2019-01-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så vem annars?

Någon som inte är lika utredd som SD är, kanske, ska jag lägga till
eftersom jag inte vet säkert.
Citera
2019-01-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
@JokerMannen, en sak som skiljer 'dalaans' uppgifter från dina egna och 'Moralensväktares' är att de nya uppgifter som 'dalaan' förde in i tråden (att polisen larmades om skrik under natten) senare visade sig vara riktiga.

Åtminstone har inte jag sett några unika uppgifter från dig eller MV som sedan har bekräftats, men jag kanske har missat något?
Kanske tänker du: ”Hur skall vi veta att ett budskap inte kommer från Herren?” När profeten har talat i Herrens namn men hans ord inte slår in och går i uppfyllelse, då kommer det budskapet inte från Herren.
Femte Mosebok 18:20-22

Jag har full kännedom om den exakta tiden då SOS mottog samtalet angående skriken den 14 Maj 2018 , både timslaget , minutslaget samt sekundslaget.

Hälsa Profeten Pythagoras

Ps: Läs gärna utifrån det , som jag skrivit i mina tidigare inlägg , så slipper du att missförstå Ds.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vilken betydelse har hennes koreanska ursprung som du ivrigt påtalar?
Illasinnat håller jag inte med om, däremot är SDs uppträdande illasinnat

Fortsättningsvis använder jag orden , den koreanska kvinnan , och du förstår mycket väl vem jag menar. Fortsättningsvis använder jag ordet Gärningsmannen , hur du personligen sedan tolkar ordet Gärningsmannen , det är upp till dig.

Sedan finns det saker , som du själv verkligen mycket "ivrigt" fortfarande "påtalar" , och som du många gånger tidigare också "ivrigt påtalat" ... ta dig en liten funderar på det , och det finns inget ! som säger , att just din "ivrigt påtalade" , är den egentlige Gärningsmannen.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Min tro är att uppgiften ang dörren kommer från något av barnen. Pappan/polisen som var där på morgonen efter försvinnandet vet vad/hur barnet svarat. Jag tror inte någon annan vet med säkerhet huruvida det var med dörren (kanske inte ens barnet kommer ihåg mer än att han inte behövde låsa upp dörren).

Får programmet "Efterlyst" sina uppgifter från polisen då? Där uppgavs det att dörren var öppen.
Citera
2019-01-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fortsättningsvis använder jag orden , den koreanska kvinnan , och du förstår mycket väl vem jag menar. Fortsättningsvis använder jag ordet Gärningsmannen , hur du personligen sedan tolkar ordet Gärningsmannen , det är upp till dig.

Sedan finns det saker , som du själv verkligen mycket "ivrigt" fortfarande "påtalar" , och som du många gånger tidigare också "ivrigt påtalat" ... ta dig en liten funderar på det , och det finns inget ! som säger , att just din "ivrigt påtalade" , är den egentlige Gärningsmannen.

Mvh/ "JokerMannen"

Inget!?
Bra då vet jag din agenda. Tydligt redan när du använder "den koreanska kvinnan"
Citera
2019-01-25, 12:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"

Två citat som jag hittat om klädesplaggen som hittades vid fyndplatsen. (Det finns säkert mycket mer att hitta om dessa , men hinner inte nu):

"Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.
"

https://www.flashback.org/p64798308#p64798308

"Sent på lördagskvällen fördes kroppen bort från platsen i politivagn efter en flera timmar lång teknisk undersökning, där teknikerna bland annat säkrade flera klädesplagg. Även rättsläkare var på brottsplatsen under kvällen."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/

Jag utgår från dessa uppgifter i första hand och mitt eget sunda förnuft.

1. Detta utesluter jag helt. Om gm egna kläder hade funnits på plats, då hade man ju satt mgm på sannolika skäl misstänkt direkt. eftersom man då hade kunnat hitta DND från honom. Han skulle kunna ha haft vilka skäl som helst för att förneka att han mördat henne och varför kläderna skulle vara där ( t ex att hon lånat dom och de var hemma hos henne), men det hade inte räckt.

2. Troligen hennes egna klädesplagg.

3. Tvivlar på att gm skulle ha planerat dådet så bra för att sedan döda henne så nära hemmet under fasansfulla skrik i flera minuter. Gm kan ju naturligtvis ha trott att det skulle vara enklare att döda offret, men varför överhuvudtaget riskera att bli upptäckt under brottet om man kan göra på något annat sätt långt från människor? Man kan väl "plantera" och vilseleda på många andra sätt än att riskera att bli upptäckt på plats?

4. Det skulle kunna vara något klädesplagg som legat på fyndplatsen sedan tidigare. Men om så varit fallet, kan man med stor sannolikhet se det på plagget om det legat ute genom att skräp, frömjöl från tidigare på våren osv. Också kan växtligheten under plagget vara skadad/gulnad/ej utväxt av att sol och luft inte kommit åt.

Det skulle också kunna vara ett plagg från krokarna i hallen som LW bara dragit över sig för att skyla sig mot kylan medan hon pratade med gm. Denna person bor då förmodligen i huset. Eftersom man enligt MV är 100% säker på att någon stod utanför huset och väntade, tror jag att det finns ett vittne till det. Detta vittne kan med sannolikhet peka ut barnen om det hade varit någon av dom. Jag tror också att dörren inte skulle stå på glänt (om den nu var det) om det var någon av barnen. Klart detta kan ha varit en lögn helt och hållet.

Min tro är nog att vittnet kunde se en man (inte ett barn eller en tonåring som de bor granne med och känner igen).

Summa summarum:
Jag tror att plagget/plaggen varit L*nas och att det åkt av. Anledningen kan ha varit att gm dragit och slitit i dessa och de kommit av eller delvis av. Kanske har något djur gjort resten.
Citera
2019-01-25, 12:50
Medlem
Tillbaka till fotografierna om slickande tungor. Kan det vara så att LW tänkte avslöja något om någon? Kan det vara så att någon är homosexuell och att dennes värld skulle rasa samman om det kom ut till allmänheten?
Jag tänker då på JG.
Kan han ha planerat ett mord?
Om det är tänkt att peka ut den nuvarande MGM så är det ju planerat. Då visste den riktiga GM att SD ska resa bort och detta var en chans att få honom misstänkt.
Spekulationer.
Citera
2019-01-25, 12:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om det är tänkt att peka ut den nuvarande MGM så är det ju planerat. Då visste den riktiga GM att SD ska resa bort och detta var en chans att få honom misstänkt.
Spekulationer.
Men hur skulle GM i så fall kunna veta att just SD skulle komma att bli misstänkt?
Citera
2019-01-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men hur skulle GM i så fall kunna veta att just SD skulle komma att bli misstänkt?

Jo han har ju en historik som du vet och anmälningar på sig. Inte så svårt att lista ut det.
Citera
2019-01-25, 13:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo han har ju en historik som du vet och anmälningar på sig. Inte så svårt att lista ut det.
Jo, i och för sig kanske anmälningarna i sig skulle räcka. Men sedan var det väl det här med att SD hade chattat med LW på kvällen också, och det kunde ju knappast GM ha planerat in. Jag har svårt att se att någon skulle ha planerat att lägga skulden på SD.
Citera
2019-01-25, 13:07
Medlem
Det konstiga är att LW chattade med en massa personer och slutade tvärt. Om inte utredarna har hittat någon konversation om att någon vill träffas just då så måste ju GM påkallat hennes uppmärksamhet på något annat sätt. Då undrar man ju hur det gått till. Var det någon som knackade på hennes dörr eller bara klev in i huset eller befann sig GM i huset?
Lockade GM med att sätta upp en cache bakom planket till sonens födelsedag?
Jag tror på det senaste.
Senast redigerad av Medimera 2019-01-25 kl. 13:39.
Citera
2019-01-25, 13:19
Medlem
Citat:
Tillbaka till fotografierna om slickande tungor. Kan det vara så att LW tänkte avslöja något om någon? Kan det vara så att någon är homosexuell och att dennes värld skulle rasa samman om det kom ut till allmänheten?
Jag tänker då på JG.
Kan han ha planerat ett mord?
Spekulationer.

JG skulle mycket väl kunna vara homosexuell då hans dyrkan av SD går långt utöver det normala. Men han gjorde det inte själv isf det är han för vek för.
Hade du sett in i SDs grisögon så hade du också sett att han är skyldig, särskilt när han är rädd för sin egen del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in