2019-01-23, 17:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Håller delvis med dig.

Vatchareeya dog av knivliknande stick i vitala delarna(ovanligt) och blev sannolikt transportstyckad av någon, någonstans.

Smart , så Vatchareeya blev SANNOLIKT transportstyckad ?
Av vem och var nånstans ?
Vart skulle hon transporteras och i vems bil skedde det hela ?
Finns det någon möjlighet att den har glömts bort i utredningen ?
Citera
2019-01-23, 17:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
När det blev det massmediala trycket, och man kände press på sig att nå resultat och det fanns stora förväntningar att lösa fallet, och det är det jag menar tidigare att vara på tårna. Den information polisen fick var ju först av styvpappan när han vill anmäla VB försvinnande att det var olikt VB att vara borta. Man skulle tagit upp anmälan redan då. Polisen hade kunnat utforska via föräldrarna om vänner och relationer. Polisen var säker inte så överfyllda med jobb, vilket dom inte kunnat åkt till eventuella adresser eller ringt och frågat om kompisar hört något från VB. Nu tappade man 2-3 dagar vilket innebär att när det går över till misstanke om brott så hade det gått ytterligare någon dag. Sedan ska man läsa både FUP och försvarets resningsansökan. Det som står i resningsansökan är ingenting som försvaret hittar på, utan försvaret har hittat sidomaterial och det som finns i slasken. Om man gör detta objektivt så ser man också vilka brister som gjorts i utredningen och man gjorde det lätt för sig.

Det är mycket snack om tryck och press hela tiden va ?
Var det större tryck och press i det här fallet än i andra fall ?
Så du är också expert på hur polisen skulle ha agerat i alla lägen .
Ta då från början till slut och räkna upp alla fel som har begåtts och
förklara sen in i minsta detalj hur polisen skulle ha agerat i varje enskilt skede .
Så du står för objektiviteten i fallet menar du ?
Är det mycket lätt att inse vem som är gärningsmannen/männen menar du ?
Senast redigerad av boidis12 2019-01-23 kl. 17:36.
Citera
2019-01-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är mycket snack och tryck och press hela tiden va ?
Var det större tryck och press i det här fallet än i andra fall ?
Så du är också expert på hur polisen skulle ha agerat i alla lägen .
Ta då från början till slut och räkna upp alla fel som har begåtts och
förklara sen in i minsta detalj hur polisen skulle ha agerat i varje enskilt fall .
Så du står för objektiviteten i fallet menar du ?
Är det mycket lätt att inse vem som är gärningsmannen/männen menar du ?

Läs! Har skrivit det tidigare, men du läser och svarar på det inläggen som ligger framför dig. Ja jag håller fast vida att min uppfattning är att KJ inte är rätt GM. Du får svara och vara hur frustrerad hur mycket du vill över det och jag har inga problem med det. Vi tycker olika helt enkelt.
Citera
2019-01-23, 18:17
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Läs! Har skrivit det tidigare, men du läser och svarar på det inläggen som ligger framför dig. Ja jag håller fast vida att min uppfattning är att KJ inte är rätt GM. Du får svara och vara hur frustrerad hur mycket du vill över det och jag har inga problem med det. Vi tycker olika helt enkelt.

Och vem är då rätt GM ?
Hur resonerar du dig fram till den rätte GM ?
Eller är de kanske flera stycken ?
Vem vet , de kanske är tre personer som är inblandade t.o.m .
Och vilka fel har polisen begått ? Specificera så gott du kan ...
Och hur skulle de ha agerat istället i varje skede där misstaget begicks i utredningen istället ?
Om det finns brister i utredningen av mordet på VB måste du ju förklara dessa och lära poliserna
hur dom ska hantera nästa fall med tryck och press .
Citera
2019-01-23, 18:29
Medlem
Citat:
Och vem är då rätt GM ?
Hur resonerar du dig fram till den rätte GM ?
Eller är de kanske flera stycken ?
Vem vet , de kanske är tre personer som är inblandade t.o.m .
Och vilka fel har polisen begått ? Specificera så gott du kan ...
Och hur skulle de ha agerat istället i varje skede där misstaget begicks i utredningen istället ?
Om det finns brister i utredningen av mordet på VB måste du ju förklara dessa och lära poliserna
hur dom ska hantera nästa fall med tryck och press .

Lägg ner lite tid på att läsa materialet som finns tillgängligt och mina tidigare inlägg. Du har ju svarat på alla så du bör ju veta vad jag nämnt. Ja min uppfattning är att det mest troliga är två GM.
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-23 kl. 18:32.
Citera
2019-01-23, 18:47
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen av rätterna fick någon graf över experiment att tolka, och jag vet inte om någon av parterna framförde att kroppen måste ha långtidsförvarats i ett kallt utrymme, så rätterna tog inte ställning till det.

Det är knappast så att kroppen förflyttades många gånger. Man kan utgå från att kroppen låg stilla ca två veckor, och den platsen var kallare än både utomhustemperatur och inomhustemperatur utom i särskilda utrymmen. Utrymmet kan ha värmts upp något t.ex. dagtid, men inte mycket eller länge, då hade likstelheten släppt snabbare. Kroppsdelarna kan ha varit tillsammans, likstelheten kan släppa olika fort i olika kroppsdelar.

Kan något annat än värn eller jordkällare komma i fråga? Vem inblandad kan tänkas ha tillgång till en jordkällare? Det spekuleras i tråden att det skulle finnas en jordkällare vid MB:s fastighet i Lakaträsk.

Men det är knappast troligt att någon skulle ha kört kroppen T/R Lakaträsk, och hundmarkeringarna i ett värn får inte glömmas bort.

Ja, fast nu spekulerar ju du som om du kan avgöra hur länge kroppen legat under de aktuella temperaturförhållandena relaterat till graden av rigor mortis. No disrespect, men jag är inte säker på att du har kunskapen för det. Ett utlåtande från en expert i ämnet vore mer intressant.
Citera
2019-01-23, 19:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, fast nu spekulerar ju du som om du kan avgöra hur länge kroppen legat under de aktuella temperaturförhållandena relaterat till graden av rigor mortis. No disrespect, men jag är inte säker på att du har kunskapen för det. Ett utlåtande från en expert i ämnet vore mer intressant.
Jag delar inte din uppfattning. Kroppen förvarades kallare än inom- och utomhustemperatur.
Citera
2019-01-23, 19:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, alibit var falskt, det var därför polisen satte span på mannen. Polisen förvissade sig inte om att mannen var oskyldig genom spaning. Chansen fanns endast att spaningen kunde avslöja honom, inte fria honom. Hur hade den kunnat göra det?

De tre fallen var exempel. I hur många fall har jag misstänkt någon oskyldig? Om det är för många beror det på att jag inte kan välja. Det händer att oskyldiga döms. Vilka fall ska jag välja?

Du kallar alibit falskt. Polisen avskrev paret som misstänkta vilket var rätt. Det andra får jag avstå från att svara på eftersom du är så ful och anmäler liknande svar från dig för trams. Du vet ändå vad jag menar.
Citera
2019-01-23, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du kallar alibit falskt. Polisen avskrev paret som misstänkta vilket var rätt. Det andra får jag avstå från att svara på eftersom du är så ful och anmäler liknande svar från dig för trams. Du vet ändå vad jag menar.
Polisen avskrev dem inte som misstänkta, de har aldrig varit misstänkta. Varför var det rätt att inte misstänka dem när de lämnade falskt alibi? Har du hört det hända i något annat fall där ingen har erkänt?
Citera
2019-01-23, 21:23
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Polisen avskrev dem inte som misstänkta, de har aldrig varit misstänkta. Varför var det rätt att inte misstänka dem när de lämnade falskt alibi? Har du hört det hända i något annat fall där ingen har erkänt?

Nu har du ju tjatat om deras falska alibi minst 500 ggr .
Hur var det nu igen , var de misstänkta eller inte i dina ögon ?
MB hade ju fler anledningar att vilja döda VB än KIM eller hur ?
Är det därför det svider så i pälsen att polisen inte misstänkte någon av dem ?
Citera
2019-01-23, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu har du ju tjatat om deras falska alibi minst 500 ggr .
Nu överdriver du.
Citat:
Hur var det nu igen , var de misstänkta eller inte i dina ögon ?
Nej.
Citat:
MB hade ju fler anledningar att vilja döda VB än KIM eller hur ?
Jaså, du tycker det. Intressant.
Citat:
Är det därför det svider så i pälsen att polisen inte misstänkte någon av dem ?
Nej, det svider inte och jag har ingen päls.
Citera
2019-01-23, 23:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nu överdriver du.
Inte det minsta .

Citat:
Nej.
Varför håller du då på och tjatar om det falska vittnesmålet ?
Jag frågar igen om ett falskt vittnesmål nödvändigtvis betyder att
någon av paret MB och AN har något med VB:s död att göra ?
Citat:
Jaså, du tycker det. Intressant.
Icke sa nicke , det är du som tycker så .
Mängden upprepningar talar sitt tydliga språk .

Citat:
Nej, det svider inte och jag har ingen päls.
Då verkar det bortkastat att hålla på och upprepa paret MB och AN:s falska vittnesmål om och om igen .
Nä , det vet vi .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in