2019-01-25, 07:58
Medlem
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"

Är det möjligen känt vilken typ av klädesplagg som hittades?
Frågan kan bli lättare att besvara då.
Citera
2019-01-25, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har kommit uppgifter från olika håll om att dörren har varit på
glänt eller öppen, vilket bara är olika grader av öppen.
Man kan nog utgå ifrån att den hursomhelst inte va stängd.

Hej och God morgon @CarlJanne75

Ytterdörren till den nu mera hädangångna kvinnans' bostadsrätt , stod på GLÄNT.

Fråga: Är du verkligen säker ?

Svar: Jag vet , att ytterdörren till bostadsrätten var stående i ett så kallat glänt-läge.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 08:26
Medlem
Citat:
Det har kommit uppgifter från olika håll om att dörren har varit på
glänt eller öppen, vilket bara är olika grader av öppen.
Man kan nog utgå ifrån att den hursomhelst inte va stängd.
Varför kan man utgå från det? Fd man kom dit på morgonen och barnet/barnen var där... hur vet Du i vilket skick dom fann dörren? Har Du pratat med dom eller har utredarna gått ut och sagt exakt i vilket läge dörren var?
Citera
2019-01-25, 08:29
Medlem
Citat:
Kan du berätta något mer om hoten?

Njae de tillhör utredningen, men några exempel kan jag nämna:
SD hotade LW med att få henne utesluten från Groundspeak om hon inte återinsatte HDs fusklogg.
Han hotade henne även med "allvarliga konsekvenser för dig" om hon inte gjorde som han sa i ett annat fall.

Det är ingen oskyldig familjefar vi pratar om, det är en manisk narcissist som har en historia av otrohet, kvinnomisshandel och ofredande bakom sig.
Kom även ihåg att han vägrade köpa ut HD från bostaden så hon inte skulle kunna ordna eget boende... japp samma HD som blev bedragen i 6 år, och samma HD som låg i skilsmässa med honom. Även samma HD som direkt efter mordet gick tillbaka till honom och följer hans minsta vink som en slagen hund, eller slagen fru...

HD vet och JG är även han inblandad, mannen utan ryggrad, SDs störste fan och beundrare.
Ja samma JG som hindrade folk från att leta efter LW, samma JG som uppmanade folk runt henne att hålla tyst med vad dom visste.
Samma JG som mobbade LW tillsammans med SD, som behandlade henne som hon inte fanns och som "godkände" SDs misshandel av LW i bilen.

HDs logg av "lyssna till Livet" 8/5.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC

JGs logg av "lyssna till Livet" 14/5, morddagen
Could have been a nice MTB ride but too little time this evening. Park-n-trek-n-log.

Thanks Softpocahontas for this cache.

Cache ya later,
YankeeDude
Citera
2019-01-25, 08:35
Medlem
Citat:
Är det möjligen känt vilken typ av klädesplagg som hittades?
Frågan kan bli lättare att besvara då.

Hej igen @CarlJanne75

Som svar på din fråga gällande inom den gråa citat-rutan , ger jag dig följande svar enligt nedan skrivet.

Efter som det fortfarande , och enligt KammarÅklagare Åsa Hiding råder förundersöknings-sekretess , äger jag ingen rätt att beskriva dessa av mig tidigare omtalade klädesplaggen som Polisen kunde säkra på den då aktuella brottsplatsen , å Lördagen den 19 Maj år 2018.

Jag vet vilka sorts klädesplagg som säkrades på brottsplatsen av Polisen.

Vad jag vill att du gör , är vidare sagt , att du svarar på en av de av mig tidigare ställda fyra stycken frågor , så skall jag försöka leda dina tankar på rätt spår , utan att behöva avslöja sådana detaljer som jag inte har tillåtelse eller äger rätt till att göra i nuläget under fortsatt mordutredning.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 08:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför kan man utgå från det? Fd man kom dit på morgonen och barnet/barnen var där... hur vet Du i vilket skick dom fann dörren? Har Du pratat med dom eller har utredarna gått ut och sagt exakt i vilket läge dörren var?
Uppgifterna om dörren verkar komma från Aftonbladet:
I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7/lena-45-ar-forsvunnen--polisen-vadjar-om-tips
Citera
2019-01-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgifterna om dörren verkar komma från Aftonbladet:
I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7/lena-45-ar-forsvunnen--polisen-vadjar-om-tips
Kommer uppgiften från Aftonbladet så är det fortfarande ingen som vet med säkerhet. Kan tolkas hur som helst från olåst till helt öppen.
Citera
2019-01-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Efter som det fortfarande , och enligt KammarÅklagare Åsa Hiding råder förundersöknings-sekretess , äger jag ingen rätt att beskriva dessa av mig tidigare omtalade klädesplaggen som Polisen kunde säkra på den då aktuella brottsplatsen , å Lördagen den 19 Maj år 2018.

"

På vilket vis omfattas du av rådande fu-sekretess?🤔
Citera
2019-01-25, 09:07
Medlem
Citat:

Nä, jag känner inga inblandade och har alltså inte pratat
med någon, däremot så har jag läst tråden, hela tråden där det
framkommer att ytterdörrens läge va det första tecknet på att
något va alldeles åt helvette fel.

Uppgiften kommer inte bara från media utan även från användare
som säger sig känna familjen.

Sök i tråden och du skall finna kanske
Citera
2019-01-25, 09:10
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, det är en väldigt viktig fråga.
En annan minst lika viktig fråga är, hur och varför hamnade Lena vid bullerplanket?

Jag tror att hon själv har lämnat dörren öppen och att hon
av någon anledning haft bråttom, troligen för att hon har sprungit efter någon.

Vem eller vad kan ha fått henne att agera på det viset?

Det finns en uppgift om att dörren var stängd men inte låst. En ganska tidig uppgift från MV, om jag inte minns helt fel.
Citera
2019-01-25, 09:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kommer uppgiften från Aftonbladet så är det fortfarande ingen som vet med säkerhet. Kan tolkas hur som helst från olåst till helt öppen.
Ja, det var väl Aftonbladet som också skrev om "de blodiga kläderna" och "flykten utomlands". Det är svårt att veta vad som är sant när inte seriös riksmedia har intresserat sig för fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in