2019-01-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FixIcon
SANs diarienummer är Miun 2018/2464

Många sidor och bilagor, men jag rekommenderar dig att läsa doktorandens sista yttranden där hon bemöter sina handledares osmakliga sätt att hänga ut hennes privatliv. De sista yttrandena ger flera aha-upplevelser som inte får missas i denna historia.
Detta?
https://i.imgur.com/ScJxuf7.jpg
Citera
2019-01-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Detta?
https://i.imgur.com/ScJxuf7.jpg

Till exempel! Just det där citatet får mig också att inse att INGEN av de som anmält eller vittnat i den där utredningen - och inte heller någon av de övriga som nämns ha blivit trakasserade eller mordhotade (drygt 10 pers) har uttalat sig offentligt sedan anmälan gjordes? Totaltyst, eller har jag missat någon artikel? Detta medan professorn själv härjar runt i sociala medier och markerar för sina följare att om de inte står upp bakom honom så är de rasister och en del av den "nazistiska utrensningen" som pågår nu enligt honom själv (det är alltså enbart honom folk vill bli av med från den maktposition som han grovt missbrukat under många år). Att hamna i hans skottglugg är alltså lika med evig förföljelse?
Citera
2019-01-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
För övrigt fortsätter MS försöka lägga skuld på MIUN då han i media påstår att han ska få "miljoner" i ersättning.
Summan är inte "miljoner" utan 32 månadslöner. 32 månader är också det han har kvar till pension
och det blir inte många miljoner.

Många som drar en lättnadens suck idag - kanske till och med några lättnadens tårar. All heder åt er som stod på er och faktiskt såg till att denna galning äntligen stoppades.
32 månadslöner för en professor kan säkert uppgå till runt 2 miljoner. Värre är alla miljoner stolpskottet kostat sen år 2000. Finns ingen hejd på resursslöseriet i det offentliga.

Sen är det väl uppenbart att han fått sparken. Varför skulle han annars få lön fram till pensionen? Varför skyddar de karln?
Citera
2019-01-25, 21:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
32 månadslöner för en professor kan säkert uppgå till runt 2 miljoner. Värre är alla miljoner stolpskottet kostat sen år 2000. Finns ingen hejd på resursslöseriet i det offentliga.

Sen är det väl uppenbart att han fått sparken. Varför skulle han annars få lön fram till pensionen? Varför skyddar de karln?

De är kanske, som så många andra nu för tiden, livrädda för den s.k. "rasiststämpeln", eller kanske för att Kamali skulle gå från ord till handling med de där dödshoten. Lika bra då att låta honom "säga upp sig" med en liten muta i form av några månadslöner.
Citera
2019-01-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortoka
Njaa, de flesta där är ju fortfarande fast i bubblan, har hört flera som tycker att det här är helt fel avslut på eländet. Tror det blir svårt att återupprätta förtroendet för socionomutbildningen i Östersund. Numera ingår de ju i avdelningen med psykologerna, och om man tittar på vilka som jobbar där så framgår ju inte vilket ämne lärarna undervisar i, man har alltså gömt undan de stackarna som är i socialt arbete, och det blir spännande att följa utvecklingen.

Har beställt handlingarna, kommer väl nästa vecka FixIcon, ser framemot att se vilka som står bakom Masoud. Fridens!

Drnr: miun 2018/2568

De som undertecknat anmälan är: Anneli Mårtensson (Studierektor), Angelika Kaffrell-Lindahl, Birgitta Forsberg (skyddsombud), Jessica Jönsson, Jorge Calbucura, Sofie Karlsson, Marcus Lauri, Ulf Engqvist, Åse-Helena Hedman.

Dessa den s k inre kretsen av lojala kamalianer menar exempelvis i sin anmälan att doktorandens anmälan är "förvirrade fantasier" och "illvilliga falsarier". Stora delar av denna grupp har under årens lopp aktivt och passivt medverkat till att Herr Kamalis beteende normaliserats på institutionen. Förtroendet för dessa individer är milt uttryckt lågt från ledningens sida enligt de uppgifter jag har.
Citera
2019-01-25, 23:28
Medlem
Citat:
SANs diarienummer är Miun 2018/2464

Många sidor och bilagor, men jag rekommenderar dig att läsa doktorandens sista yttranden där hon bemöter sina handledares osmakliga sätt att hänga ut hennes privatliv. De sista yttrandena ger flera aha-upplevelser som inte får missas i denna historia.

Har fått utredningen, men bilagorna var inte med. Utgick från att de var med, får begära in dem på måndag, spännande läsning men jag har ju varit med stor del av Masouds tid på både Socialstyrelsen och Miun, så förvånad är jag inte över läsningen. Så skönt att det är över nu! Trist för Miuns socionomutbildning som faktiskt har legat högt i status. Vet inte om jag ska sörja eller jubla. Ett glas bubbel är det väl värt ändå? Har också läst JO-anmälan från SOA, intressant att se vilka som skrev under den. Sånt här ska inte förekomma i den akademiska världen, men det gör det, säkert på flera håll. Jag har i alla fall lämnat den, och gjort vad jag kunnat för att få bukt med skit.
Citera
2019-01-25, 23:30
Medlem
Citat:
Svårt att föreställa sig stämningen jobbet just nu.

Så sjukt historia detta. Nu ska väl förhoppningsvis inga fler doktorander och andra kollegor bli utsatta där i framtiden iaf. Tack vare de som hade lite ryggrad nog att anmäla eller vittna trots det helvete de redan fått utstå.

Jag tänker främst på alla studenter som fått lida av detta kaos på institutionen. Inte jättekul med en socionomexamen från Östersund just nu.
Citera
2019-01-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
De är kanske, som så många andra nu för tiden, livrädda för den s.k. "rasiststämpeln", eller kanske för att Kamali skulle gå från ord till handling med de där dödshoten. Lika bra då att låta honom "säga upp sig" med en liten muta i form av några månadslöner.

Det går säkert ingen nöd på Kamali, han har många "sektmedlemmar" som stödjer honom. Han kan söka pension, han är gammal nog. Tror inte han har så mycket att hämta i den akademiska världen längre.
Citera
2019-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
För övrigt fortsätter MS försöka lägga skuld på MIUN då han i media påstår att han ska få "miljoner" i ersättning.
Summan är inte "miljoner" utan 32 månadslöner. 32 månader är också det han har kvar till pension
och det blir inte många miljoner.

Många som drar en lättnadens suck idag - kanske till och med några lättnadens tårar. All heder åt er som stod på er och faktiskt såg till att denna galning äntligen stoppades.

Japp! Jag drar en lättnadens suck!
Citera
2019-01-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hur ligger Jönsson och Östm*n till utan Kamali? Kommer deras ställning att braka ihop eller kan de köra på ungefär som om ingenting hänt?

Jisses vilken mentalsjuk lekstuga han har hållit, den här dåren!

Nää det är tragiskt att unga doktorander och nyblivna doktorer fastnat i detta. Men de har haft valmöjligheter. Valde tyvärr helt fel väg och så långt ifrån vetenskaplighet som man kan komma, men det är deras dilemma.
Citera
2019-01-25, 23:49
Medlem
NosterPaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortoka
Jag tänker främst på alla studenter som fått lida av detta kaos på institutionen. Inte jättekul med en socionomexamen från Östersund just nu.

Verkligen.
Relativt slött för oss som tar examen inom den närmsta tiden. Lagom intressant för arbetsgivare
Citera
2019-01-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag

Nej där har du fel. De skyddar inte honom. Inför den andra ronden hade MIUN mer av dokumentation om herr Kamalis handlingar genom åren. Det var när allt detta presenterades som Kamali valde att säga upp sig, mot ersättning, för att slippa mer av offentlig förnedring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in