Citat:
Ursprungligen postat av
Calby
Okej, då sitter jag hellre lugnt i båten. Låter som att alla som arbetar på anstalterna är rena narcissistic personer.
"Bättre ut" som KVs slogan går.
Gör inte din tid värre än den behöver vara.
Spela bara med så blir saker och ting lättare för dig.
Många plitar kan verka tuffa, och vara idioter, men spelar du med utan attityd så brukar de flesta plitar bli "snällare" efter en tid och det ligger dig i fatet under hela din vistelse och din permissionsgång så keep your eye on the price.
Frustrationen är din största fiende på insidan men du måste försöka att svälja den så mycket som möjligt.
Frustrationen baserar sig oftast mot plitar som är idioter och totala nollor på utsidan men nu mycket makt, konstiga regler, rättigheter som inte följs, sega rutiner, tristess, enformiga jobb, intagna som man vill slå på käften, plitar som man vill slå på käften.
Ja, listan kan göras hur lång som helst.
Men hitta en rutin. Och hitta den snabbt.
Ordna upp så mycket som möjligt på utsidan med fullmakter, autogiro så så mycket som möjligt flyter på utsidan utan att du behöver tänka på det för när du väl sitter på insidan så är dina vingar klippta.
Det som tar 1 minut på utsidan tar nu flera dagar, eller veckor, från insidan att ordna upp om det nu ens går.
Småsaker kan tyckas men du anar inte hur mycket det betyder tills du sitter bakom murarna och säger "fan, jag skulle ha fixat x innan jag blev fast här"
Gillar du att läsa, ta med en bunke böcker och ladda upp.
Skapa din egen tillvaro istället för att tillvaron skapar dig.