2019-01-25, 12:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Han snackade tydligen själv på "Hejdå" sändningen att han skulle skjuta sig i poolen ...
Det betyder inte ATT han gjorde det, eller hur?
Citera
2019-01-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Usch mycket förluster på kort tid...M.W gick hastigt bort i januari som tydligen var som en extramamma och stort stöd för hela familjen. Ibland blir det för mycket bara helt enkelt

Jag tror att det var droppen för honom, den enda som förstod honom var denna vän förutom hans systrar säger han i videon. I och med att han menade på att sönerna vantrivdes med mamman så ville han inte lämna dem ensam med henne, med en extramamma som var död och en pappa som skjutit sig själv plus farföräldrarna borta strax innan. Han ville helt enkelt inte lämna sina söner utan trygghet samtidigt som det var omöjligt för honom att leva vidare. För honom blev det säkert en rimlig lösning att de alla dog och återförenades med M.W och föräldrarna uppe i himlen.

Jag har en nära släkting som var nära att göra en liknade sak och resonerade ungefär som ovan fast.
Citera
2019-01-25, 12:36
Medlem
Maxipower1s avatar
Vad hade han för vapen? Hade han licens?
Citera
2019-01-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Jag tror att det var droppen för honom, den enda som förstod honom var denna vän förutom hans systrar säger han i videon. I och med att han menade på att sönerna vantrivdes med mamman så ville han inte lämna dem ensam med henne, med en extramamma som var död och en pappa som skjutit sig själv plus farföräldrarna borta strax innan. Han ville helt enkelt inte lämna sina söner utan trygghet samtidigt som det var omöjligt för honom att leva vidare. För honom blev det säkert en rimlig lösning att de alla dog och återförenades med M.W och föräldrarna uppe i himlen.

Jag har en nära släkting som var nära att göra en liknade sak och resonerade ungefär som ovan fast.

Ja det låter onekligen rimligt att han inte hade någon framtidstro alls när han förlorat så många på kort tid. Vilken tragedi han måste upplevt. Hoppas detta får människor i vår stressade värld att bättre se om varann.
Citera
2019-01-25, 12:40
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Det finns något som heter gaslighting. Där offret drivs till att framstå som ett psycho och blir så förvirrad att de tar sitt liv.
Medans psykopaten som ligger bakom självutplånandet egentligen är ansvarig till att ha drivit en annan människa.

Samtidigt tror jag inte att en psykopat ens funderar på att ta sitt eget liv, men det kanske finns vetenskap kring det? 🤔

Och så finns det något som kallas "flying monkeys". Det är folk som köper narcissistens gasligting och ryktesspridning och genast tar parti för förövaren. I detta fall är förövaren barnamördare, med sin Facebook, som väljer moderns födelsedag och planerar noga sin sorti och gruvliga hämnd.
Flying monkeys finns det gott om.
Citera
2019-01-25, 12:44
Medlem
Citat:
Usch mycket förluster på kort tid...M.W gick hastigt bort i januari som tydligen var som en extramamma och stort stöd för hela familjen. Ibland blir det för mycket bara helt enkelt

Kollade annonserna igen nu och föräldrarna dog 2016, så han har ju haft ett tag på sig att sörja dom..
Citera
2019-01-25, 12:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det finns något som heter gaslighting. Där offret drivs till att framstå som ett psycho och blir så förvirrad att de tar sitt liv.
Medans psykopaten som ligger bakom självutplånandet egentligen är ansvarig till att ha drivit en annan människa.

Samtidigt tror jag inte att en psykopat ens funderar på att ta sitt eget liv, men det kanske finns vetenskap kring det? 🤔

Psykopater kan ta sitt liv när de inser att allt är slut, t.ex. i häkte eller fängelse. De har väldigt svårt för att omvärlden fått reda på vilka misslyckade onda kräk de egentligen är. Skammen blir för stark över att man inte längre ses som den karismatiske framgångsrike mannen.

De viktigaste för en psykopat är nog att hen vill kontrollera och bestämma allt, in i det sista. Hellre återta kontrollen och döda sig själv då, än att låta andra bestämma och kontrollera honom för resten livet.

Med det sagt tror jag inte SR var en psykopat.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-25 kl. 12:52.
Citera
2019-01-25, 12:51
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Vad hade han för vapen? Hade han licens?

Va inte han även en jägare?
Citera
2019-01-25, 12:51
Medlem
Citat:

Att ens föräldrar dör när man ãr 50 år gammal hör till livets gång, det är inget man ska bli skogstokig över.
Citera
2019-01-25, 12:52
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Fy fan, jag mår illa Skär i bröstet på mig med en totalt obeskrivlig känsla. Fantastiskt söta pojkar... överlever hon det här så är det ett mirakel.

Håller med. Detta går nog inte gå vidare ifrån. Finns nog ingen hjälp i hela världen som fungerar. Usch!
Citera
2019-01-25, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, när det blir för mycket så kan det hända att man begår självmord.
För att man ska ta sina barns liv krävs det mer "än att det blivit för mycket".
Citera
2019-01-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vet du allt detta, med poolen och KA, eller spekulerar du? Svårt att utläsa eftersom du låter tvärsäker. Varifrån kommer de uppgifterna?

Spekulerar ingenting.
Bra källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in