Citat:
Citat:
HDs logg av "lyssna till Livet" 8/5.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC
JGs logg av "lyssna till Livet" 14/5, morddagen
Could have been a nice MTB ride but too little time this evening. Park-n-trek-n-log.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC
JGs logg av "lyssna till Livet" 14/5, morddagen
Could have been a nice MTB ride but too little time this evening. Park-n-trek-n-log.
Det finns ytterligare några cacher som har ganska intressanta loggningar av JG respektive SD (och HD) vid tidpunkten runt mordet på LW.
Den 16 maj loggar JG (tillsammans med en annan geocachare) "A walk in Knappfors", som är en sk. Letterbox-cache. Deras burkletartur verkar bekymmersfri och "det vackra vädret gjorde promenaden angenäm" enligt JG's medcachare. Samma dag (16 maj) loggar JG även cachen "Cirkelsegment", där han beskriver hur bra det känns att ha fått cachen i sina "giriga händer".
Intressant nog så loggar SD och HD exakt samma cacher den 26 maj, dvs kort efter att SD blivit utsläppt ur häktet.
Länk till de båda cacherna:
Några funderingar:
1. Hur kan JG verka så glad och bekymmersfri den 16 maj, när LW har rapporterats som saknad?
2. Eftersom båda dessa burkar befinner sig ganska långt utanför Örebro (mot Karlskogahållet till), så verkar JG inte åkt dit i syfte att söka efter LW. (LW har dessutom redan loggat båda cacherna långt tidigare, så det skulle inte funnits någon anledning för henne att befinna sig där).
3. Varför besöker SD (och HD) den 26 maj exakt samma cacher som JG loggade två dagar efter att LW mördades? Är det en random "slump"?
4. Varför är just dessa cacher helt plötsligt så intressanta för trion, cacherna har varit utplacerade ungefär ett år tidigare, och är därmed inte direkt spännande ur ett ftf-perspektiv.
Helt hypotetiskt, det kan väl inte vara så illa att JG den 16 maj gömmer någonting (t.ex. mordvapen, LW's mobil eller liknande) i närheten av någon av cacherna, som SD sedan enligt överenskommelse plockar upp när han besöker samma avlägsna platser den 26 maj?
(Visserligen hade SD sina svärföräldrar i sällskap, men de skulle rent teoretiskt kunna vara ovetande och istället fungera som ett slags skenmanöver för en trevlig "familjeutflykt". Även JG's sällskap skulle kunna vara en ovetande "dimridå", de verkar annars inte umgås särskilt frekvent. Och rent utredningsmässigt skulle JG och SD/HD kunna förklara sina respektive besök i detta område med att de enbart är där för att söka efter några burkar, det är ju trots allt eras hobby. Och om SD vid den tidpunkten var övervakad, så följde nog inte poliserna med honom personligen ut till alla cacher, utan där kunde han nog vara förhållandevis obevakad).
(Det kan för övrigt noteras att JG vid tiden runt mordet på LW bar runt på en spårbar cache i form av en liten nallebjörn https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=5580982&page=8 ).
Med detta inlägg menar jag inte att JG, HD och SD per definition är skyldiga till mordet på LW, men deras beteende kopplat till dessa båda cacher är litet anmärkningsvärt, särskilt med tanke på rådande omständigheter kring deras slumpmässiga (?) färd till samma avlägsna cacher så kort tid efter LW's död.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-25 kl. 20:03.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-25 kl. 20:03.