Citat:
Ursprungligen postat av
hayouel
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?
Detta har jag också funderat på... Tidigare i tråden stod det att polisen fick lov att invänta förstärkning, eftersom det var skjutvapen inblandat.
SR bodde "på landet", fimsekvensen är knappt 4 minuter lång.... Inte sjutton skulle polisen hinna dit på denna korta tiden?
Exfrun bodde inte långt bort, men hon hade blockat honom på sociala medier så om någon som såg streamen kontaktade henne, skulle hon verkligen hinna dit på bara några minuter? Eller hade han tidigare kontaktat henne? Det sägs ju att hon kom innan polisen...
Jag har lite svårt också att greppa tidsramen i det hela... När han streamade, hur långt efter morden kan det ha varit? En kvart? 2 timmar? Eller dödade han dem redan natten innan när dom sov, fixade med allt under dagen för att sedan på kvällen på riktigt inse vad fan han hade gjort och klappade ihop helt och streamade filmen?
Var pojkarna i skolan den dagen? Vad hade RS gjort under dagen? Många frågor som ännu inte fått några svar...