Citat:
Vet inget om varför han valde att ta barnens liv också? Han var ju psykiskt dålig m.m.
Vänner vill tydligen blunda för det faktum att när man mår psykiskt dåligt så tar man sig själv av daga. Men att barnen dödades är sannolikt på grund av hämnd mot att deras mamma lämnade honom. Det skedde ju på hennes födelsedag. Och ni vet fortfarande inte varför han dödade barnen? Visst. Kärleken är blind, även kompiskärlek tydligen.
Vänner vill tydligen blunda för det faktum att när man mår psykiskt dåligt så tar man sig själv av daga. Men att barnen dödades är sannolikt på grund av hämnd mot att deras mamma lämnade honom. Det skedde ju på hennes födelsedag. Och ni vet fortfarande inte varför han dödade barnen? Visst. Kärleken är blind, även kompiskärlek tydligen.
Så... Alla som mår dåligt tar sig själva av daga?! Och detta är något alla bör veta om, och agera efter. Vad konstigt det kommer bli... Så fort någon visar tecken på att må dåligt - då måste vi omedelbart kalla in alla resurser (som inte finns) för att förhindra detta. Tvångsvård åt alla! Oavsett om man mår dåligt pga en misslyckad affär, en depression eller kanske en separation.
Innan du svarar att det blev lite fel när du skrev, och att du egentligen hade tänkt skriva ”...när man mår psykiskt dåligt så tar man KANSKE sig själv av daga” - inte sina barn, så javisst jag förstod det.
Nästa gång kanske du kan läsa igenom det du just tänkt skriva en extra gång? Du som påstår dig vara psykolog måste ju verkligen värna om hur andra människor ser på psykisk ohälsa och psykisk sjukdom?
Nästa gång kanske du kan läsa igenom det du just tänkt skriva en extra gång? Du som påstår dig vara psykolog måste ju verkligen värna om hur andra människor ser på psykisk ohälsa och psykisk sjukdom?
Du påstår dig alltså vara psykolog. Om det stämmer tycker jag väldigt synd om dina patienter.
Du beter dig som ett riktigt lowlife när du uttrycker dig som i inlägget ovan.
Går du igång på att vifta med pekfingret och håna anhöriga? Att de ”borde gjort” saker som med största sannolikhet står långt utanför deras makt?
Som psykolog bör du sannerligen vara fullt på det klara med hur den psykiatriska vården ser ut i Sverige.
Alltför många anhöriga kämpar sig blodiga för att få hjälp, förgäves.
Vad exakt är det som anhöriga och vänner tilk GM inte har gjort? Vet du alltså i detalj att de inte försökt, att han visat tydliga tecken på att han är en fara för sina barn?
Jag påstår däremot inte att han inte visat tecken - eftersom jag inte känner varken honom eller hans anhöriga/vänner.
Det är en ganska bra inställning för övrigt, att inse att man inte vet och därmed kanske inte ska uttala sig så tvärsäkert om förhållanden man inte har en aning om.