2019-01-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Misstankegradstrappor i all ära, men att någon hålls som skäligen misstänkt innebär väl inte att det är minst 50% sannolikhet att denne är skyldig. Möjligen betyder det att Åsa Hiding gör den bedömningen, eller åtminstone att hon gjorde den bedömningen för ett halvår sedan. Det lär ju hamna i ett annat läge nu om det har visat sig att tanten inte kunde lämna det vittnesmål man hade hoppats på, och om inte heller den tekniska bevisningen gav de förväntade resultaten.

Vid skäligen misstänkt ska det vara mer troligt att personen är skyldig än oskyldig. Då är vi redan uppe i över 50%.
Ok?
Citera
2019-01-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Jag känner den sortens typer (kvinnostalkare). Hoppas att det finns mer material hos utredarna än vad vi trott hittills.
Citera
2019-01-23, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag känner den sortens typer (kvinnostalkare). Hoppas att det finns mer material hos utredarna än vad vi trott hittills.

Om det finns bevis som Holmes säger, då misstänker jag att det finns i den anmälan som gjordes av LW om kränkningar. Kan också vara något man har hittat något i hans mobil, men hur skulle det kunnat komma ut? Har LW har skrivit ner det så att det finns dokumenterat, genom att hon skickat något till någon?

Sannolikheten att hon skulle utsättas för både kränkningar, fysiskt våld (knoggnuggningen), och stalking av en man och sedan mördas av ytterligare en måste ändå vara mycket liten.

Att filma en person i sitt hem tyder på ett extremt kontrollbehov. Det är otäckt att en person kan gå så långt. Det är ju ändå inte något plötsligt anfall av irritation eller några frågor om någon man som man inte har att göra med.

Jag känner på mig att det stämmer som några i tråden skrivit. Det finns mycket mer.

Fasiken att man inte ska kunna lösa det här.
Citera
2019-01-23, 18:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Notknapparen hittade någon eller några länkar där det framgår att även skilda slipper vittna mot varandra.

Sant! Men är de skilda nu? Har jag missat något? Sist jag läste noga, så skrev någon att de inte skrivit under efter dessa 6 månader?

Nå, i vilket fall som helst så tror jag HD och/JG har något med detta att göra med. Tycks ju vara så att åklagaren vill framhäva att fler är inblandade på olika nivåer. Ändå tar hon inte bort SD som MGM.

Jag upplever det nu som om utredningen är helt tät. INGET läcker ut numera! Det är bra! (Tråkigt för oss, såklart, men BRA för rättssäkerheten!)

Mvh
/FS
Citera
2019-01-23, 18:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sant! Men är de skilda nu? Har jag missat något? Sist jag läste noga, så skrev någon att de inte skrivit under efter dessa 6 månader?

Nå, i vilket fall som helst så tror jag HD och/JG har något med detta att göra med. Tycks ju vara så att åklagaren vill framhäva att fler är inblandade på olika nivåer. Ändå tar hon inte bort SD som MGM.

Jag upplever det nu som om utredningen är helt tät. INGET läcker ut numera! Det är bra! (Tråkigt för oss, såklart, men BRA för rättssäkerheten!)

Mvh
/FS

Nej, de verkar inte vara skilda än. Jag tror att någon undrade tidigare idag eller igår om SD och HD eventuellt håller ihop för att slippa vittna mot varandra. Jag trodde att du kanske också funderade i samma banor.
Citera
2019-01-23, 19:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vid skäligen misstänkt ska det vara mer troligt att personen är skyldig än oskyldig. Då är vi redan uppe i över 50%.
Ok?

Polisen vet ju säkert mycket mer än vi.
De har tillgång till SMS som skickats mellan
SD och LW.

De vet vem som bokade USA-resan och när
den bokades.

De har jättemycket teknisk bevisning.
Citera
2019-01-23, 19:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet inte vilka överenskommelser som bestämts alls. HD har aldrig sett SD som skyldig. Barnen var helt enkelt SDs ansvar med inbokade kanin hoppningar mm.

Sannolikheten att SD skulle göra barnen något var icke-existerande.
Det tror jag var helt korrekt bedömning. Vilket visade sig stämma.
Barnen utgjorde inget hot.

Det enda sättet som HD kan veta att SD är
oskyldig är om hon själv är skyldig.

Man utsätter inte sina barn för någon risk
beroende av vad man tror.

Deras far var en misstänkt mördare och deras mamma
valde att lämna dem hos honom medan hon var ute och
letade burkar.
Hon tror att han är oskyldig men vad tror barnen?
De kanske var jätterädda?

Vad kommer de att tycka om sin mamma när de blir
vuxna och förstår vad hon har gjort?
Citera
2019-01-23, 20:55
Medlem
Hur ser det ut hos Lena nu?
Bostaden bara övergiven ännu? Tom? Till salu?
Har för mig jag läst här att avspärrningen är hävd.
Citera
2019-01-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det enda sättet som HD kan veta att SD är
oskyldig är om hon själv är skyldig.

Man utsätter inte sina barn för någon risk
beroende av vad man tror.

Deras far var en misstänkt mördare och deras mamma
valde att lämna dem hos honom medan hon var ute och
letade burkar.
Hon tror att han är oskyldig men vad tror barnen?
De kanske var jätterädda?

Vad kommer de att tycka om sin mamma när de blir
vuxna och förstår vad hon har gjort?

Och är det inte lite märkligt om inte Soc blir åtminstone lite inkopplat när en pappa är mordanklagad? Borde en sådan få träffa sina barn själv, eller bara vid övervakade besök?
Visst, oskyldig fram till dom, men ändå

Hoppas verkligen att samtliga berörda barn får hjälp av samhället att hantera det här
Citera
2019-01-23, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Hur ser det ut hos Lena nu?
Bostaden bara övergiven ännu? Tom? Till salu?
Har för mig jag läst här att avspärrningen är hävd.

Finns ingen skriven på adressen iaf.
Inte till salu via Hemnet.
Ingen skriven på adressen enligt Ratsit.
Citera
2019-01-24, 00:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den 23 juli skrev hon på sociala medier att förhållandet med dåvarande fästmannen var slut.

Så Lena mördas, HW gör slut med fästmannen (?)
och flyttar in hos UW.

Har de ett förhållande?
Var hon kär i UW?
Stod Lena i vägen?
Det var kanske oacceptabelt för LW
att "extradottern" skulle bli
barnens plastmamma?

Det här är en tuff tjej som har spelat
amerikansk fotboll.
Citera
2019-01-24, 00:50
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Mvh
/FS

Ser att det hänt mycket i tråden nu kring glapp och frågor kring HD. Välkomnar detta då jag hela tiden hävdat att det finns märkliga omständigheter kring hennes ev roll i det hela vilket vi inte fått svar på i tråden (varav som många påpekat vore enkelt att avdramatisera genom att presentera att hon de facto verkligen har ett tätt alibi), samt som stundtals skapat verkat skapa viss turbulens i tråden.

Jag har också reagerat på hur polisen uttalat sig kring MGM på senare tid. Dels att de envist håller fast vid honom som MGM och dels att de ändå pratat om gripanden i pluralform. Detta menar jag pekar på att det kan finnas medhjälpare eller anstiftare i hans närhet. Och då utifrån sommarens loggar hoppas man ju att att HD och JG blivit noga granskade av polisen kring deras förehavanden, motiv och relation till BO. Det är svårt att som utomstående veta vad de har och inte har på MGM och hans anhöriga men man kan nog ändå säga att det finns en viss friktion kring gänget SD, HD och JG i relation till LW. Men sedan så hamnar ju tråden i en enda röra så fort vi försöker vaska i hur denna friktion verkligen sett ut. Det är mycket motsägelser framförallt kring HD som ihop med viss turbulens i tråden så fort hon förts på tal får en att fundera om det finns områden där som är känsliga för gräv?

Kring HD finns ett antal frågetecken och ett ganska stort motiv. Kring JG finns en dubbelhet i relationen mellan honom och SD och honom och LW som öppnar upp för att man ändå får frågor kring hans lojaliteter, ageranden och roll.

Ulanna tror jag (rätta mig om jag minns fel) var inne tidigare på ett scenario där HD är GM och SD försöker skydda barnen.

Skulle SD kunna skydda en annan GM och ta på sig att stå i utredningens rampljus?

Kanske av skuldkänslor för att mordet ändå på något sätt vilar på hans samvete pga hans otrohet med LW som ledde till detta? Ponera att HD var GM, skulle då hennes vän och konservativt kristne vän (enligt tråduppgifter) JG se genom fingrarna och tiga för att han redan dömt LW moraliskt från sin egen (i mina ögon då skenheliga) syn på rätt och fel? Skulle HDs stöttande föräldrar gå så långt att de hjälpte till aktivt med att röja undan hindret för dotterns lycka om de såg att hon hamnade på att spela andrafiol hela tiden? Eller åtminstone ge henne ett alibi hon inte hade? Någon spekulerade ifall de kunnat anlita någon professionell mördare men med tanke på uppgifter om övervåld så känns det snarare som om GM ändå är någon som hade egna starka känslor med i spelet då han tog livet av LW. En professionell mördare hade nog, gissar jag, valt annan plats och något mindre riskabelt som ursinningslöst våld. Men hursom så instämmer jag i att HDs föräldrar bör granskas. Åtminstone kring hur de kan ha gett alibin osv samt ifall om det kan finnas bevis hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in