2019-01-25, 13:11
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calby
jag kommer se till att jag betalar automatiskt 1000kr in till mitt kioskkonto per månad - det plus ersättningen man får där inne bör väll räcka?

Nu vet jag inte hur mycket du kommer att handla för men jag hade satt in mer för kiosken är ganska dyr och du kan köpa en hel del för att förgylla vardagen så det är inte läge att snåla där.

Du får ändå tillbaka innestående pengar så hellre för mycket än för lite.

Sen kan det gå åt gällande telefonkort osv.

Kontokort får du ut vid varje permission som du säger tillsammans med andra värdesaker, nycklar och dylikt.

Det låses in i ett värdeskåp som bara är ditt tillsammans med de kläder som du kom in med.
Citera
2019-01-25, 14:01
Medlem
Copiadyos avatar
Man brukar få ut 600-900 varannan vecka beroende på hur mycket du jobbar och hur många timmar det ger. Du tjänar 13 spänn i timmen.

1000 extra i månaden räcker långt tycker jag om du INTE snusar eller röker. Teleofonkort är ju betydligt billigare nu för tiden.
20 spänn är ju 57 min
Citera
2019-01-25, 14:10
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Man brukar få ut 600-900 varannan vecka beroende på hur mycket du jobbar och hur många timmar det ger. Du tjänar 13 spänn i timmen.

1000 extra i månaden räcker långt tycker jag om du INTE snusar eller röker. Teleofonkort är ju betydligt billigare nu för tiden.
20 spänn är ju 57 min

Med 13kr i timmen, 6 timmar om dagen, 4 veckor i månaden så blir det 1,560kr.

Som sagt, vi vet ju inte vilka levnadsvanor denne herre har men hellre för mycket än för lite.

Varför inte ta ut svängarna om man har råd till det för det gäller att göra saker och ting så behagligt som möjligt på insidan för att få tiden att gå fortast möjligt.
Citera
2019-01-25, 14:59
Medlem
Copiadyos avatar
Ja exakt 1560 .och man får ju lön varannan vecka 780 i ditt exempel då

Men håller med, har man råd så kan kiosken lyxa till tillvaron mycket. Man lever ju mycket kring den. Vet hur jag ofta låg och planerade 2 kvällar innan vad man skulle köpa så man inte missade något.
TV tidning alltid högst upp på shoppinglistan.
Citera
2019-01-25, 15:05
Medlem
Är det många kvinnor som jobbar på anstalt? Är de ute på avdelningarna eller jobbar de mest med utredningar? Är det ofta bråk? Är det blandat vilka som är samma avdelning eller är det uppdelat beroende på hur långa straff det rör sig om?
Citera
2019-01-25, 15:28
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det många kvinnor som jobbar på anstalt? Är de ute på avdelningarna eller jobbar de mest med utredningar? Är det ofta bråk? Är det blandat vilka som är samma avdelning eller är det uppdelat beroende på hur långa straff det rör sig om?

Ja, det är en hel del kvinnor.

Bråk förekommer givetvis. Olika mycket på olika anstalter och olika avdelningar.

Avdelningar brukar inte vara uppdelade annat än folk som har suttit längre får komma till "bättre" avdelningar som t.ex kan ha självhushåll och lugnare överlag.

Ovan är baserat på min erfarenhet och de anstalter som jag har suttit på så andra har kanske en annan erfarenhet av saker och ting.
Citera
2019-01-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ja, det är en hel del kvinnor.

Bråk förekommer givetvis. Olika mycket på olika anstalter och olika avdelningar.

Avdelningar brukar inte vara uppdelade annat än folk som har suttit längre får komma till "bättre" avdelningar som t.ex kan ha självhushåll och lugnare överlag.

Ovan är baserat på min erfarenhet och de anstalter som jag har suttit på så andra har kanske en annan erfarenhet av saker och ting.

Så det är inte olämpligt som kvinna att jobba på anstalt? Har hört flera somm blivit avrådda, varför vet jag dock inte.
Citera
2019-01-25, 15:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Så det är inte olämpligt som kvinna att jobba på anstalt? Har hört flera somm blivit avrådda, varför vet jag dock inte.

Absolut inte.

Det är nog mest okunskap som talar.
Citera
2019-01-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Med 13kr i timmen, 6 timmar om dagen, 4 veckor i månaden så blir det 1,560kr.

Som sagt, vi vet ju inte vilka levnadsvanor denne herre har men hellre för mycket än för lite.

Varför inte ta ut svängarna om man har råd till det för det gäller att göra saker och ting så behagligt som möjligt på insidan för att få tiden att gå fortast möjligt.

Jag är väll van att leva hur ha vill, då man har arbete osv så är man inte fattig så att säga.

Får sätta in 2k i månaden då.
Varken snusar elle röker.

Gällande värdeskåpen, man kanske inte ska ta med sin nya iPhone, Apple Watch m.m när man kommer?
Har en känsla av att plitarna kan sno saker.

Kanske bättre att köpa en 300kr telefon eller liknande som man har till och från anstalten när man har permis och så?
Citera
2019-01-25, 23:12
Medlem
Citat:
Jag är väll van att leva hur ha vill, då man har arbete osv så är man inte fattig så att säga.

Gällande värdeskåpen, man kanske inte ska ta med sin nya iPhone, Apple Watch m.m när man kommer?

Kanske bättre att köpa en 300kr telefon eller liknande som man har till och från anstalten när man har permis och så?

Jag vart av med ett halsband.. De kom bort av nån anledning.... De händer att plitar kan ta saker eller lämna ut fel saker till helt fel människa...

När jag satt på svartsjö så fanns de 2 st med samma namn och skiljde en siffra i intagnings nr... Båda fick varandras brev och insättning på kioskkortet

Om du inte röker eller snusar så kan du leva gott på pengarna
Citera
2019-01-26, 06:26
Medlem
Hej.

Ska sitta 14 månader (fick 21 månader i dom) för olaga frihetsberövande och misshandel mot mitt ex, har inte fått inställan ännu. Jag ska även på förhör angående grov stöld och hot mot tjänsteman, så jag räknar med några månader extra för det.

Är även dömd tidigare för misshandel. (Mot man inte kvinna)

Ska inställa mig själv i April, jag räknar med att få sitta på en 2:a. Tänkte köra upp till Halmstad och försöka få en plats där.

Kommer jag få sitta med snabbknullare och annat äckligt folk p.g.a min senaste dom?

Ska jag slå först om det blir jidder med någon om jag känner det hänger i luften för båda riskerar väl ändå knall oavsett om det bara är den ena som slår?

Är för övrigt något enormt hetlevrad, min psykläkare rekomenderade kemisk kastrering då jag har enorma aggressionsproblem. Undrar om man kan begära isol hela straffet då jag tänker sitta av min tid lugnt då jag har flickvän som väntar mitt barn.

Mvh
Citera
2019-01-26, 08:21
Medlem
Citat:

Om du hamnat på en anstalt där du inte känner igen närområdet / blir förflyttad (vilket alltid kan hända, ibland av anledningar du inte har nån som helst kontroll över) kan det vara bra att ha en mobil med karta så du hittar om du har permis tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in