2019-01-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, jag känner inga inblandade och har alltså inte pratat
med någon, däremot så har jag läst tråden, hela tråden där det
framkommer att ytterdörrens läge va det första tecknet på att
något va alldeles åt helvette fel.

Uppgiften kommer inte bara från media utan även från användare
som säger sig känna familjen.

Sök i tråden och du skall finna kanske
Jag har läst tråden och det har varit många uppgifter/spekulationer ang dörren.

Allt ifrån vad barnen upplevde och andra. Även spekulationer om att ett barn öppnat dörren när mamma inte var inne och tittade ut för att se om hon var utanför.

Är svårt för oss att veta i vilket läge dörren var (kanske även för ett barn att komma ihåg som letade efter mamma).
Citera
2019-01-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som de allra flesta tråd-deltagare och skribenter bör känna till , är följande sagt , att det av Polisen säkrades , ett antal , och på marken liggande klädesplagg inom den då aktuella brotts-och-mord-platsen där den hädangångna personen hade uppmärksammats under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 av två stycken privatpersoner , vilande på marken och på kroppens' framsida.

Jag vill nu vidare sagt , och till det ovan skrivna ställa 4 stycken frågor , och som vem som helst kan svara på , om så faller in.

Fråga 1: Var det Gärningsmannens' egna då brukade skyddskläder , och som Gärningsmannen sedan placerade på själva brottsplatsen innan Gärningsmannen slutligen strax därefter lämnade brottsplatsen ?

Fråga 2: Var det istället , och mot ovan fråga ställd ... Brotts-offrets' egna klädesplagg ?

Fråga 3: Var det utlagda klädesplagg av Gärningsmannen på själva den då aktuella brottsplatsen , och med Gärningsmannens' anledning till att utplacera dessa nu omtalade klädesplaggen , för att då utsätta villospår ?

Ett exempel till ovan skrivet gällande den tredje frågan.

Gärningsmannen skaffar sig på förhand ett antal klädesplagg , antingen för stora eller för små för Gärningsmannen själv. Gärningsmannen tvättar noggrant kläderna i en tvättmaskin och därefter tar på sig ett par gummi-handskar ( Disk-handskar) , när Gärningsmannen sedan efter färdig tvättning tar ut klädesplaggen ur tvättmaskinen och för att slutligen stoppa ner de tvättade klädesplaggen i en plastkasse till tidvis förvaring , så småningom och vid rätt tillfälle tömmer Gärningsmannen ut de tidigare tvättade klädesplaggen på själva brottsplatsen och därefter lämnade Gärningsmannen sedan brottsplatsen , detta slutligen sagt med Gärningsmannens' anledning av att ha utlagt ett villospår för Polisen.

Fråga 4: Var det istället en annan persons klädesplagg som Polisen då kunde säkra på mordplatsen , och som inte hade med själva brottet att göra ?

Mvh/ "JokerMannen"

1. Knappast troligt enligt min syn på saken.

2. Det bör ha varit BOs kläder som hamnat i oordning. Antingen i tumultet eller vid senare tidpunkt (djur).

Jag tror inte att GM haft så mycket tid på sig för arrangemang.
Citera
2019-01-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
1. Knappast troligt enligt min syn på saken.

2. Det bör ha varit BOs kläder som hamnat i oordning. Antingen i tumultet eller vid senare tidpunkt (djur).

👉Jag tror inte att GM haft så mycket tid på sig för arrangemang.

Hej @VigosRos.

Nu skall du vara vänlig och låta dig förklara för @JokerMannen , varför du personligen tror att Gärningsmannen inte ! kan ha haft så mycket tid på sig för ett sådant arrangemang.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 09:55
Medlem
notknapparens avatar
(min fetning)
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Enligt vad jag har fått höra från sådana som känner Lenas familj så var dörren öppen, inte bara olåst, men jag kan ju inte garantera att de uppfattat det rätt. Detta var vad de sade sig ha hört i alla fall.
(min fetning)
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
glänt var den.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kommer uppgiften från Aftonbladet så är det fortfarande ingen som vet med säkerhet. Kan tolkas hur som helst från olåst till helt öppen.

Av det vi fått från pressen, tror jag inte att man med säkerhet kan säga hur det ligger till med dörren; om den var olåst eller öppen. Lite olyckligt med att ordet "öppen" i detta fall har flera betydelser.

Utan att säga att jag har rätt i min analys av pressens/polisens(?) val av ord, tänker jag att uttrycka sig med ordet öppen inte avses olåst.Det kan givetvis vara menat att uppfattas som odefinierbart.

Men enligt både 18carat och Holmes så var dörren inte bara olåst utan var på glänt.

Men att två stycken personer i tråden som har personliga kontakter till de berörda på ett eller annat sätt båda säger att de fått höra att dörren stod öppen, alltså på glänt stärker min tro att så var fallet.
Citera
2019-01-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
(min fetning)

(min fetning)

Av det vi fått från pressen, tror jag inte att man med säkerhet kan säga hur det ligger till med dörren; om den var olåst eller öppen. Lite olyckligt med att ordet "öppen" i detta fall har flera betydelser.

Utan att säga att jag har rätt i min analys av pressens/polisens(?) val av ord, tänker jag att uttrycka sig med ordet öppen inte avses olåst.Det kan givetvis vara menat att uppfattas som odefinierbart.

Men enligt både 18carat och Holmes så var dörren inte bara olåst utan var på glänt.

Men att två stycken personer i tråden som har personliga kontakter till de berörda på ett eller annat sätt båda säger att de fått höra att dörren stod öppen, alltså på glänt stärker min tro att så var fallet.
Min tro är att uppgiften ang dörren kommer från något av barnen. Pappan/polisen som var där på morgonen efter försvinnandet vet vad/hur barnet svarat. Jag tror inte någon annan vet med säkerhet huruvida det var med dörren (kanske inte ens barnet kommer ihåg mer än att han inte behövde låsa upp dörren).
Citera
2019-01-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns en uppgift om att dörren var stängd men inte låst. En ganska tidig uppgift från MV, om jag inte minns helt fel.

Orkar du leta fram den uppgiften

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst tråden och det har varit många uppgifter/spekulationer ang dörren.

Allt ifrån vad barnen upplevde och andra. Även spekulationer om att ett barn öppnat dörren när mamma inte var inne och tittade ut för att se om hon var utanför.

Är svårt för oss att veta i vilket läge dörren var (kanske även för ett barn att komma ihåg som letade efter mamma).

Citat:
(min fetning)

(min fetning)

Kan bara säga att jag delar notknapparens åsikt.
Citera
2019-01-25, 10:16
Medlem
Citat:
Jo, SD har inget alibi men hur är det med HD och JG? Mördartrippel?
Välkommen in i tråden igen!

Vad gäller alibi för dessa två får vi förmodligen inte reda på förrän mordet är uppklarat... men man kan onekligen undra vad dom gjorde och... om SD är GM vad dom vet!
Citera
2019-01-25, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nä, jag känner inga inblandade och har alltså inte pratat
med någon, däremot så har jag läst tråden, hela tråden där det
framkommer att ytterdörrens läge va det första tecknet på att
något va alldeles åt helvette fel.

Uppgiften kommer inte bara från media utan även från användare
som säger sig känna familjen.

Sök i tråden och du skall finna kanske

Helt säkra kan vi inte vara förstås.
Men jag tänker så här:

Barnen vaknar på morgonen.
Vad fick dom att vakna?
Det var vardagsmorgon. En skoldag. Innan dess skulle det yngsta barnet firas?

Har de ställt sina väckarklockor? Förmodligen?
De har kanske ställt sina väckarklockor, men kanske inte på en extra tidig tid?
De väntar kanske på att mamma väcker dom när allt är färdigställt.

Så, kanske vaknar de av sig själva utan att klockan har ringt eller så vaknar de av väckarklockan.
En eller båda är uppe och får syn på ofärdiga paket på köksbordet. Var är mamma?
En dörr som står på glänt.
Det är inget du missar.
Det är inget du glömmer.
Det kommer du att notera direkt.
Därför att detta är ett alarm i din hjärna.

Något är allvarligt fel.
Däremot om en dörr som är olåst, men stängd; den signalerar inte omedelbart att något är fel. Den måste du känna på först.
Om du letar efter mamma kommer du så småningom komma dit efter att du ser att allt står framme på bordet. Du kanske tänker att mamma är ute i trädgården för att hämta något, lämna något.

Du kanske inte ens noterar att dörren är olåst om du är inriktad på att leta efter mamma. Den första tanken kan då vara att hon är nog ute, kanske har något spännande på gång där ute. Om du noterar att dörren är olåst kanske din tanke är att hon är därute, men det skulle också kunna bero på att någon glömt att låsa dörren. Händer detta aldrig? Kan du dra slutsatser om det?

Slutligen kan ju dörren ha varit låst, men något av barnen har öppnat dörren för att kolla i trädgården. Då kan förstås det kunna ligga till på flera sätt. Att de glömt hur det var och blandat ihop det hela.
Citera
2019-01-25, 10:28
Medlem
Citat:
Njae de tillhör utredningen, men några exempel kan jag nämna:
SD hotade LW med att få henne utesluten från Groundspeak om hon inte återinsatte HDs fusklogg.
Han hotade henne även med "allvarliga konsekvenser för dig" om hon inte gjorde som han sa i ett annat fall.

Det är ingen oskyldig familjefar vi pratar om, det är en manisk narcissist som har en historia av otrohet, kvinnomisshandel och ofredande bakom sig.
Kom även ihåg att han vägrade köpa ut HD från bostaden så hon inte skulle kunna ordna eget boende... japp samma HD som blev bedragen i 6 år, och samma HD som låg i skilsmässa med honom. Även samma HD som direkt efter mordet gick tillbaka till honom och följer hans minsta vink som en slagen hund, eller slagen fru...

HD vet och JG är även han inblandad, mannen utan ryggrad, SDs störste fan och beundrare.
Ja samma JG som hindrade folk från att leta efter LW, samma JG som uppmanade folk runt henne att hålla tyst med vad dom visste.
Samma JG som mobbade LW tillsammans med SD, som behandlade henne som hon inte fanns och som "godkände" SDs misshandel av LW i bilen.

HDs logg av "lyssna till Livet" 8/5.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC

JGs logg av "lyssna till Livet" 14/5, morddagen
Could have been a nice MTB ride but too little time this evening. Park-n-trek-n-log.

Thanks Softpocahontas for this cache.

Cache ya later,
YankeeDude

OK, tack för svar.
Att SD är ett svin är det ingen tvekan om, LW betedde sig också illa mot HD.
Men att man har den känslan och tyckandet om SD gör honom inte till
en mördare.
Som du vet så ser jag det inte som självklart att han är GM, inte
i nuläget.
Citera
2019-01-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
På vilket vis omfattas du av rådande fu-sekretess?🤔

Precis på samma sätt som @MoralensVäktare. och @Dalaans' och ytterligare en person till som förekommer i tråden.

Beträffande @Dalaans' ... så är dessa ett tidigare så kallat Hörvittne-(n) , och inte som många andra kallar det för ett Skrikvittne-(n) , det vill säga , att @Dalaans' hörde intensiva skrik på sen-natten under Måndagen den 14 Maj år 2018 , och vid ungefärlig tid , å klockan 23:30 , och detta i sin tur , berodde på att @Dalaans' hade sitt sovrums-fönster något öppet vid det då aktuella tillfället då dom hörde de intensiva och nattliga skriken som kom med tids-intervaller , samt att det då inte förekom någon tung trafik på de bägge körbanorna , en bit nedanför bullerplanket , till exempel , störande långtradar-trafik , vilket i sin tur gjorde att det var lätt att höra de intensiva skriken just den då aktuella sen-natten den 14/5 2018.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-25, 10:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Orkar du leta fram den uppgiften . [...]

Här är MV inlägg om dörren (min fetning):

"Jag har bara hört att dörren var upplåst. Inte att den stod på vid gavel."

https://www.flashback.org/p64761357#p64761357

Så ytterligare en definition.
Och "inte vid gavel". Hm.
Det skulle kunna betyda på glänt. Det skulle också kunna betyda tvärtom stängd.
Blir man klokare av alla olika uttryckssätt om dörren?

Synd att vi inte frågade mer medan personen var i tråden.

Upplåst, öppen och olåst.
Inte vid gavel....
Citera
2019-01-25, 10:58
Medlem
Citat:
Här är MV inlägg om dörren (min fetning):

"Jag har bara hört att dörren var upplåst. Inte att den stod på vid gavel."

https://www.flashback.org/p64761357#p64761357

Så ytterligare en definition.
Och "inte vid gavel". Hm.
Det skulle kunna betyda på glänt. Det skulle också kunna betyda tvärtom stängd.
Blir man klokare av alla olika uttryckssätt om dörren?

Synd att vi inte frågade mer medan personen var i tråden.

Upplåst, öppen och olåst.
Inte vid gavel....

Bra grävt.
Jag väljer ändå att tro på dom som sagt sig känna familjen och
att det va en öppen dörr som gjorde att dom reagerade som dom gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in