2019-01-26, 08:49
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednalha
Hej.

Ska sitta 14 månader (fick 21 månader i dom) för olaga frihetsberövande och misshandel mot mitt ex, har inte fått inställan ännu. Jag ska även på förhör angående grov stöld och hot mot tjänsteman, så jag räknar med några månader extra för det.

Är även dömd tidigare för misshandel. (Mot man inte kvinna)

Ska inställa mig själv i April, jag räknar med att få sitta på en 2:a. Tänkte köra upp till Halmstad och försöka få en plats där.

Kommer jag få sitta med snabbknullare och annat äckligt folk p.g.a min senaste dom?

Ska jag slå först om det blir jidder med någon om jag känner det hänger i luften för båda riskerar väl ändå knall oavsett om det bara är den ena som slår?

Är för övrigt något enormt hetlevrad, min psykläkare rekomenderade kemisk kastrering då jag har enorma aggressionsproblem. Undrar om man kan begära isol hela straffet då jag tänker sitta av min tid lugnt då jag har flickvän som väntar mitt barn.

Mvh
Är du nu så enormt hetlevrad som du påstår, så kommer du att slå först -oavsett konsekvenser.
Citera
2019-01-26, 11:33
Medlem
Copiadyos avatar
Bra att du dissar snabbknullare, däremot kastar du sten i glashus när du själv spöat din brud samt olaga frihetsberövande....
Citera
2019-01-26, 14:02
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calby
Jag är väll van att leva hur ha vill, då man har arbete osv så är man inte fattig så att säga.

Får sätta in 2k i månaden då.
Varken snusar elle röker.

Gällande värdeskåpen, man kanske inte ska ta med sin nya iPhone, Apple Watch m.m när man kommer?
Har en känsla av att plitarna kan sno saker.

Kanske bättre att köpa en 300kr telefon eller liknande som man har till och från anstalten när man har permis och så?

Det har jag aldrig hört skulle ske men utesluter inte det alls.
Citera
2019-01-26, 14:05
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Hej.

Ska sitta 14 månader (fick 21 månader i dom) för olaga frihetsberövande och misshandel mot mitt ex, har inte fått inställan ännu. Jag ska även på förhör angående grov stöld och hot mot tjänsteman, så jag räknar med några månader extra för det.

Är även dömd tidigare för misshandel. (Mot man inte kvinna)

Ska inställa mig själv i April, jag räknar med att få sitta på en 2:a. Tänkte köra upp till Halmstad och försöka få en plats där.

Kommer jag få sitta med snabbknullare och annat äckligt folk p.g.a min senaste dom?

Ska jag slå först om det blir jidder med någon om jag känner det hänger i luften för båda riskerar väl ändå knall oavsett om det bara är den ena som slår?

Är för övrigt något enormt hetlevrad, min psykläkare rekomenderade kemisk kastrering då jag har enorma aggressionsproblem. Undrar om man kan begära isol hela straffet då jag tänker sitta av min tid lugnt då jag har flickvän som väntar mitt barn.

Mvh

Glöm de Amerikanska dokumentärerna och svälj din aggressivitet.

Annars så kommer du definitivt att få en svår tid bakom murarna.
Citera
2019-01-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Bra att du dissar snabbknullare, däremot kastar du sten i glashus när du själv spöat din brud samt olaga frihetsberövande....

Finns väl anledning till varför jag gjorde som jag gjorde? T.ex att hon var otrogen mot mig med sitt ex som är dömd våldtäktsman? Jag flippade ut helt enkelt.
Citera
2019-01-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Glöm de Amerikanska dokumentärerna och svälj din aggressivitet.

Annars så kommer du definitivt att få en svår tid bakom murarna.

Jag börjar inte jiddra så klart, men är det lika bra att slå först om det hänger i luften för båda riskerar väl ändå knall?

Kommer jag sitta med snabbknullare?

Kommer jag behöva få stå ut med jidder p.g.a att jag misshandla mitt ex?

Mvh
Citera
2019-01-26, 14:51
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag börjar inte jiddra så klart, men är det lika bra att slå först om det hänger i luften för båda riskerar väl ändå knall?

Kommer jag sitta med snabbknullare?

Kommer jag behöva få stå ut med jidder p.g.a att jag misshandla mitt ex?

Mvh

Hur skall vi veta vem du kommer att sitta med?

Lägg ner snacket med att slå först.

Med all sannolikhet så kommer du inte att få problem för att du slog ditt ex. Bara säg att du sitter för misshandel.
Citera
2019-01-26, 15:01
Medlem
Citat:
Hur skall vi veta vem du kommer att sitta med?

Lägg ner snacket med att slå först.

Med all sannolikhet så kommer du inte att få problem för att du slog ditt ex. Bara säg att du sitter för misshandel.

Nej det är sant det vet jag inte själv vilka jag kommer sitta med, undrar bara om det finns en större risk att de sätter mig med snabbknullare när jag är dömd för vad jag är dömd för? Eller det kan ändå hända att man blir satt med snabbknullare?

Så om det skulle bli jidder så ska jag låta den personen slå först och sen spöa honom? Eftersom KV ser vem som slog först på övervakningskameran?

Ska jag utesluta att jag sitter för olaga frihetsberövande och bara säg att jag sitter för misshandel?

Tackar för svar Novus4212, har läst mycket om vad du och ExConvict skriver. Tummen upp för er grabbar, detta blir min första volta.
Citera
2019-01-26, 15:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nej det är sant det vet jag inte själv vilka jag kommer sitta med, undrar bara om det finns en större risk att de sätter mig med snabbknullare när jag är dömd för vad jag är dömd för? Eller det kan ändå hända att man blir satt med snabbknullare?

Så om det skulle bli jidder så ska jag låta den personen slå först och sen spöa honom? Eftersom KV ser vem som slog först på övervakningskameran?

Ska jag utesluta att jag sitter för olaga frihetsberövande och bara säg att jag sitter för misshandel?

Tackar för svar Novus4212, har läst mycket om vad du och ExConvict skriver. Tummen upp för er grabbar, detta blir min första volta.

Inte lönt att spekulera i vem du kommer att sitta med.

Säg att du sitter för misshandel.

Undvik jidder.

Det blir alltid jidder men navigera runt det utan nävar involverat så blir voltan lättare och du undviker andra problem.

Synd att ExConvict inte bidrar mer i tråden längre men jag förstår hans skäl.

Det var dags för honom att gå vidare och han har min fulla förståelse.

Men han visste vad han snackade om till skillnad från många andra i denna tråd.
Citera
2019-01-26, 15:13
Medlem
Citat:
Inte lönt att spekulera i vem du kommer att sitta med.

Säg att du sitter för misshandel.

Undvik jidder.

Det blir alltid jidder men navigera runt det utan nävar involverat så blir voltan lättare och du undviker andra problem.

Synd att ExConvict inte bidrar mer i tråden längre men jag förstår hans skäl.

Det var dags för honom att gå vidare och han har min fulla förståelse.

Men han visste vad han snackade om till skillnad från många andra i denna tråd.

Tack king.
Citera
2019-01-26, 15:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Tack king.

Lycka till.

Bara slappna av och glöm allt det där du har sett i Amerikanska dokumentärer så skall du se att det blir en relativt lugn volta.

Spänn inte upp dig.

Det läses av direkt av andra intagna och du blir en måltavla då du kan anses som ett hot.
Citera
2019-01-28, 06:07
Medlem
Ros (relation och sexualbrott) och AIDAP (våld i nära relation) är inte samma avdelningar på fängelse enbart på häkte slår man ihop dessa kategorier. Aidap avdelningar finns tex på Hall.

Det är förvånansvärt många av s.k "normal intagna" som har kvinnobox i bagaget, det är ofta normal avdelning ändå och i ärlighetens namn verkar inte de flesta tycka det är speciellt problematisk om det inte är något mer avancerat typ slänga folk från balkonger. Ett svartsjuke drama tvivlar jag på att någon tycker det ens är fel.

Så ta istället råden du får här från folk som har suttit ett par voltor, ta det lugnt, respektera folk och gör din tid bara, situationen suger nog ändå för alla där utan att folk skall spela allan i onödan. Sådant skit drar till sig uppmärksamheten från oss och då blir det tråkigare på avdelningen när vi skall vara där hela tiden, visitera oftare etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in