Citat:
Ursprungligen postat av
AvvEvv699
I detta fall är ryktet helt sant. Har en del insyn i detta fall då jag känner en av de drabbade. Socialt arbete i Östersund har under en lång rad av år präglats av mobbing och utfrysning av personer som inte helhjärtat har stött Kamali. Listan kan göras lång med ett flertal professorer och doktorander som kommit i onåd hos kretsen kring Kamali. Detta har tyvärr tillåtits fortgå trots att dekanen och den tidigare rektorn haft mycket god insyn i detta. Till saken hör att det finns många sektliknande drag kring SOA i Östersund. De som vågar ifrågasätta "husguden" straffas obönhörligt ut. Kamali är ju känd för att använda rasistkortet på mycket lösa grunder, vilket han gjort med jämna mellanrum. Så jag kan inte göra annat än varna för denna avdelning för tillfället. Ett förändringsarbete är tillsatt av den nye rektorn men det är om man så uttrycker det en "inavlad" övrig ledning, där vänrelationer och äktenskap + en bitter dekan som inte blev rektor bidrar till att denna process lär ta sin tid. Sök gärna socionomutblildningen, men undvik Mittuniversitetet om du kan i detta fall.
Jag blir chockad. Hur kan det få gå till så här? Det bråkades på institutionen även på 90-talet då två lärare låg i luven på varandra och skrev debattartiklar mot varann i Östersundsposten.
Och nu har de plockat in detta geni som förnekar att det finns en hederskultur och hävdade att
Fadime inte blev hedersmördad, hon som ju utbildade sig till socionom på Mittuniversitetet!!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Masoud_Kamali
Detta bådar ju gott för situationen för socialkontoren i landet...not.