2019-01-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vill du vara snäll och copy/paste det hon skrev där..vi är många som inte har facebook.
hon skrev bara det. På Sala kyrkans f.b sida. Fått många svar, deltagande, sorg, hjärtan, böner mm
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Undrar samma sak. Hur fan orkar hon? Jag hade legat som en zombie i veckor.

Som jag skrev innan. Folk hanterar ångest olika, vissa blir utslagna. Andra fortsätter maniskt med sin livsstil för att försöka deflektera ångesten. Är olika från person till person.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Alla är olika. Tror man inte ska överanalysera detta. Hon kommer att må oerhört dåligt, det råder inga trivel om. Fisken måste fortsätta simma, annars dör den, om du förstår vad jag menar.

Instämmer med dig. Vi lever i en värld där sociala medier är en del av allas vardag. Att då anta att någon skall ha mindre sorg eller vara mindre chockad för att hen är aktiv på sociala medier är att överanalysera det.
Alla reagerar och agerar olika vid sorg och chock.
Citera
2019-01-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon är både shockad och fullproppad med mediciner. Sluta döma mammans psykiska mående och konstiga beteende därav nu. Det kommer aldrig i närheten av vad pappan har gjort och ändå förklarar en del morden på att han var psykiskt sjuk.

Har inte mamman den rätten att må psykiskt dåligt nu och bete sig underligt (enligt dig) efter att hennes värsta mardröm besannats?
Det är helt absurt att flytta fokus från en pappa som valt, ja just det, VALT att mörda sina barn till mamman som på något sätt ska leva med att hennes barn är mördade. Som om det inte vore nog tragiskt nog...
Citera
2019-01-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Undrar samma sak. Hur fan orkar hon? Jag hade legat som en zombie i veckor.
Nu är det inte dig det handlar om utan du är enbart en frossande del av oss i publiken inför den här tragedin. Du vet absolut inte om hon ligger i sängen och skriver efter eller innan hon brakar samman i gråt eller om hon går på autopilot av chock och är totalt avstängd för att hon skulle klappa samman. Ingenting vet du mer än att det inte är hon som begått mord utan är offret gärningen riktats mot och vi vet alla att brottsoffer alltid döms hårt av människor som sitter med fördelen med att de samtidigt slipper känna det som den de pekar ut anklagelser emot, känner.

Det är inte du och du bara gissar hur du skulle reagera mot någon du faktiskt inte vet hur den reagerar i verkligheten.
Citera
2019-01-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Varför försvarar du honom? Det är aldrig den vita mannens fel. Det borde ha varit du som han hade tagit livet av istället för barnen din idiot.
Har jag försvarat honom? Läs igen din fjant och sluta var stöddig på internet.
Oavsett om han dött eller ej så ska han brinna i helvete. Han dödade sina egna barn... Hade han inte dött borde han få en kula i pannan lik fan. Och vad hans hudfärg har med saken förstår jag inte. Ta du din fjällräven ryggsäck och manchesterbyxor och gå tillbaka till rödvinet.

Min poäng är att jag tror att kvinnan har drivit på så sjuk hårt och manipulerat omgivning och pressat honom till ofattbara gränser. Vilket har drivit honom till att tappa vettet. Det är inget försvar överhuvudtaget, det är en förklaring. Fast jag borde väl inte vara förvånad att flashbackare tycker synd om en stackars sörjande svensk kvinna utan att överhuvudtaget reflektera över hennes beteende alls.
Citera
2019-01-26, 00:22
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii
Vilken vidrig jävla människa!!!! Hur i helvete han kan sitta och grina och tycka synd om sig själv när han precis skjutit 2 av sina egna barn? Spyr på horungen!!
Han var uppenbarligen mycket svårt psykiskt sjuk.
Då tänker man inte rationellt och strategisk och saknar verklighetsuppfattning.
Citera
2019-01-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Inget ursäktar att ta livet av sina barn. Vem bryr sig om vad som drivit honom. Två oskyldiga barn hade levt idag om det inte vore för honom.
Har inte ursäktat något, åter igen... vart ser ni det? Jag har inte ändrat uppfattning om hans vidrighet, Jag lyfter en trolig orsak till att det blev som det blev. Och ja, det är väl av all vikt att det kommer fram om någon drivit en annan människa så jävla hårt att han dödar sina egna barn tycker du inte det?
Citera
2019-01-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Oavsett om han dött eller ej så ska han brinna i helvete. Han dödade sina egna barn... Hade han inte dött borde han få en kula i pannan lik fan. Och vad hans hudfärg har med saken förstår jag inte. Ta du din fjällräven ryggsäck och manchesterbyxor och gå tillbaka till rödvinet.

Min poäng är att jag tror att kvinnan har drivit på så sjuk hårt och manipulerat omgivning och pressat honom till ofattbara gränser. Vilket har drivit honom till att tappa vettet. Det är inget försvar överhuvudtaget, det är en förklaring. Fast jag borde väl inte vara förvånad att flashbackare tycker synd om en stackars sörjande svensk kvinna utan att överhuvudtaget reflektera över hennes beteende alls.

Antingen så är hon i så fall manipulativ eller så hade han vanföreställningar.

Han har just mördat hennes barn och hon uppmanar oss att inte hata honom, utan att känna kärlek. För hat föder hat.

Känns inte alls som den hemska person han sitter och gråter över i sin live?
Citera
2019-01-26, 00:24
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Varför verkar det BARA vara kvinnor som försvarar detta svin? Trodde kvinnorna skulle känna empati för modern och särskilt de unga barnen. Psykologisk mekanism?
Jag tycker försvararna mest förefaller vara rasister och incels, och så en och annan kumbayakärring naturligtvis.
Citera
2019-01-26, 00:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Du resonerar som mördaren. Jag hoppas du inte har familj.
Citera
2019-01-26, 00:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Har inte ursäktat något, åter igen... vart ser ni det? Jag har inte ändrat uppfattning om hans vidrighet, Jag lyfter en trolig orsak till att det blev som det blev. Och ja, det är väl av all vikt att det kommer fram om någon drivit en annan människa så jävla hårt att han dödar sina egna barn tycker du inte det?

Fast du vänder på hela berättelsen. Spelar ingen roll vad frugan gjort. Hur många har inte genomgått en dålig separation i Sverige och samtidigt har psykiska problem. Du kan ju vända på steken, kan ha funnits goda anledningar för henne att lämna honom.

Han har skjutit 2 barn i huvudet. Hade man diskuterat andra världenskriget så hade man inte börjat tala om att judarna betedde sig så illa att Hitler fick anledning att röka dem. Det blir väldigt sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in