2019-01-25, 16:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Lyssna på P4 Örebro.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7141864

Åklagaren har en positiv klang i rösten, men det är kanske så hon alltid låter.
Citera
2019-01-25, 16:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jag tror man måste låta positiv för att inte uppröra allmänheten ännu mer.
Citera
2019-01-25, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan ha varit någon kompis som var i knipa och behövde hjälp med tvätt eller dyligt...?

Men han var väl inte ute och cachade i mörkret, dvs när han var ute hade ju inte ens mordet skett. Eler tänkte du att det var planerat?
Citera
2019-01-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Lyssna på P4 Örebro.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7141864

"En man i 40-årsåldern är fortfarande misstänkt för mordet men är på fri fot."

De fick det att låta som att SD var på flykt.
Citera
2019-01-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men han var väl inte ute och cachade i mörkret, dvs när han var ute hade ju inte ens mordet skett. Eler tänkte du att 👉det var planerat?

Måndagen den 14 Maj år 2018 och på sen-natten förberedde tre-barns-mamman ett antalet födelsedags-presenter till sin yngste sons' bemärkelsedag då hon plötsligt avbröt sitt fortsatt göromål med förberedelserna till sin yngste sons' bemärkelsedag den 15 Maj år 2018 , detta tillfället hade någon redan inväntat för att då kunna bringa sitt utvalda offer om livet.

Fråga: Var mordet planerat av en person i förväg , och där sedan personen väntade in exakt rätt tillfället för att bringa sitt utvalda offer om livet ?

Svar: Enligt mig var mordet planerat av annan person.

Mvh/ "JokerMannen"

Obs ! Det finns kraftfulla omständigheter som lutar åt att mordet var planerat i förväg.
Citera
2019-01-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok så vem är det polisen vill höra och varför, i vilket syfte SD är ju hittills den enda misstänkta?

Nej självklart ska man inte döma någon efter utseende. Dock såg SD väldigt skyldig ut när man tittade på honom.
Sedan är jag tacksam över att du slutat kalla LW "koreanskan".

Det bör, logiskt sett, vara MGM som blir förhörd efter att man hört de två nya vittnena. Gissningsvis skär det sig i berättelserna när det gäller positioner.
Citera
2019-01-25, 17:10
Medlem
Honan6s avatar
Jag vet inte om Jokermannen vill indikera om Partners in Crime, men det är något vi lyft ett antal gånger i tråden.

Förplanerat till viss del och så kom det passande tillfället när resor skulle göras?

Anstiftare, utförare och medhjälpare ringas in?
Citera
2019-01-25, 17:24
Medlem
Citat:

Uppfattade detsamma. Det vore bra om det äntligen kunde ske ett genombrott, nu när man hittat så pass intressanta vittnen som befunnit sig nära (?) brottsplatsen.
Citera
2019-01-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"En man i 40-årsåldern är fortfarande misstänkt för mordet men är på fri fot."

De fick det att låta som att SD var på flykt.

Varför ska man då säga att MGM fortfarande är misstänkt om det nu är som JokerMannen säger att det finns någon annan person som tydligen vet / sagt för mycket. Någon som inte känner MGM.
Vem hatade LW så mycket att denne planerar att mörda henne. Hur fick personen ut henne till mordplatsen?
Personen vet då att sonen fyller år.
Kan det vara UWs senaste fru?
Citera
2019-01-25, 18:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte om Jokermannen vill indikera om Partners in Crime, men det är något vi lyft ett antal gånger i tråden.

Förplanerat till viss del och så kom det passande tillfället när resor skulle göras?

Anstiftare, utförare och medhjälpare ringas in?

Hej @Honan6.

Du skall få en liten ledtråd av mig att låta dina tankar arbeta med.

Det fanns en gång i tiden en person som ofta uttryckte sig enligt följande citat skrivet här nedan.

Citat: "Min lilla Präst-Pocahontas" Slut Citat/

Den här nu omtalade personen , var fortfarande mycket aktuell inom den koreanska kvinnans' enormt stora umgängeskrets då hon Måndagen den 14 Maj år 2018 bringades om sitt liv.

Den här personen har haft ett mycket svårt liv bakom sig och sökt sig till kyrkan vid flera tillfällen för att där söka hjälp och förståelse från annan person gällande sina dåvarande problem.

Denna personen finns även fortfarande inom Geo-Cashing.

Obs ! ... Inom den koreanska kvinnans' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , så förekommer denna personen på flera ställen , och hur , och på vilket sätt personen blev inskriven av den koreanska kvinnan i hennes' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , kan jag tyvärr inte avslöja här i tråden , detta med anledning av att det kan komma att grovt misstolkas av vissa tråd-deltagare , vilket jag i min tur inte vill låta ske tillika undvika.

Mvh/ "JokerMannen"
Senast redigerad av JokerMannen 2019-01-25 kl. 18:04.
Citera
2019-01-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Varför ska man då säga att MGM fortfarande är misstänkt om det nu är som JokerMannen säger att det finns någon annan person som tydligen vet / sagt för mycket. Någon som inte känner MGM.
Vem hatade LW så mycket att denne planerar att mörda henne. Hur fick personen ut henne till mordplatsen?
Personen vet då att sonen fyller år.
Kan det vara UWs senaste fru?

Snälla "Medimera" , skulle du vilja vara så vänlig om jag ber dig att läsa mitt tidigare skrivna och postade inlägg från i dag om personen som visat sig veta mer än personen egentligen borde känna till , var vänlig och läs igenom inlägget sakta och lugnt , så slipper du missförstånd.

Det finns omständigheter som visar att det fanns en person som mycket väl kände till den koreanska kvinnans' yngste sons' då inkommande bemärkelsedag , och även kvinnans' dagliga rutiner , mer än så här kan jag inte tilldela trådens' läsare för närvarande , detta på grund av att det fortfarande råder förundersöknings-sekretess.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jo, i och för sig kanske anmälningarna i sig skulle räcka. Men sedan var det väl det här med att SD hade chattat med LW på kvällen också, och det kunde ju knappast GM ha planerat in. Jag har svårt att se att någon skulle ha planerat att lägga skulden på SD.

Inget kunde förvånat mig mer än ditt svar. Jag trodde nog att din fråga till Medimera var mer av retorisk art.

Nu tror jag som du gör här, att det inte är så att någon har planerat att lägga skulden på SD. Men för att lägga mig i den linje som du brukar ha, är det ju ändå inte förvånansvärt om misstankarna genast läggs på SD oavsett om SD hade chattat med LW eller inte om att träffas. Han har ju sina anmälningar på sig och bor dessutom granne.

Det som krävs är att SD inte har alibi. Det måste vara det stora kruxet, att SD inte har alibi om man vill lägga skulden på honom. Det räcker ju inte med att han är hemma. Tänk om han sitter vid sin dator och skickar mail eller någon kommer hem till honom och hälsar på?

Ett annat krux är ju att han kanske får för sig att sticka. Tanka te x. Både övervakningskamera och kvitto. Kan du hålla kontrollen över både mord och SD?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in