2019-01-24, 15:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Är det så illa att du inte alls förstår? Efter spaning, förhör och kontroller av mobil har inget framkommit som fått polisen att misstänka att deras alibi inte var sant. Bara en sån sak som att de inte pratat ihop sig (då hade deras tider stämt exakt) har förekommit. Det är fel av dig att påstå att de uppgav falskt alibi. Det är faktiskt en lögn så länge du inte visar motsatsen. Jag begär inte att du ska förstå men begär då inte heller att jag ska kunna övertyga dig om något. Min erfarenhet är att när du bestämt dig för något kan ingen få dig att ändra dig hur fel du än har.
Är det så illa att du inte alls förstår? Man slösar inte pengar på spaning på någon som har alibi. Visa att så har skett någon gång. Min erfarenhet är att när du bestämt dig för något kan ingen få dig att ändra dig hur fel du än har.
Citera
2019-01-24, 15:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det så illa att du inte alls förstår? Man slösar inte pengar på spaning på någon som har alibi. Visa att så har skett någon gång. Min erfarenhet är att när du bestämt dig för något kan ingen få dig att ändra dig hur fel du än har.

Nu har du ändrat en aning. Polisen ville förvissa sig om att deras uppgivna alibin stämde. DU har ingen anledning att påstå att deras alibi var falskt.
Citera
2019-01-24, 15:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu har du ändrat en aning. Polisen ville förvissa sig om att deras uppgivna alibin stämde. DU har ingen anledning att påstå att deras alibi var falskt.
Jag har inte ändrat mig, jag svarar samma som förut. Spaningen kunde inte visa att alibit var äkta.
Citat:
Spaningen kunde inte visa att alibit var riktigt, hur kunde den göra det? Spaning kan bara visa skuld som i fallet Johanna Möller. Hon uppvisade alibi, men inget trovärdigt alibi. Spaningen på Kim avslutades och spaningen på MB påbörjades 13 maj fyra dagar efter att frun berättat en helt annan historia än MB om vad de gjorde på kvällen 4 maj. Det fanns alltså större anledning att misstänka MB än Kim. Visa på någon som det har spanats på efter att ha givit trovärdigt alibi.
Istället för att upprepa, svara på mina frågor. Hur skulle spaningen kunna förvissa polisen att alibit var äkta? Visa på ett annat fall där polisen har spanat på någon som har trovärdigt alibi.
Citera
2019-01-24, 15:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag har inte ändrat mig, jag svarar samma som förut. Spaningen kunde inte visa att alibit var äkta.
Istället för att upprepa, svara på mina frågor. Hur skulle spaningen kunna förvissa polisen att alibit var äkta? Visa på ett annat fall där polisen har spanat på någon som har trovärdigt alibi.

Bevisa att alibit var falskt. Din förklaring att polisen spanade på maken för att alibit var falskt stämmer inte. De kunde inte ta för givet att alibit var sant.
Citera
2019-01-24, 15:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bevisa att alibit var falskt. Din förklaring att polisen spanade på maken för att alibit var falskt stämmer inte. De kunde inte ta för givet att alibit var sant.
En jämförelse mellan berättelserna bevisar att alibit var falskt. De överensstämmer inte, därför spanade polisen på MB.
Citera
2019-01-24, 15:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
En jämförelse mellan berättelserna bevisar att alibit var falskt. De överensstämmer inte, därför spanade polisen på MB.
Det är vad du tror. Det är inte sanningen. Deras alibi är sant trots deras olika tidsuppfattningar. De ljuger inte medvetet och uppger inget falskt alibi. Du påminner väldigt om en bekant till mig som har Asperger. Det är lönlöst att försöka övertyga honom om något. Försök att lära dig istället för att tjata hål i huvudet på folk.
Citera
2019-01-24, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är vad du tror. Det är inte sanningen. Deras alibi är sant trots deras olika tidsuppfattningar. De ljuger inte medvetet och uppger inget falskt alibi. Du påminner väldigt om en bekant till mig som har Asperger. Det är lönlöst att försöka övertyga honom om något. Försök att lära dig istället för att tjata hål i huvudet på folk.
Det är inte bara tidsuppgifterna som inte överensstämmer. Det är helt olika historier, som om de beskriver varsin kväll, vilket är troligt om båda ljuger och inte har kommit överens om vilken kväll de ska beskriva.

Nu går du till peronangrepp igen och har fel. Jag ändrade mig många gånger när jag diskuterade hur blodplantering kunde gå till med Prudent. Slutligen visade jag på ett enkelt sätt.
Citera
2019-01-24, 15:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är inte bara tidsuppgifterna som inte överensstämmer. Det är helt olika historier, som om de beskriver varsin kväll, vilket är troligt om båda ljuger och inte har kommit överens om vilken kväll de ska beskriva.

Nu går du till peronangrepp igen och har fel. Jag ändrade mig många gånger när jag diskuterade hur blodplantering kunde gå till med Prudent. Slutligen visade jag på ett enkelt sätt.

Du visade att vilken idiot som helst kan kleta ner en kasse med blod. Kalla det gärna plantering om du vill. Du bevisade aldrig att du lurade en kriminaltekniker.

Du påstår alltså att paret inte var hemma? Var var dom? Eftersom du kallar deras alibi för falskt.
Citera
2019-01-24, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du visade att vilken idiot som helst kan kleta ner en kasse med blod. Kalla det gärna plantering om du vill. Du bevisade aldrig att du lurade en kriminaltekniker.
Jag visade att jag kunde ändra mig, vilket du aldrig har visat att du kan.
Citat:
Du påstår alltså att paret inte var hemma? Var var dom? Eftersom du kallar deras alibi för falskt.
Det är hopplöst att diskutera med någon som inte läser.
Citat:
Helt riktigt. Hade berättelserna om vad de gjorde på kvällen samstämt in i minsta detalj hade det funnits anledning att misstro dem. Men i det här fallet, när det inte fanns minsta samstämmighet i berättelserna fanns det ingen anledning att tro på berättelserna, tvärtom, de var uppenbart falska. Frun gav MB falskt alibi och det insåg polisen. Ingenting senare har styrkt alibit om vad de gjorde på kvällen, ändå påstod åklagaren i rättegångarna att han hade alibi. Det kan mycket väl vara så att alibit om att han var hemma på kvällen är sant, men inte vad de gjorde.
Citera
2019-01-24, 15:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag visade att jag kunde ändra mig, vilket du aldrig har visat att du kan.

Det är hopplöst att diskutera med någon som inte läser.

Då bestämmer jag att DU misstänker att deras alibi inte var sant. Inte polisen. Lägg inte dina ord i deras munnar, Tack!
Citera
2019-01-24, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då bestämmer jag att DU misstänker att deras alibi inte var sant. Inte polisen. Lägg inte dina ord i deras munnar, Tack!
Wikipedia: Alibi
Citat:
Alibi (latin "på (något) annat ställe"), vistelse på annan plats än brottsplatsen vid tidpunkten för ett brott
Genom sina berättelser intygade de ömesidigt att de inte var på brottsplatsen därför att brottsplatsen var någon annanstans. De kan mycket väl ha varit hemma vid tidpunkten för brottet, det säger jag inte emot. Polisen insåg att berättelserna inte var sanna och satte span på MB, inte för att förvissa sig om alibit, utan i förhoppningen att han skulle avslöja sig.
Citera
2019-01-24, 15:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Wikipedia: Alibi

Genom sina berättelser intygade de ömesidigt att de inte var på brottsplatsen därför att brottsplatsen var någon annanstans. De kan mycket väl ha varit hemma vid tidpunkten för brottet, det säger jag inte emot. Polisen insåg att berättelserna inte var sanna och satte span på MB, inte för att förvissa sig om alibit, utan i förhoppningen att han skulle avslöja sig.

Det är fel av dig att påstå att alibit var falskt. OM du nu menar med falskt att de ljög medvetet. Du kanske har egna ord på saker och ting. Vem fan vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in