2019-01-24, 21:00
  #2521
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Måste ha missat detta. Varje gång han skulle "öppna det", så sköts det upp av olika "knepiga" anledningar. (GW gillar ordet "knepigt"). GW sa "tänker inte läsa det nu".

Får snoka reda på avsnittet på YT!

Nej det var inga knepiga anledningar, det skulle läsas upp efter rättegången vilket också gjordes.
Citera
2019-01-24, 21:14
  #2522
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nej det var inga knepiga anledningar, det skulle läsas upp efter rättegången vilket också gjordes.

Faktiskt inte direkt efter rättegången/rättegångarna. GW väntade på "lagakraftvunnen dom". Om jag minns rätt ville han inte "påverka rättvisan" eller något i den stilen. (Som inte GW skulle påverka rättvisan "hela tiden"..)

Avsnittet där kuvertet öppnades, tydligen som du säger avsnitt 2 anno 2014, har jag som jag sa missat. Kanske jobbade över den tisdagen. Får snoka på YT. GW/producenterna drog det där kuvertet som en "cliffhanger" från avsnitt till avsnitt. Detta är min "knepiga" minnesbild om "kossorna i GW:s kuvert"..

Hittade följande vid sökning nu:
"Stölden har aldrig hänt"

I kvällens "Veckans brott" öppnade till programledare Camilla Kvartoft kuvertet.
– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.

Du var lite fel ute - domen säger att det inte kan uteslutas att en stöld har hänt, sa Kvartoft.

– Ja, jag får försöka med någon annan näringsform, kanske inom äldrevården, svarade Leif GW Persson.

– Jag har gjort fel förr, det är tre mord där jag har haft duktigt fel.

Kommer vi någonsin få veta vad som hände?

– Ja...det vet jag inte. Det där med kunskap är knepigt, sa Leif GW Persson.


Han betonade samtidigt sin allmänna inställning:

– Blir man friad så är man oskyldig. Alla andra inställningar är för mig fullständigt ofattbara.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1km24/leif-gw-perssons-kuvert-oppnades

Tvärsäkre GW när han "skrev på lappen" och sa "detta hände" och klistrade kuvertet, ändrade sig lite slingrande alltså..

Edit:
– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.
-Alltså fick vi aldrig se vad som stod på lappen. Kvartoft hade (i samarbete med GW och redaktionen) hittat på vad som helst. -Förutom att "fuskat med lappen", alltså bytt kuvertet mot ett annat kuvert, med annan lapp i. (Om kuvertet hade förvarats hos exempelvis notarius publicus eller liknande "säkert ställe"..)
-Nä, det där var dimridåer som vår gode GW körde med, och det förstår han nog själv.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2019-01-24 kl. 21:21.
Citera
2019-02-02, 22:34
  #2523
Medlem
LeonVances avatar
Förmodligen har GW slagit vad med någon annan fyllegubbe om att han sitta i TV4 och förklara att han alltid har alla rätt på högskoleprovet, utan att bli ifrågasätta eller något... så grattis GW, du vann vadet.
Citera
2019-03-05, 01:06
  #2524
Avslutad
Är det bara jag som finner det groteskt att begära ut lönesummor för att hitta en mördare, speciellt ett så magstarkt och hemskt fall som dubbelmordet i Linköping? Så ingen vill alltså hitta det aset så länge man inte får pengar för det? Det här samhället är så sjukt korrumperat utav Mammon. Man kan tydligen inte ens lita på gråsossar som GW längre att ha rent uppsåt. Alla har tydligen förvandlats till rovgiriga yuppies nuförtiden.

Jag har också alltid misstänkt att professor stånk och flås vet mer om både Palmemordet och Bordellhärvan än han vill ge sken av. Han tog ju nästan sitt liv där 77/78 när Palme drevade som värst. Sen dess har han vikit sig och valt att göra karriär inom kiosk-literatur, TV och tabloiderna istället. Den här mannen vet som sagt mer än han vågar delge. Det är jag övertygad om.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-05 kl. 01:16.
Citera
2019-03-05, 06:30
  #2525
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Är det bara jag som finner det groteskt att begära ut lönesummor för att hitta en mördare, speciellt ett så magstarkt och hemskt fall som dubbelmordet i Linköping? Så ingen vill alltså hitta det aset så länge man inte får pengar för det? Det här samhället är så sjukt korrumperat utav Mammon. Man kan tydligen inte ens lita på gråsossar som GW längre att ha rent uppsåt. Alla har tydligen förvandlats till rovgiriga yuppies nuförtiden.

Jag har också alltid misstänkt att professor stånk och flås vet mer om både Palmemordet och Bordellhärvan än han vill ge sken av. Han tog ju nästan sitt liv där 77/78 när Palme drevade som värst. Sen dess har han vikit sig och valt att göra karriär inom kiosk-literatur, TV och tabloiderna istället. Den här mannen vet som sagt mer än han vågar delge. Det är jag övertygad om.
Pengarna är där så att den kriminellas tveksamma kamrater har ett initiativ att svika honom.
Citera
2019-03-06, 12:18
  #2526
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Är det bara jag som finner det groteskt att begära ut lönesummor för att hitta en mördare, speciellt ett så magstarkt och hemskt fall som dubbelmordet i Linköping? Så ingen vill alltså hitta det aset så länge man inte får pengar för det? Det här samhället är så sjukt korrumperat utav Mammon. Man kan tydligen inte ens lita på gråsossar som GW längre att ha rent uppsåt. Alla har tydligen förvandlats till rovgiriga yuppies nuförtiden.

Jag har också alltid misstänkt att professor stånk och flås vet mer om både Palmemordet och Bordellhärvan än han vill ge sken av. Han tog ju nästan sitt liv där 77/78 när Palme drevade som värst. Sen dess har han vikit sig och valt att göra karriär inom kiosk-literatur, TV och tabloiderna istället. Den här mannen vet som sagt mer än han vågar delge. Det är jag övertygad om.

Professor Pust&Stön vet mycket väl att den svenska politiker"eliten" knullade småtjejer på 1970-talet men förnekar det. Han är ett arsle, och hans kändisskap bevisar bara hur lätt det är att sälja en image till gemene man.
Citera
2019-03-06, 12:38
  #2527
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Professor Pust&Stön vet mycket väl att den svenska politiker"eliten" knullade småtjejer på 1970-talet men förnekar det. Han är ett arsle, och hans kändisskap bevisar bara hur lätt det är att sälja en image till gemene man.

Nja - han skrev ju en bok om det - Grisfesten. Han var ju läckan i Geijer affären.
Citera
2019-03-06, 13:50
  #2528
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Nja - han skrev ju en bok om det - Grisfesten. Han var ju läckan i Geijer affären.

Det är ju det jag menar. Han vek sig senare. Kring 2007 eller när det nu var när Palme själv till sist pekades ut postumt så var GW jävligt snabb med att avfärda det hela och påstå att Eva Bengtsson bara ville ha pengar och uppmärksamhet minsann. På så sätt kunde media, familjen Palme och sosse-parteiet lätt avfärda Bengtsson som mytoman och lycksökare och så var det inget mer med det. För den store landsfadern Kim Jong GW har ju alltid rätt minsann enligt alla TV-skadade svenne-får. Rätt larvigt att kalla det för Geijer affären också förresten då kundregistret påstås ha bestått utav mängder av riksdagsmän inom både socialdemokratin och borgerligheten samt näringslivstoppar, fackpampar, affärsmän, lobbyister, journalister, bankirer, ambassadtjänstemän etc etc.
Citera
2019-03-06, 16:40
  #2529
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är ju det jag menar. Han vek sig senare. Kring 2007 eller när det nu var när Palme själv till sist pekades ut postumt så var GW jävligt snabb med att avfärda det hela och påstå att Eva Bengtsson bara ville ha pengar och uppmärksamhet minsann. På så sätt kunde media, familjen Palme och sosse-parteiet lätt avfärda Bengtsson som mytoman och lycksökare och så var det inget mer med det. För den store landsfadern Kim Jong GW har ju alltid rätt minsann enligt alla TV-skadade svenne-får. Rätt larvigt att kalla det för Geijer affären också förresten då kundregistret påstås ha bestått utav mängder av riksdagsmän inom både socialdemokratin och borgerligheten samt näringslivstoppar, fackpampar, affärsmän, lobbyister, journalister, bankirer, ambassadtjänstemän etc etc.
Han vet ju att det fanns belägg för Geijer men att Palme inte förekom någonstans i härvan förutom vid senare stadium där han kom in på ryktesvägen utan belägg. Därav försvarandet. Inte så konstigt.
Citera
2019-03-06, 17:41
  #2530
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Han vet ju att det fanns belägg för Geijer men att Palme inte förekom någonstans i härvan förutom vid senare stadium där han kom in på ryktesvägen utan belägg. Därav försvarandet. Inte så konstigt.

Kallar du ett utpekande från en utav huvudfigurerna i hela härvan för ett rykte? Men hon är väl bara mytoman och var bara ute efter uppmärksamhet och pengar, eller hur? Så klart. Så fortsätt parkera er framför dumburken och insup professor pust & stöns visdom, Svensson. Låt pappa stat fortsätta berätta för er om vilken gullig liten kritvit fredsduva eran evige martyr och frälsare den store ledaren Palme var.

Jag hoppas de där grundvalarna Holmèr yrade om börjar skaka snart. Och det rejält. Man undrar ju vad som stod i den där dagboken SÄPO beslagtog.

https://youtu.be/As9z4jNoyxs
Citera
2019-03-07, 04:17
  #2531
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Kallar du ett utpekande från en utav huvudfigurerna i hela härvan för ett rykte? Men hon är väl bara mytoman och var bara ute efter uppmärksamhet och pengar, eller hur? Så klart. Så fortsätt parkera er framför dumburken och insup professor pust & stöns visdom, Svensson. Låt pappa stat fortsätta berätta för er om vilken gullig liten kritvit fredsduva eran evige martyr och frälsare den store ledaren Palme var.

Jag hoppas de där grundvalarna Holmèr yrade om börjar skaka snart. Och det rejält. Man undrar ju vad som stod i den där dagboken SÄPO beslagtog.

https://youtu.be/As9z4jNoyxs

GW liksom Guillou är ingen fan av Palme. Vet inte vad du yrar om.
__________________
Senast redigerad av stibkloF 2019-03-07 kl. 04:20.
Citera
2019-03-07, 06:37
  #2532
Medlem
KanskeAndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är ju det jag menar. Han vek sig senare. Kring 2007 eller när det nu var när Palme själv till sist pekades ut postumt så var GW jävligt snabb med att avfärda det hela och påstå att Eva Bengtsson bara ville ha pengar och uppmärksamhet minsann. På så sätt kunde media, familjen Palme och sosse-parteiet lätt avfärda Bengtsson som mytoman och lycksökare och så var det inget mer med det. För den store landsfadern Kim Jong GW har ju alltid rätt minsann enligt alla TV-skadade svenne-får. Rätt larvigt att kalla det för Geijer affären också förresten då kundregistret påstås ha bestått utav mängder av riksdagsmän inom både socialdemokratin och borgerligheten samt näringslivstoppar, fackpampar, affärsmän, lobbyister, journalister, bankirer, ambassadtjänstemän etc etc.

Jag är inte insatt i det du nämner om 2007, däremot så har jag hört honom säga att han i samband med Geijeraffären tappade respekten och förtroendet för Palme specifikt och för alla politiker generellt. Han berättade att han sedan Geijeraffären förstått att politiker är de minst hederliga människorna på jorden.

Jag tror att Palme visst var en av pedofilerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in