan att vara på någons sida mer än de små änglarna då.
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Afganen är ju onekligen attraktiv så inte så konstigt att ex frun blev ihop med honom. Och han uttnyttjar bara henne för hans egen vinning. Win win.

så det är så Karin känner nu med facit i hand alltså: win win.

ja man vet ju aldrig....
Citera
2019-01-26, 12:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Sorgen är äkta. Det är självömkan - big time! Förövare tycker ofta synd om sig själva och rättfärdigar sina dåd på alla upptänkliga vis.
Hela hans upplägg visar på att hans yttersta motiv var hämnd. Livestreamar, på mammans födelsedag, gnäller om mamman, klagar och talar om SIG SJÄLV. Har tagit barnen ifrån henne, hämnden är fullkomnad! Det FINNS faktiskt människor som är sådana.

What you see is what you get. Det finns ingen anledning att tillskriva denna person några som helst nobla motiv bakom detta dåd, det var uppenbart hämnd som var motivet...såg någon använda ordet "barmhärtighetsmord".
Blir fan orolig för folks moraliska kompass ibland.

Är det ett typiskt svenskt problem? Landet där mördare och gruppvåldtäktsmän tillåts gå lösa och får straffrabatt... mördare som inte ens kommer från Sverige utvisas inte ens. ISIS-krigare kommer hem och får bostad och jobb.
Förståååelsen för förövare tycks grunda sig i en vägran att se ondskan, kallsinnet som faktiskt finns. På det hela finns ofta en ljum hållning mot offret. I detta fall ser vi hur människor här i tråden försöker lägga ansvar på modern...

Har väl inte sett någon som förvarar hans gärning i tråden. Att vissa av oss möjligen förstår, eller försöker förstå hur han tänkte och resonerade mentalt är inte detsamma som att vi försvarar honom. Jag utesluter inte alls, att det utifrån hans perspektiv även var barmhärtighet inblandat. Han orkade inte leva längre. Han pallade inte att hans fru hade lämnat hon till förmånen för den här Afghanen. Han pallade inte att hans närmaste hade gått bort. Han pallade inte att hans barn inte gillade fruns nya bekantskap. Han ville ta sitt eget liv, men han insåg då också att hans barn skulle bli faderslösa och han ville heller inte att de skulle växa upp hos mamman och hennes nya kärlek som barnen inte gillade. Därför ville han befria alla från sorgen och vad hans fd fru ansåg sket han fullständigt i. Ungefär så tror jag han resonerade.
Citera
2019-01-26, 12:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Videon är
9 min väll

Videon är 3,5 minut. Tidningarna skriver att videon startade KRING 21.00. Ingenstans står det någon exakt tid. Polisen larmades 21.24. De var där på några minuter eftersom de redan hade en patrull i Sala och var i närheten. Så om man tänker ett steg längre, så kan man tänka sig att videon startade kl 21.22, larmet kom 21.24 och polisen var där 21.25.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-26 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in