2019-01-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Så hon skulle ha hyrt skåpbilen för att packa mycket saker i när hon skulle fly? För hon hade ju en egen bil. Det skulle ju vara väldigt svårt/krångligt att gå till macken där man hyr skrev någon. Motorvägar som korsas osv. Och hyrde hon bilen så varför ställa sig där när hon kan hyra hotellrum om de ville sova för natten? Flatenbadet ligger inte så långt hemifrån heller.

Jag tänker att den redan var hyrd av annan anledning (alltså ej för att sova i utan för att hon skulle flytta på exempelvis onsdagen), sen började de bråka så pass att hon inte hade möjlighet. Om han blev våldsam så kanske hon i ren panik bara drog med sig ungen i den bilen (vi vet ju inte om den andra bilen var tillgänglig) och åkte. Kanske drog hon utan plånbok så hon inte kunde ta in på hotell och tänkte att de skulle sova några timmar innan hon återvände hem igen eller tog sig till vänner eller liknande.

De kan ju ha stått en stund på parkeringen för att landa/tänka och sen bestämt sig för att sova en stund.

Kan ju varit exempelvis spår av urin som polisen undersökte framför bilen.
Citera
2019-01-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Jag tänker att den redan var hyrd av annan anledning (alltså ej för att sova i utan för att hon skulle flytta på exempelvis onsdagen), sen började de bråka så pass att hon inte hade möjlighet. Om han blev våldsam så kanske hon i ren panik bara drog med sig ungen i den bilen (vi vet ju inte om den andra bilen var tillgänglig) och åkte. Kanske drog hon utan plånbok så hon inte kunde ta in på hotell och tänkte att de skulle sova några timmar innan hon återvände hem igen eller tog sig till vänner eller liknande.

De kan ju ha stått en stund på parkeringen för att landa/tänka och sen bestämt sig för att sova en stund.

Kan ju varit exempelvis spår av urin som polisen undersökte framför bilen.

Ah ja så långt kom jag i min teori också. Hon hyrde den kanske i början på veckan för att flytta sina saker någonstans. Min teori först var att mannen tvingade henne att sjukanmäla sig för att han höll dem under hot eller misshandel men båda sågs på tisdag morgon så där föll det.
Men givetvis kan hon ha åkt iväg i panik utan plånbok i hyrbilen och av någon anledning inte kunde ta sin egen Saab.

Ingen som vet om det ligger någon sopstation/återvinningsstation i närheten av Flatenbadet?
Citera
2019-01-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon
Spontant känner jag att vi aldrig får reda på hela sanningen inkl bakgrund, ju längre tid det går är det uppenbart att locket är på och kommer inte lyftas. Detta p g a att fallet berör endast närstående, finns ingen s k GM. Spekulationerna i tråden tar allt vildare form.
Kommer dock kolla då och då om ngt relevant har dykt upp.

Jo du har nog rätt tyvärr..
Citera
2019-01-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ah ja så långt kom jag i min teori också. Hon hyrde den kanske i början på veckan för att flytta sina saker någonstans. Min teori först var att mannen tvingade henne att sjukanmäla sig för att han höll dem under hot eller misshandel men båda sågs på tisdag morgon så där föll det.
Men givetvis kan hon ha åkt iväg i panik utan plånbok i hyrbilen och av någon anledning inte kunde ta sin egen Saab.

Ingen som vet om det ligger någon sopstation/återvinningsstation i närheten av Flatenbadet?

Det finns återvinninsstation på parkeringen, eller det fanns när jag var där senast. (mycket gäster på sommaren) Hurså?
Citera
2019-01-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Det finns återvinninsstation på parkeringen, eller det fanns när jag var där senast. (mycket gäster på sommaren) Hurså?

Tänkte om hon åkt dit med väldigt mycket skräp, därav skåpbilen. Men det kanske inte är en sån återvinningsstation
Citera
2019-01-24, 15:24
Medlem
Citat:

Det finns i Enskede/Årsta och i Högdalen. Tar fem-tio min med bil utan trafik. Sen kan det finnas i Tyresö eller Haninge/Huddinge som jag inte har koll på.
Citera
2019-01-24, 15:28
Medlem
ringways avatar
Citat:

Finns en i älta, i industriområdet.
Citera
2019-01-24, 16:15
Medlem
https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-obduktion-klar-svar-invaentas

Obduktionerna klara men inga svar än... brottsrubriceringen är kvar men de har inga misstänkta. Betyder det att de inte misstänker mamman eller menar de ”ingen levande misstänkt”?
Citera
2019-01-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-obduktion-klar-svar-invaentas

Obduktionerna klara men inga svar än... brottsrubriceringen är kvar men de har inga misstänkta. Betyder det att de inte misstänker mamman eller menar de ”ingen levande misstänkt”?

Det är verkligen locket på!!!
Menar de obduktion är klar så de väntar svar på labbproverna? Vilka mediciner och droger som fanns i kropparna. Det låter så. ”Oklart vad som hänt dem” har de sagt hela tiden.
Sambon har ju kunnat förgifta dem och sedan kört dem dit.
Mycket konstigt detta - ja nu skriver jag så igen!
Citera
2019-01-24, 16:47
Medlem
Citat:
Det är verkligen locket på!!!
Menar de obduktion är klar så de väntar svar på labbproverna? Vilka mediciner och droger som fanns i kropparna. Det låter så. ”Oklart vad som hänt dem” har de sagt hela tiden.
Sambon har ju kunnat förgifta dem och sedan kört dem dit.
Mycket konstigt detta - ja nu skriver jag så igen!
Kanske en manlig variant av arbogakvinnan eller guldsmedskvinnan ja! Kan bara hålla med om att detta fall är väldigt skumt, det är väldigt tyst...
Citera
2019-01-24, 17:12
Medlem
Nu får ni sluta. Som bekant till familjen kan jag meddela att J valde att ta sitt och sin dotters liv. Tänker inte dela mer detaljer eller info. Det hela är en otrolig tragedi och nu kan ni vara så snälla att återgå till era liv och lägga ner alla mer eller mindre rubbade teorier.
Citera
2019-01-24, 17:14
Medlem
Citat:

Om hon hade hämtat tidigare hyrbilen med sin Saab så den var ju på macken, tänker jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in