Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Han är väldigt självcentrerad och självgod. Visst koketterar han. Har han en krämpa så är det automatiskt en väldigt speciell och allvarlig krämpa. Nu har han fått folk att bry sig om hans hälsa sedan åtminstone 2011.
Hans mor ska ha hotat familjen med sina egna "dödliga" sjukdomar de sista 40-50 åren av sitt liv. Leifs syster sa i Jens Lind-dokumentären att deras mamma och Leif var mycket lika varandra. Leif tyckte inte om de orden.

Bra fomulerat! Håller med!
Vad driver honom egentligen? Varför gå från SVT till TV4 och göra i princip samma program? Betalar TV4 mer? Är de mer servila mot honom? Vill han att alla skall kalla professorn professor i tid och otid?
Om Leif GW är så bra på ekonomi och att förvalta sitt kapital, varför jagar han hela tiden efter mer pengar? Han kan väl rimligen inte hinna sätta sprätt på sitt kapital innan graven väntar? Vad är det då för vits att börja sälja importerat vin? Jag kan förstå det om han ägde en vingård, men att köpa in vin och kränga vidare? Det hade väl räckt med en rekommendation om vinet varit gott?
Eller är mera pengar och att vara i ramp-ljuset en drog likt alkoholen, överflödet av mat och jakten? Hela tiden nya kickar och "belöningar"?
Personligen tyckte jag han var bra i rätt många år, en självständig röst i pk-dimman. Men nu tycker jag att han börjar gå på tomgång och att han undviker att reta upp makthavare. Han verkar ha rätat in sig i pk-ledet. Kommer ni ihåg hur han klarsynt klädde verbalt av justitierådet Göran Lambertz och åklagare van der Kvast i Quick-affären? Tänk om han hade kraft att ta itu med dagens övergrepp av vanliga medborgare? De långa häktningstiderna på brott som de Karl Hedin anklagas för? Skjutning av pojken Eric i Stockholm och andra stackare som kommer i vägen för polisen?