2019-01-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Detta handlar om en extremt svartsjuk och ond människa som ingen har lyssnat på eller tagit på allvar. Han har byggt upp ett hat mot sitt ex (barnens mamma) och nu ville han hämnas där han visste att han tog allt ifrån henne. Kom inte och snacka psykisk ohälsa för det får inte folk att begå såna här sjuka bestialiska mord av sina egna barn.

Psykprofessorn sa i morse på TV4 att en sån här gärning inte görs av enbart hat och svartsjuka
Citera
2019-01-26, 11:30
Medlem
Låter ju på videon som att det var hämnd som var hans drivkraft att begå filicid.

Bumpar den här så ni slipper leta:
https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 11:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Psykprofessorn sa i morse på TV4 att en sån här gärning inte görs av enbart hat och svartsjuka

Det är väl ingen som påstått här att det enbart var av hat och svartsjuka? Där fanns psykisk ohälsa också givetvis, troligtvis depression.

Men det var inte heller enbart psykisk ohälsa som ett fåtal vill påstå. Då hade vi haft många fler barnamord med tanke på hur vanlig psykisk ohälsa (och separationer m.m.) är idag.
Citera
2019-01-26, 11:36
Medlem
Grandpas avatar
Jag insåg att jag blandat ihop föräldrarnas dödsdatum i mitt förra inlägg så jag kör på nytt.

Hoppas detta stämmer:

Citat:
19720901 S*MUEL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år

S*MUEL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv
K*R*N var skriven på S*MUEL´s adress tills denna veckan (23-24/1) och har bytt bytt fb-adress enligt Ratsit.

S*MUEL hade en kvinnlig kompis:
19530602 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 gick hastigt bort.

S*MUEL hade tidigare en sambo:
19701202 A*NA B*RNDT**ON (f.d. sångerska i Junix) som begick självmord 20070407

S*MUEL´s mamma (19341127 KR*ST*NA "ST*NA") dog 20161114.
S*MUEL´s pappa (19320215 ER*K) dog 20160804.

S*MUEL har tre systrar som tack o lov lever än.
1957 AV, 1960 ML, 1974 VR
Citera
2019-01-26, 11:40
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Nä tror inte det själv men jag tänkte igår skumt att ingen FBdeckare tänkt tanken😀

Jodå, tanken har slagit mig, har bara inte uttalat den högt
Citera
2019-01-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl ingen som påstått här att det enbart var av hat och svartsjuka? Där fanns psykisk ohälsa också givetvis, troligtvis depression.

Men det var inte heller enbart psykisk ohälsa som ett fåtal vill påstå. Då hade vi haft många fler barnamord med tanke på hur vanlig psykisk ohälsa (och separationer m.m.) är idag.

Kanske inte, han visade 4 variabler för att kunna döda sina barn, tror minst 2 var ttvungna att uppfyllas, men det var ändå få som nu de gå över gränsen och utföra det ändå
Citera
2019-01-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har försök hänga med här i denna tråden.

När det gäller vem som kom först på mordplatsen så har jag hittat en del intressant info om detta.
Jag är inte bra på att citera mängder med info men följ gärna detta här ställena.

Profilen "bjomba" verkar ha intressanta källor för sina påståenden.
Sanna eller ej? Det kan inte jag utröna. Kolla själv.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=263904&threadid=3013 497

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

När det gäller avstånd mellan husen runt omkring så är det ganska enkelt att använda Eniro och deras karta.

https://kartor.eniro.se/?c=60.065415,16.499614&z=18&l=aerial&q=%22samuel%2 0rehn%22;2533306;wp

Bra jobbat! #bjompa har korfattade men helt korrekta uppgifter enligt mig.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=263904&threadid=3013 497

(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

LÄS!
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Enligt polisens hemsida inkom larm kl 21.24 om att en man hotade att skjuta sina barn och ta livet av sig. Hade det varit personer som såg livesändningen så borde polisen ha fått larm om att två barn hade blivit skjutna eftersom det framkommer att de redan är döda. Rimligtvis borde han ha haft kontakt med någon innan eftersom polisen dyker upp under hans live sändning enligt honom, han säger nu kommer polisen. Kan han ha ringt polisen själv? Om han hade skickat ett sms/video till barnens mamma, borde han inte säga nu kommer K istället för att utgå ifrån att det var polisen?

Det låter underligt. Antigen har han ringt dem strax innan dådet, eller kontaktat en bekant innan, eller helt enkelt skickat notis om det hela till frugan i "affekt"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han ger svepskäl. Han mår dåligt, ingen förstått honom, Karin varit kall och hittat en Afghan, hon hon, han han etc.
Karin måste "medvetet ha drivit honom till en depression" skriver någon här och andra instämmer. Så allt är Karins fel. Hon borde inte ha lämnat SR och inte heller gillat en afghansks inlägg på sin Facebook. Det är nästan som att hon mördade sina barn eftersom hon inte förstod att hon inte fick lämna deras far för att han var så känslig och behövde henne så mycket. Jag mår illa när jag läser denna tråd. För det första finns det ingen dokumentation om att SR skulle varit psykiskt sjuk. För det andra hade han planerat sitt dåd i förväg och även iscensatt filmen som nu cirkulerar här. Jag kan inte ens finna ord för hur illa jag tycker om honom. Man ska inte döma någon egentligen, men om livet var rättvist så borde en man som SR aldrig fått barn. Han fick två fina barn som tillförde kärlek i hans liv, men ändå handlade hans liv bara om att han måste ha en kvinna.
Senast redigerad av nantale 2019-01-26 kl. 11:51.
Citera
2019-01-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Jodå, pappan kan göra mkt. Mkt handlar om aldrig ge upp. Oavsätt läge

Been there and done that!

Såklart att man kan göra mycket - hela livet. Men nu handlade det om en liten sak i detta fall som kan spela roll - just att en kvinna kan skriva över barnen på sin adress, lagstiftning och metoder kring det. Och då råkar jag veta vad som gäller. Och i det fallet just då kan pappan inte gör mycket.

Sverige är fullt med pappor (tusentals) som förlorat vårdnaden om och, ofta också kontakten med, sina älskade barn. Och jag kan lova dig att de inte varit passiva och inte gett upp - många har gått under och är spillror av sig själv.

Det finns statistik, och även globalt stöd i den - för detta händer i hela västvärlden på olika sätt. Att du hade tur motsätter sig inte det - alla fall är unika.
Citera
2019-01-26, 11:46
Medlem
Besticks avatar
Var SR rasist?
Citera
2019-01-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dessutom tror jag det är så att personer som lever i bra förhållanden (om båda tycker att det är bra) blir inte kära i andra. När en person blir kär i någon annan och vill bryta upp så beror det oftast på att det första förhållandet inte fungerar.

Därför är det alltid väldigt dumt att skylla någonting på den nya partnern.

Många här skriver "skjut afghanen istället" som om han hade någon del i uppbrottet.
För det första så vet vi inte om det är han som är den nya partnern. Att Samuel påstår det betyder ingenting.

För det andra var den nya partnern inte orsaken till uppbrottet utan att Karin hittade en annan var en följd av att det förhållande hon hade inte fungerade.
Förhållandet kan ju varit dött en tid och man håller ihop för barnens skull och allt går på rutin. Samuel kan ju ha tänkt att det blir nog bättre sen medans K ville gå vidare. Om hon då dessutom träffat en ny, vilket verkar ha varit i detta fallet eftersom Samuel sett att Karin skickat sms (under tiden dom bodde tillsammans då antar jag) så blir det ju enklare att ta sig ur förhållandet när man har en ny hjärtevän! Så det är klart att afghanen är en delorsak till Samuels dåliga mående och hatet han kände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in