Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Sanningen är den att om KJ hade varit gärningsmannen hade det funnits massor med bevis mot honom, nu finns ingenting, absolut ingenting.
Naturligtvis finns det personer som inser att gärningsmännen kommer utifrån, har väl aldrig hänt att en mördare låtit en kvinnan lida en långsam plågsam död som det här fallet var.
Den som tror på riktigt att det var KJ som var gärningsmannen kan gå på vad som helst och kan få för sig de mest osannolika historier, sedan finns det de som påstår att KJ var gärningsmannen som endast gör det för att stödja åtalet och domen.
Och vad hade det gjort för skillnad för dig om det funnits massvis med bevisning, inte minst
teknisk, mot gunstlingen KJ? Det lär knappast ha ändrat på någonting i din syn på fallet och
KJ:s oskuld ändå.
Bara att se på hur du for fram i fallet med Lisa Holm. Hennes vidrige mördare Nerijus B.
var inte snål med att lämna handfasta spår efter sig, teknisk bevisning så det räckte och
blev över minsann, men vad hjälpte det? Det var förstås planterat i din förvridna värld.
Konspiration där också förstås.
Man hade kunnat haft en inspelning där KJ mördar VB och du hade nog fortfarande
hävdat att han var oskyldig. Du hade bara påstått att inspelningen var fejk. Att "auktoriteten"
beordrat manipulering av filmmaterialet. I akt och mening att skydda dina utifrån kommande
två gärningsmän som du fått riktigt på hjärnan. De finns bara i din fantasi och ingen annanstans.
Och vad är det sen för skitsnack om att ingen annan mördare "låtit en kvinna lida en långsam
plågsam död som det här fallet var"?
Är du inte alls bekant med vad den onde Peter Madsen gjorde mot Kim Wall?
Där har du ett annat offer som fått lida något så in i helvete. Torterad till döds.
Spetsad med halvmeter lång skruvmejsel bland annat. Skärsår och hugg. Halsen avskuren.
Huvudet av. Styckad. Huvud och kroppsdelar dumpade i havet som skräp.
Men det är kanske en konspiration detta fall med för dig? Madsen lika oskyldig som KJ?
Danska "auktoriteten" igång där kanske?
Citat:
Den som tror på riktigt att det var KJ som var gärningsmannen kan gå på vad som helst och kan få för sig de mest osannolika historier
Den som förstår att värdera indicier och bevis efter förtjänst i föreliggande fall har inga
problem med att inse vem som är ansvarig för att Vatchareeya Bangsuan inte längre har
ett liv att leva.
Och jag skulle nog akta mig om jag vore som du att ta orden "osannolika historier" i min mun...
Jisses säger jag bara. Fabler så självaste baronen hade kunnat bli avundsjuk.
Han du vet, Munchausen.
Låt mig sen slutligen erinra om en vis mans ord som passar så bra gällande just dig och
dina likar i konspirations- och rättshaveristträsket:
"En utvecklad konspirationsteori är till sin natur sluten, inte öppen.
Dess talesmän betraktar världen ur teorins begränsade prisma och stöter bort all
information som inte bekräftar den egna uppfattningen.
Viljan till omprövning av den egna ståndpunkten är minimal och tycks inte uppmjukas över tid; snarare verkar positionerna hos vissa hårdna ju längre tiden går.
Konspirationsteorin är inte heller avsedd att prövas mot verkligheten och detta
av ett mycket enkelt skäl: teorin är ju per definiton sann och behöver därför inte testas,
endast deklameras" (Erik Åsard)