2019-01-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så barnen var från två olika förhållanden. Ett från det tidigare, där modern hängde sig medan han var på trav och det andra barnet från hans senare misslyckade förhållande.

Detta låter helt taget från luften?? Barnen hade väl samma mamma? K var mamma till bägge?
Citera
2019-01-25, 18:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Barnen kanske inte kände sig välkomna av afghanen ? Funderade även om om afghanen påverkat henne att blocka S*amuel på fb? Det är ju inte helt okomplicerat att ge sig in i relationer med muslimska män!

Vi vet inte om hon har en relation med afghanen eller om det är en fantasi som uppstod i Samuels hjärna.

Det finns ett Facebookinlägg där hon uppskattar afghanens foto eller liknande.
De kan precis lika gärna bara vara kompisar.

Någon skrev att Samuel hade många SD-vänner. Om han själv har sådana åsikter så är det inte konstigt om han överreagerar bara av att Karin känner en afghan.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Bekräftade uppgifter på att Samu*ls föredetta hängde sig i hallen.
Varför då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Någon har tydligen ringt både K och polisen så fort S började sända liven. K bodde nära och bör ha hunnit fram på några minuter. För polisen tog det säkert längre tid.
Vad jag har förstått så larmade vännerna på fb polisen när de sett videon, men säkert ringde de även KA, de har säkert gemnsamma vänner på fb! Jag har dock hört av en bekant som känner paret att S skickat ett "grattis sms" till KA på kvällen , om det var en bild eller videon i smset vet jag dock ej! Hon borde ju rimligen ha kastat sig i bilen då !
Citera
2019-01-25, 18:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Skilj på sak och person. Han begick en ond handling. En kriminell vidrig handling. Det betyder inte att han ÄR ond eller kriminell. Hade han gjort liknande flera gånger under en tid i sitt liv, utan minsta ånger, DÅ är han ond, med tendenser som jag inte skulle våga uttala ens en gång.

Har svårt att förstå behovet att spotta, stampa, förtala, kräkas över en person på det här viset. De som känner honom gör det inte. Det kanske finns skäl till det? Skäl ni inte känner till.

Med det inte sagt att det är ok att döda barn. DET ÄR VIDRIGT OCH DET ÄR INTE OKEY.

Ond eller inte, grader av onska är en jävla skitdiskussion. Värre handling finns knappast än att ha ihjäl sina egna barn. Finns inga som helst ursäkter.

Och de som känner honom (och familjen) är garanterat i chock. Jag tror knappast de vare sig sitter här eller snackar med media.

Det är obeskrivligt fruktansvärt när det gäller mammans situation men också för övriga familjen. Pappan har fyra syskon. De kan inte må bra idag. Gissningsvis finns det kusiner. Kanske mormor och morfar. Sedan alla vänner till pojkarna och deras familjer, klasskompisar, andra kompisar, grannar. Du har några hundra som är direkt drabbade och i chock.
Citera
2019-01-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kappa13371337
Mina tankar efter jag snurrat runt på hennes insta så kan man ganska snabbt få en uppfattning av att hon älskar afghaner, hon har nog satt på en och en annan.

och vad har det med att göra att pappan dödar sina 2 barn? jävla idiot
Citera
2019-01-25, 18:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Om det kan bevisas att ena (eller båda) pojken ännu levde när pappan sköt sig så hade pojkens mamma fått ärva pojken/pojkarna. Om pappan dog först ärver alltså barnet/barnen men inte om de redan var döda då pappan dog. Har barnet/barnen som ärver inga egna barn är det deras mamma som ärver dem. Så: om den ena pojken fortfarande levde när pappan sköt sig så är det mamman som ärver sitt barn.

Nu dog båda pojkarna förhoppningsvis direkt och då är det pappans syskon som ärver honom.
OM han och mamman var gifta och OM deras skilsmässa inte hunnit gå igenom är det dock hon som ärver klabbet när alla skulder är betalda.

Då var det ju bra att han informerade alla om att pojkarna dog före honom i Live-streamen på FB för att säkerställa att deras mamma inte ärver dem.

Mycket välplanerat måste jag säga, in i minsta detalj för maximal skada mot pojkarnas mamma.
Citera
2019-01-25, 18:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ond eller inte, grader av onska är en jävla skitdiskussion. Värre handling finns knappast än att ha ihjäl sina egna barn. Finns inga som helst ursäkter.

Och de som känner honom (och familjen) är garanterat i chock. Jag tror knappast de vare sig sitter här eller snackar med media.

Det är obeskrivligt fruktansvärt när det gäller mammans situation men också för övriga familjen. Pappan har fyra syskon. De kan inte må bra idag. Gissningsvis finns det kusiner. Kanske mormor och morfar. Sedan alla vänner till pojkarna och deras familjer, klasskompisar, andra kompisar, grannar. Du har några hundra som är direkt drabbade och i chock.
Jag håller helt med dig. Det finns inga ursäkter. Dock hade jag gärna sett en förklaring och få veta vad som rörde sig i huvudet på honom. Jag försöker förstå. Vilket inte menas med att jag kommer sitta och nicka förnumstigt och säga att "aha, det var därför. Ja men då är det ju helt ok". Det kommer inte hända. Jag har bara en önskan att veta hur han kom till att detta var en, för honom, begriplig handling.
Citera
2019-01-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi vet inte om hon har en relation med afghanen eller om det är en fantasi som uppstod i Samuels hjärna.

Det finns ett Facebookinlägg där hon uppskattar afghanens foto eller liknande.
De kan precis lika gärna bara vara kompisar.

Någon skrev att Samuel hade många SD-vänner. Om han själv har sådana åsikter så är det inte konstigt om han överreagerar bara av att Karin känner en afghan.
Nja, att uppskatta en afghans foto med ett hjärta är nog inte helt oskyldigt ! Men hon ska självklart få ha ett förhållande med honom om hon vill det! Han kanske är en toppenkille?? Vet faktiskt inte!
Citera
2019-01-25, 18:50
Medlem
Hans ex, Karin, verkar ju tagit sig an sin styvson och visat honom kärlek. Man ser på Instagram hur hon pussar honom osv. Så, istället för att vara glad över att Karin älskar hans barn som sitt eget kött och blod, svartmålar han henne!

Jag tror ärligt talat också mer och mer på en ålderskrisande narcissist. Han var 50 år, en rätt så misslyckad/medioker travkusk utan andra meriter och när han tvingades se exet blomma ut med en 15 år yngre vältränad man, så slog de psykopatiska dragen över totalt.

Har svårt att tro att han fått någon bra samtalsterapi, för hans tankar var så rubbade. Har han fått medicin och samtalshjälp så borde han ha kommit längre i sin process, men här är det ju tvärtom.
Citera
2019-01-25, 18:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag håller helt med dig. Det finns inga ursäkter. Dock hade jag gärna sett en förklaring och få veta vad som rörde sig i huvudet på honom. Jag försöker förstå. Vilket inte menas med att jag kommer sitta och nicka förnumstigt och säga att "aha, det var därför. Ja men då är det ju helt ok". Det kommer inte hända. Jag har bara en önskan att veta hur han kom till att detta var en, för honom, begriplig handling.

Han förklarar ju ganska bra på videon vad han gjorde och varför. Vad mer begär du?

I många mord och själmord får man inte veta närmelsevis lika mycket. Du har hans egna ord direkt efter att han mördat pojkarna.
Citera
2019-01-25, 18:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han förklarar ju ganska bra på videon vad han gjorde och varför. Vad mer begär du?

I många mord och själmord får man inte veta närmelsevis lika mycket. Du har hans egna ord direkt efter att han mördat pojkarna.

Knappast. Det kan lika gärna vara ett troll som har skrivit ihop citatet du länkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in