2019-01-26, 01:54
Medlem
Innan jag såg filmen hade jag någonstans långt långt inne en tanke om att det ändå var synd om honom på något sätt och att han var sjuk. Nu är den känslan borta. Vilket jävla ego, sitta och böla live när han dödat barnen-hon har varit taskig buhu....,
JÄKLA LIKMASK
Citera
2019-01-26, 01:55
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
"Utpressning" för att ta hjälp/söka hjälp för sitt dåliga mående för barnens skull för att de skulle kunna bo hos honom varannan vecka?

Hörde inte något om utpressning i videon. Däremot sa han att "K prioriterar fel saker. Hon har träffat en "anabola-afghan" som hon skickat.." sedan avslutar han meningen.

Nu kan detta vara väldigt långsökt och enbart en spekulation men avslutar man meningen kan hon väl antigen skickat honom på sms, en bild på honom via mms eller skickat honom för att utpressa GM. Obs en spekulation.
Citera
2019-01-26, 01:56
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tror inte att någon som såg sändningen larmade polisen?

Och polisen råkade vara mitt ute i skogen just där mördaren bodde? Detta är inte Södermalm.
Citera
2019-01-26, 01:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Han har mördat, inte tu tal om det, fruktansvärt och oförsvarbart.

Dock så nämner han något om utpressning.

För att förstå varför så kanske man borde försöka förstå känslorna som ligger till grund för agerandet.

Vi känner kanske inte till allt som man borde för att förstå?

Inget försvarar mord, det ska dock inte förväxlas med förståelsen för vad som hände och varför.

Var det barnen som utpressade Samuel?
Det var dem han mördade, inte Karin.
Citera
2019-01-26, 01:57
Medlem
Har sett videon, och han är inte i psykos. Däremot är han uppenbart packad, men inte redlös..
Citera
2019-01-26, 01:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså är du på riktig, såna som dig blir man rädd för, om ni finns?!
Men du vill nog provocera? Barnen var egna individer, men det är kanske svårt för dig att förstå?
Hoppas du Inga barn har!

Jag har barn.

Ja, jag är på riktigt.

Tycker du att det är konstigt att jag kan sätta mig in i en persons mående och förtvivlan? Psykopater och narcissister kan inte, har du en personlighetsstörning månne?

Det är milsvid skillnad på förståelse/medkänsla och rättfärdigande, men sånt begriper man inte om man är personlighetsstörd.
Citera
2019-01-26, 01:58
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Du tror inte att någon som såg sändningen larmade polisen?
För att göra det tydligare för dig - hur kunde polisen komma så fort? Hade SR larmat själv tidigare eller hade någon annan gjort det? För att polisen skulle bli larmad under streamen och vara på plats på så liten tid känns orimligt.
Är du med nu?
Citera
2019-01-26, 01:59
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?

Detta har jag också funderat på... Tidigare i tråden stod det att polisen fick lov att invänta förstärkning, eftersom det var skjutvapen inblandat.
SR bodde "på landet", fimsekvensen är knappt 4 minuter lång.... Inte sjutton skulle polisen hinna dit på denna korta tiden?
Exfrun bodde inte långt bort, men hon hade blockat honom på sociala medier så om någon som såg streamen kontaktade henne, skulle hon verkligen hinna dit på bara några minuter? Eller hade han tidigare kontaktat henne? Det sägs ju att hon kom innan polisen...

Jag har lite svårt också att greppa tidsramen i det hela... När han streamade, hur långt efter morden kan det ha varit? En kvart? 2 timmar? Eller dödade han dem redan natten innan när dom sov, fixade med allt under dagen för att sedan på kvällen på riktigt inse vad fan han hade gjort och klappade ihop helt och streamade filmen?
Var pojkarna i skolan den dagen? Vad hade RS gjort under dagen? Många frågor som ännu inte fått några svar...
Citera
2019-01-26, 02:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det barnen som utpressade Samuel?
Det var dem han mördade, inte Karin.

Jag tror inte att det var barnen, ingen har heller påstått det. Jag för ett resonemang och klarar du inte den intellektuella nivån bör du kanske hålla dig till Bamseklubben istället för att försöka ta billiga poäng.
Citera
2019-01-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
För att göra det tydligare för dig - hur kunde polisen komma så fort? Hade SR larmat själv tidigare eller hade någon annan gjort det? För att polisen skulle bli larmad under streamen och vara på plats på så liten tid känns orimligt.
Är du med nu?

Vänner till han som såg hans Live larmade ju polisen.
Citera
2019-01-26, 02:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Är du med nu?

Nej, det var mamman som kom dit först. Samuel hörde nog hennes bil och trodde det var polisen. De ska ha kommit dit lite senare.
Citera
2019-01-26, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han mumlade de grejerna, gick inte att urskilja om han verkligen sa det.

Ja relationen är intressant. Är ett av de mest fascinerande fallen måste jag säga. Hade gått att skriva en bok om det eller göra en film.
Vad menar du? Tycker mig höra ganska tydligt att det är det han säger... eller mumlar då. Kan inte komma på något annat som låter liknande. Du tänker att han säger det i någon form av affekt utan att egentligen mena det eller tänkt säga det?

Jo det är ju det. Man vill ju också ha en form av förklaring.
Sen dyker det ju upp en hel del andra funderingar och frågor. Någon ramlar in och säger att han ju varit sjuk länge och omgivningen märkt av detta... Varför bor då barnen hos honom? Som mot argument till mig själv så kan ju det i o f vara dessa hot/utpressningar han nämner. Att hon uppmanar/tvingar honom att söka vård, Annars skall hon vidtaga rättsliga åtgärder om barnen. Och som motargument till det; varför i H-vete pressar man en sådan människa med sådana saker.

Ju mer man funderar ju mer oklok blir man på denna soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in