Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Att Professor Stånk & Flås har hybris är väl allom bekant vid det här laget.
Japp. GW är dock rätt "gammel" nu, men han har antagligen sitt "nyktra halvår", om jag inte minns helt fel? -Mellan nyår och midsommar dricker han inte en droppe. Hybris har han dock "hela tiden" oavsett nykterhetsnivå..
Spontant tänker jag nu på hur det där han "visste till 100% säkerhet" om de där kossorna som "försvann" från GW:s nästan granngård, han skrev "den bergsäkra lösningen på fallet" i "Veckans Brott". Kuvertet förseglades, kuvertet skulle öppnas och läsas upp i SVT "vid lämpligt tillfälle", dvs. när dom i målet fallit. Vad jag kan minnas, öppnades aldrig/lästes aldrig upp i SVT/Veckans Brott...
(Fanns en massa svepskäl, bortförklaringar, "väntar tills lagakraftvunnen dom innan kuvertet öppnas" etc.men jag ser det som rätt sannolikt att vår gode GW hade totalfel i det han hade skrivit "i kuvertet").. -Vad han skrev fick vi som sagt aldrig se, antagligen var det han skrev fel.
Om nu mot förmodan GW skulle läsa det här, så gillar jag GW starkt ändå. -Vi har alla fel lite till mans ibland. (Låter som fjäsk nu, men så är det..)
Klart som korvspad att GW har en rätt rejäl släng av hybris, men han är en "go gubbe" ändå..