2019-01-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ett advokatbyte till med de extra kostnader som då uppstår för att den ska läsa in sig på fallet går knappast domstolen med på.

Han har väl redan bytt en gång?
Citera
2019-01-23, 20:06
Medlem
Apropå kändisskvallret här på FB. Som rubriken säger ska den handla om kändisar. Med tanke på hur tidningarna använder sin journalistik för att sälja lösnummer så har ju många gånger tidigare konstaterats att de som pekats ut som kändisar av olika slag är ofta okända för "vanligt folk". Hamnar de då här på forumet så dröjer det inte så länge förrän de ändå blir outade.

När det gäller GS så kan man väl säga att han haft oturen att hamna i tidningarnas kändisfålla. Många yngre har ingen aning om vem han är och hans fotbollsspelande i allsvenskan för över 30 år sedan. Andra med namnet Glenn (t.ex. Strö***rg eller Hy*en) från Göteborg som varit utlandsproffs, landslagsspelare och förekommer som sportkommentatorer eller medverkar i olika tv-program är allmänt kända. GS kändisskap kan väl endast knytas till den åldrande skalan i fotbollsvärlden.

Med facit i hand så borde hans infall att i fyllan gå in till JB och starta sexet som ledde till anmälan inte ha legat till grund för någon tråd här kanske....
Citera
2019-01-23, 20:07
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Han har väl redan bytt en gång?
Ja och för att få igenom ett byte till får han nog göra som lasermannen och slå sin advokat på käften för att tvinga fram ett byte.
Citera
2019-01-23, 20:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Tillägg

Expressen anger att han vill byta advokat till Johan Eriksson (vem han nu är). Ännu inget om att någon begärt att få ställa upp som karaktärsvittne för GS.
Det är nog Sveriges idag mest kände brottmålsadvokat.
Han har uttalat sig om Arnaults våldtäktsdom --> (FB) Arton kvinnor anklagar Jean Claude Arnault för övergrepp. (namn tillagt /mod)

Johan Eriksson har även egen tråd här.
Citera
2019-01-23, 20:29
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
[spoiler]

Man kan givetvis ha gjort en felbedömning, det är förresten inget ovanligt att Tingsrätter dömer fel, det brukar ofta bli upprättelse i HR eller HD.

Minst sagt.

Vi håller givetvis tummarna att åtalet ogillas och att den meriterade fotbollsmästaren får upprättelse.

I tråden ang Timell (som friades i TR) blir du helt rabiat när folk antyder att han är skyldig och du skriker att han friats i TR. I den här tråden så påpekar du gång på gång att TR ofta "dömer fel". Hur skall du ha det? Själv är jag oftast enig med Tingsrätten då det gäller skuldfrågan (men inte alltid med hela domen), och därmed är jag ganska lik HR. Hur skall du ha det? Är det kanske egentligen så att du inte tycker att man skall lita på kvinnor, och därför inte skall döma nå'n för våldtäkt?
Citera
2019-01-23, 20:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
GS överklagar den fällande domen. Vill även byta advokat.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/e1pkGK/fotbollsprofilen-overklagar-valdtaktsdom

Bra, jag hade gjort precis som han i hans ställe.

Och jag tror att en del av mina såta vänner i tråden kommer att närma sig min uppfattning.
Citera
2019-01-23, 20:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Johan Eriksson vill säkert gärna ha det här.
Citera
2019-01-23, 21:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ett advokatbyte till med de extra kostnader som då uppstår för att den ska läsa in sig på fallet går knappast domstolen med på.

Jag tror inte att det du skriver stämmer. Men sätter ett frågetecken och ställer en fråga?
Citera
2019-01-23, 22:07
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Johan Eriksson vill säkert gärna ha det här.
Du ska veta att det är en mycket otacksam uppgift att ta över som advokat efter en fällande dom i TR och överklagan till HR då förhandlingen i HR i stort sett är en videouppspelning av tingsrättsförhandlingarna utan nya förhör om inte det finns speciella skäl. En advokat har i det läget ett mycket lite utrymme att påverka domstolen.
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag tror inte att det du skriver stämmer. Men sätter ett frågetecken och ställer en fråga?
Om din fråga är om det stämmer det jag skriver kan jag inte säga annat än att det är en bedömning jag gör och sedan får vi se när facit kommer.
Citera
2019-01-23, 22:17
Medlem
GS vill minska fängelsestraffets längd eller bli befriad?
Citera
2019-01-23, 23:22
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1728
GS vill minska fängelsestraffets längd eller bli befriad?
Med all sannolikhet har han överklagat både den fällande domen och straffet längd och antagligen också skadeståndets storlek.
Citera
2019-01-24, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I tråden ang Timell (som friades i TR) blir du helt rabiat när folk antyder att han är skyldig och du skriker att han friats i TR. I den här tråden så påpekar du gång på gång att TR ofta "dömer fel". Hur skall du ha det? Själv är jag oftast enig med Tingsrätten då det gäller skuldfrågan (men inte alltid med hela domen), och därmed är jag ganska lik HR. Hur skall du ha det? Är det kanske egentligen så att du inte tycker att man skall lita på kvinnor, och därför inte skall döma nå'n för våldtäkt?

Om någon person är oskyldig till anklagelserna som fotbollsmästaren faktiskt kan vara så ska han självklart inte dömas för våldtäkt eller vill du tvinga domstolarna att döma oskyldiga människor för våldtäkt?

Nu har ju också fotbollsmästaren överklagat domen och du får helt enkelt acceptera att han anser att han är oskyldig till anklagelserna och samma sak är även andra människor rätt övertygade om vilket du säkert har uppmärksammat här i tråden.

Det intressanta är däremot varför du fäster så enormt stor tilltro till en kvinna som både är tidigare dömd och som blivit ertappad men en rad lögner när hon åkte fast för narkotikabrott?

Anser du att man ska lita mer på en lögnare och tidigare dömd person som kvinnan i det aktuella fallet samtidigt som man ska lita mindre på en ej tidigare dömd fotbollsmästare bara för att han är man?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-01-24 kl. 01:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in