2018-12-01, 21:07
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad du tror är det ingen som bryr sig ett skit om. Läs artiklarna i länken så vet du, din tomte.

Ja, det är en rejäl kagge han har och som sagt inte speciellt hälsosamt. Dock kan det i viss mån ursäktas med att han varit immobiliserad innan höftoperationen och i hans ålder är det inte det lättaste att bli av med överskottsfett.
Dessutom har han aldrig dolt det faktumet att han är väldigt förtjust i god mat.
Har hört att han hade ett förhållande med Siw Malmqvist på mitten av 80-talet.
Har alltid uppfattat Siw Malmqvist som en vettig kvinna, så jag hoppas det bara var något rykte utan grund.
Citera
2018-12-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad du tror är det ingen som bryr sig ett skit om. Läs artiklarna i länken så vet du, din tomte.

Direktör tomte om jag får be. Men nej han nämner inget om någon hjärtinfarkt i någon av artiklarna. Han har förstorat hjärta, högt blodtryck, högt kolestrol och lite andra saker, Han verkar ha fått en blodpropp vid ett tillfälle men någon hjärtinfarkt verkar han inte ha varit med om.
Citera
2018-12-02, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har hört att han hade ett förhållande med Siw Malmqvist på mitten av 80-talet.
Har alltid uppfattat Siw Malmqvist som en vettig kvinna, så jag hoppas det bara var något rykte utan grund.
Leif GW på 80-talet var väl lite mer välkammad än nuvarande version. Kan nog ha tilltalat modersinstinkterna (Siw född -36, Gw -45 om jag inte missminner mig), med sitt aspiga bligande under lugg och offerkoftan rejält knäppt i halsen efter regeringsskandalerna tidigare. Tyvärr kan jag ju inte länka, men han finns till beskådan i en rolig video på YouTube. Jonas Hallberg och Leif diskuterar ost. Borde isf ha varit på Siwans tid. What you see is what she got.
Men, nej, det är nog inte sant. Hon verkar ju förnuftig...men han var nog målmedveten som en liten bäver😬🤔😱
Citera
2018-12-09, 09:01
Medlem
GastonLeMans avatar
I sin krönika i pressen,
(https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/som-bast-ar-horace-engdahl-en-begavad-kasor-med-hog-svansforing/)
Så har han lite åsikter om Horace Engdahl.
Citera
2018-12-09, 13:02
Medlem
Errolflynn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
I sin krönika i pressen,
(https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/som-bast-ar-horace-engdahl-en-begavad-kasor-med-hog-svansforing/)
Så har han lite åsikter om Horace Engdahl.
Jo och i samma tidning recenserar Ulrika Knutsson samma program och företeelse men landar i helt andra åsikter och slutsatser. Klart märkligt!!! Gw ter sig mer politiskt korrekt än publicistklubbens gamla ordförande....
Har inte läst alla inlägg i denna tråd. Men med risk för upprepning så förundras jag hur PK den gamla kriminolog räven har blivit. Att Tv4 är den huvudsakliga uppdragsgivaren är nog ingen slump!!
Citera
2018-12-09, 14:44
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Han är väldigt självcentrerad och självgod. Visst koketterar han. Har han en krämpa så är det automatiskt en väldigt speciell och allvarlig krämpa. Nu har han fått folk att bry sig om hans hälsa sedan åtminstone 2011.

Hans mor ska ha hotat familjen med sina egna "dödliga" sjukdomar de sista 40-50 åren av sitt liv. Leifs syster sa i Jens Lind-dokumentären att deras mamma och Leif var mycket lika varandra. Leif tyckte inte om de orden.

Bra fomulerat! Håller med!

Vad driver honom egentligen? Varför gå från SVT till TV4 och göra i princip samma program? Betalar TV4 mer? Är de mer servila mot honom? Vill han att alla skall kalla professorn professor i tid och otid?

Om Leif GW är så bra på ekonomi och att förvalta sitt kapital, varför jagar han hela tiden efter mer pengar? Han kan väl rimligen inte hinna sätta sprätt på sitt kapital innan graven väntar? Vad är det då för vits att börja sälja importerat vin? Jag kan förstå det om han ägde en vingård, men att köpa in vin och kränga vidare? Det hade väl räckt med en rekommendation om vinet varit gott?

Eller är mera pengar och att vara i ramp-ljuset en drog likt alkoholen, överflödet av mat och jakten? Hela tiden nya kickar och "belöningar"?

Personligen tyckte jag han var bra i rätt många år, en självständig röst i pk-dimman. Men nu tycker jag att han börjar gå på tomgång och att han undviker att reta upp makthavare. Han verkar ha rätat in sig i pk-ledet. Kommer ni ihåg hur han klarsynt klädde verbalt av justitierådet Göran Lambertz och åklagare van der Kvast i Quick-affären? Tänk om han hade kraft att ta itu med dagens övergrepp av vanliga medborgare? De långa häktningstiderna på brott som de Karl Hedin anklagas för? Skjutning av pojken Eric i Stockholm och andra stackare som kommer i vägen för polisen?
Citera
2018-12-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Kommer ni ihåg hur han klarsynt klädde verbalt av justitierådet Göran Lambertz och åklagare van der Kvast i Quick-affären?(

Men det gjorde han först när hela Sverige hade klart för sig att Quick-affären var landets största rättsröta genom tiderna. Om Persson varit en så skicklig kriminolog skulle han börjat gräva i början och kanske kunnat förhindra att Lambertz och van der Kvast gjorde bort sig så gruvligt och spolierade allt. Alla offrens gärningsmän är idag utom möjlighet att lagföras. Persson verkar mer intresserad av att offentligt skambelägga folk i sin bransch än att från början under medieradarn söka lösa brott. Nu är han inte polis eller åklagare men något litet kunde han kanske ha kunnat uträtta som kriminolog i den tråkiga, anonyma och arbetsamma starten av att söka bringa klarhet i olösta mordfall. Men sånt ger inte tid i media eller pengar så då är det ointressant för Persson.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-12-09 kl. 15:07.
Citera
2018-12-09, 17:34
Medlem
Errolflynn1s avatar
Citat:

Vad driver honom egentligen? Varför gå från SVT till TV4 och göra i princip samma program? Betalar TV4 mer? Är de mer servila mot honom? Vill han att alla skall kalla professorn professor i tid och otid?

Om Leif GW är så bra på ekonomi och att förvalta sitt kapital, varför jagar han hela tiden efter mer pengar? Han kan väl rimligen inte hinna sätta sprätt på sitt kapital innan graven väntar? Vad är det då för vits att börja sälja importerat vin? Jag kan förstå det om han ägde en vingård, men att köpa in vin och kränga vidare? Det hade väl räckt med en rekommendation om vinet varit gott?

Eller är mera pengar och att vara i ramp-ljuset en drog likt alkoholen, överflödet av mat och jakten? Hela tiden nya kickar och "belöningar"?

Personligen tyckte jag han var bra i rätt många år, en självständig röst i pk-dimman. Men nu tycker jag att han börjar gå på tomgång och att han undviker att reta upp makthavare. Han verkar ha rätat in sig i pk-ledet. Kommer ni ihåg hur han klarsynt klädde verbalt av justitierådet Göran Lambertz och åklagare van der Kvast i Quick-affären? Tänk om han hade kraft att ta itu med dagens övergrepp av vanliga medborgare? De långa häktningstiderna på brott som de Karl Hedin anklagas för? Skjutning av pojken Eric i Stockholm och andra stackare som kommer i vägen för polisen?
Du är verkligen huvudet på spiken i dina frågeställningar. Jag har också varit näst intill fan av GW. Men det har vänt nu. Kanske det gör saker med människor( även med integritet) om man får gränslöst med mediautrymme och idag erhåller rollen som en "fader forah " över nationen.
Citera
2018-12-13, 07:54
Medlem
Citat:

Helt enig. Alltid gillat GWs lite sega motvallspersona. En nagel i ögat på många. Slog ofta uppåt. Få som vågar. Händer fortfarande då och då. Nu tycks dock ledstjärnan vara cash.
Citera
2018-12-14, 18:23
Medlem
GW:s hälsa är (som bekant?) inte helt pålitlig, vilket han gör klart här:

https://www.svd.se/leif-gw-persson-jag-kan-do-nar-som-helst

Förmodar att han personligen godkände rubriken
Citera
2018-12-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Men det gjorde han först när hela Sverige hade klart för sig att Quick-affären var landets största rättsröta genom tiderna. Om Persson varit en så skicklig kriminolog skulle han börjat gräva i början och kanske kunnat förhindra att Lambertz och van der Kvast gjorde bort sig så gruvligt och spolierade allt. Alla offrens gärningsmän är idag utom möjlighet att lagföras. Persson verkar mer intresserad av att offentligt skambelägga folk i sin bransch än att från början under medieradarn söka lösa brott. Nu är han inte polis eller åklagare men något litet kunde han kanske ha kunnat uträtta som kriminolog i den tråkiga, anonyma och arbetsamma starten av att söka bringa klarhet i olösta mordfall. Men sånt ger inte tid i media eller pengar så då är det ointressant för Persson.
Så är det. GW är snarare en genial opportunist än ett kriminologiskt geni. Hela hans karriär lyser av det.
Citera
2018-12-18, 21:17
Medlem
TheGreatWhiteBitchs avatar
Kollar på Brottsjournalen nu och jag tyckte nog att jag kunde höra en ljudlig prutt direkt efter en av hans många hostattacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in