2019-01-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"

Fråga1.
Inte så sannolikt, mycket stor risk att GM lämnar sitt DNA på plats.

Fråga2. Kanske, det svaret ger sig sannolikt självt om man vet vad det
är för plagg.

Fråga3.
Enligt ditt scenario så blir slutsatsen att mordet är planerat.
Jag tvivlar på det, tror snarare att det är en händelse som har eskalerat med
ett mycket olyckligt slut.

Man ska inte bortse från möjligheten att GM har återvänt till BP och
antingen planterat eller undanröjt bevis, tid till det har funnits.
Citera
2019-01-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bra grävt.
Jag väljer ändå att tro på dom som sagt sig känna familjen och
att det va en öppen dörr som gjorde att dom reagerade som dom gjorde.
Det här med dörren har vi gått igenom och bara kommit fram till att vi inte tror lika.

Däremot tror jag att någon kommit in i tråden igen som vill skapa något att bli oense om.

Kanske har det framkommit något de senaste dagarna som är känsligt att "prata" om... vet ej riktigt vad.
Citera
2019-01-25, 11:07
Medlem
Citat:
OK, tack för svar.
Att SD är ett svin är det ingen tvekan om, LW betedde sig också illa mot HD.
Men att man har den känslan och tyckandet om SD gör honom inte till
en mördare.
Som du vet så ser jag det inte som självklart att han är GM, inte
i nuläget.

Så vem annars?
Citera
2019-01-25, 11:08
Medlem
Citat:
OK, tack för svar.
Att SD är ett svin är det ingen tvekan om,👉 LW 👉betedde sig också illa 👉mot HD.
Men att man har den känslan och tyckandet om SD gör honom inte till
en mördare.
Som du vet så ser jag det inte som självklart att han är GM, inte
i nuläget.

Absolut till punkt och pricka sagt:

Den nu mera hädangångna koreanska kvinnan bar sig (och i nu svunnen tid) , oförsvarbart illasinnat åt , mot ! den kvinnan , vars nu tidigare make fortfarande är skäligen misstänkt och som dessutom var den koreanska kvinnans' nära vän.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Välkommen in i tråden igen!

Vad gäller alibi för dessa två får vi förmodligen inte reda på förrän mordet är uppklarat... men man kan onekligen undra vad dom gjorde och... om SD är GM vad dom vet!

Mm SD har inget alibi och JG var ute och cyklade på kvällen. Undrar vart han cyklade efter "Livet" cachen, kanske lurade ut LW till planket...
Citera
2019-01-25, 11:15
Medlem
Citat:
Absolut till punkt och pricka sagt:

Den nu mera hädangångna koreanska kvinnan bar sig (och i nu svunnen tid) , oförsvarbart illasinnat åt , mot ! den kvinnan , vars nu tidigare make fortfarande är skäligen misstänkt och som dessutom var den koreanska kvinnans' nära vän.

Mvh/ "JokerMannen"

Vilken betydelse har hennes koreanska ursprung som du ivrigt påtalar?
Illasinnat håller jag inte med om, däremot är SDs uppträdande illasinnat
Citera
2019-01-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm SD har inget alibi och JG var ute och cyklade på kvällen. Undrar vart han cyklade efter "Livet" cachen, kanske lurade ut LW till planket...
Vad jag kan förstå så går det inte att se exakt tid när JG var vid cachen?
Citera
2019-01-25, 11:19
Medlem
Citat:
Vad jag kan förstå så går det inte att se exakt tid när JG var vid cachen?

Nej, han skriver att han hade bråttom.
Citera
2019-01-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, han skriver att han hade bråttom.
Kan ha varit någon kompis som var i knipa och behövde hjälp med tvätt eller dyligt...?
Citera
2019-01-25, 11:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
På vilket vis omfattas du av rådande fu-sekretess?🤔
Citat:
Precis på samma sätt som @MoralensVäktare. och @Dalaans' och ytterligare en person till som förekommer i tråden.
/....../
Mvh/ "JokerMannen"
@JokerMannen, en sak som skiljer 'dalaans' uppgifter från dina egna och 'Moralensväktares' är att de nya uppgifter som 'dalaan' förde in i tråden (att polisen larmades om skrik under natten) senare visade sig vara riktiga.

Åtminstone har inte jag sett några unika uppgifter från dig eller MV som sedan har bekräftats, men jag kanske har missat något?
Kanske tänker du: ”Hur skall vi veta att ett budskap inte kommer från Herren?” När profeten har talat i Herrens namn men hans ord inte slår in och går i uppfyllelse, då kommer det budskapet inte från Herren.
Femte Mosebok 18:20-22
Senast redigerad av Draifos 2019-01-25 kl. 11:39.
Citera
2019-01-25, 11:26
Medlem
Citat:
Kan ha varit någon kompis som var i knipa och behövde hjälp med tvätt eller dyligt...?

Eller ett mord som var planerat
Citera
2019-01-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är MV inlägg om dörren (min fetning):

"Jag har bara hört att dörren var upplåst. Inte att den stod på vid gavel."

https://www.flashback.org/p64761357#p64761357

Så ytterligare en definition.
Och "inte vid gavel". Hm.
Det skulle kunna betyda på glänt. Det skulle också kunna betyda tvärtom stängd.
Blir man klokare av alla olika uttryckssätt om dörren?

Synd att vi inte frågade mer medan personen var i tråden.

Upplåst, öppen och olåst.
Inte vid gavel....
(det fetade)
Ja, det var ju förfärligt synd att det inte ställdes fler frågor.
På den gamla goda tiden, då när påstådda, läckande uppgifter från utredande poliser postades i en tråd som handlar om ett mord på en trebarnsmamma. För om vi bara fått en absolut klarhet i om hur Sveriges hittills mest omskrivna ytterdörr (Daloc får ursäkta) var positionerad på morgonen 2018-05-15 -olåst?, på glänt?, på vid gavel?- så hade givetvis det här tragiska fallet varit löst idag, eller hur?

Jag vill understryka att postaren MV inte skriver att ytterdörren inte varit på vid gavel. H*n skriver bara att h*n inte hört att den varit på vid gavel. Det är alltså ett 'bu-eller-bä'-uttalande, alltså nåt som inte säger en analytiker ett dugg om "på den vida gavelns" existens.

Edit: Jag har skärmdump på det här inlägget. Bra att ha om t ex atmosfäriska störningar leder till att det råkar försvinna.
Senast redigerad av Carinah78 2019-01-25 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in