Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Nej, ingen rökpaus, inte så vitt jag kan minnas iallafall. Alla minnen från den kvällen är minst sagt vaga.

Angående meddelandet så var det från Lelles telefon. Den enda info jag har är den jag läst i media och fått genom frågor från polis under förhör för snart 20 år sedan.

Tack för svaren! I den här artikeln diskuteras saken med dig och citeras så här:
Citat:
Samtalet från Lelle Hildebrands mobiltelefon har han ingen förklaring till.
– Jag hade en inspelning i min brevlåda. Det lät som någon ringt upp av misstag. Jag hörde bara fotsteg, säger han.

Tidigare i samma artikel står det:
Citat:
Två saker förbryllar framförallt polisen:
l Klockan 22.03 ringdes ett telefonsamtal från Lelle Hildebrands mobiltelefon till rockmanagerns mobiltelefon. Enligt polisen kände uppringaren till koden till hans brevlåda och tömde den på intalade samtal

Du hade alltså ett meddelande i din röstbrevlåda som bara lät som fotsteg, men när polisen/media pratar om raderade meddelanden så är det Lelles röstbrevlåda det gäller?
Citera
2019-01-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kruvajang
Tack för svaren! I den här artikeln diskuteras saken med dig och citeras så här:

Du hade alltså ett meddelande i din röstbrevlåda som bara lät som fotsteg, men när polisen/media pratar om raderade meddelanden så är det Lelles röstbrevlåda det gäller?

Han blåljuger naturligtvis, han är falskheten själv- tack vare bartendern vet vi lite mer
Citera
2019-01-10, 21:34
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruvajang

Återigen, detta var 20 år sedan, jag minns inte allt som jag läst eller frågats av polis. Jag kan helt ärligt inte komma ihåg vad som polis frågat mig eller vad jag läst media.
Citera
2019-01-10, 21:35
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Han blåljuger naturligtvis, han är falskheten själv- tack vare bartendern vet vi lite mer

Vem är denna bartender du hela tiden refererar till? Är det någon som skrivit på Flashback? I så fall hittar jag inte honom/henne.
Citera
2019-01-10, 21:56
Medlem
Du hade alltså ett meddelande i din röstbrevlåda som bara lät som fotsteg, men när polisen/media pratar om raderade meddelanden så är det Lelles röstbrevlåda det gäller?[/quote]

Antingen ringer Rickard från Lelles mobil till sin egen och raderar meddelandet eller så har Rickard lämnat ut sin mobilsvarskod till Lelle eller till en tredje person som ringer och raderar meddelandet. Det är svårt att se fler alternativ. Om Rickard lämnat sin kod till någon annan så skulle han självklart komma ihåg det. Lelle försvinner ju samma dag de ses och det gör ju att händelserna präntas in i minnet på ett helt annat sätt än om det inte hade hänt något speciellt den dagen. Och eftersom han inte har sagt till polisen att han lämnat ut sin kod finns bara ett alternativ kvar.
Citera
2019-01-10, 22:23
Medlem
Tycker så synd om Lelles mamma.

Citat:
För två år sedan begärde mannen fler permissioner och att bli förflyttad till ett lägre säkerhetsklassat fängelse än Tidaholm. Kriminalvårdsstyrelsen avslog begäran eftersom man ansåg att mannen lider av "narcissistisk och antisocial personlighetsstörning med paranoida drag" som i princip inte går att bota.

https://www.hd.se/2006-06-17/hon-vil...ka-leva-vidare
Citera
2019-01-11, 21:55
Medlem
Citat:
Vem är denna bartender du hela tiden refererar till? Är det någon som skrivit på Flashback? I så fall hittar jag inte honom/henne.

Är det inte han som har tatuerat ett vinglas mellan ögonen?
Citera
2019-01-11, 22:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det inte han som har tatuerat ett vinglas mellan ögonen?
Om det är han med ett vinglas mellan ögonen så känns han väl inte överdrivet pålitlig ....
Citera
2019-01-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är han med ett vinglas mellan ögonen så känns han väl inte överdrivet pålitlig ....

En av Ricard Nilssons bästa kåkfararkompis?
Han säger att han är RN evigt tacksam för att han motiverat honom...men det var DÅ det, som det verkar...
Citera
2019-01-13, 18:00
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
En av Ricard Nilssons bästa kåkfararkompis?
Han säger att han är RN evigt tacksam för att han motiverat honom...men det var DÅ det, som det verkar...

Nu hittar du på saker om en av mina vänner, och därmed kommer jag inte längre att kommentera eller besvara något från dig.
Citera
2019-01-14, 00:24
Medlem
Citat:
Återigen, detta var 20 år sedan, jag minns inte allt som jag läst eller frågats av polis. Jag kan helt ärligt inte komma ihåg vad som polis frågat mig eller vad jag läst media.

Hade du bra nivå med batteri i din egen mobiltelefon under kvällen? Kommer du ihåg?
Citera
2019-01-14, 06:33
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Hade du bra nivå med batteri i din egen mobiltelefon under kvällen? Kommer du ihåg?

Kommer inte alls ihåg. Men gissar på att jag inte hade slut på batteriet, har för mig att jag hade en laddare i bilen och då borde jag rimligen inte ha fått slut på batteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in