Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Sant! Men är de skilda nu? Har jag missat något? Sist jag läste noga, så skrev någon att de inte skrivit under efter dessa 6 månader?
Nå, i vilket fall som helst så tror jag HD och/JG har något med detta att göra med. Tycks ju vara så att åklagaren vill framhäva att fler är inblandade på olika nivåer. Ändå tar hon inte bort SD som MGM.
Jag upplever det nu som om utredningen är helt tät. INGET läcker ut numera! Det är bra! (Tråkigt för oss, såklart, men BRA för rättssäkerheten!)
Mvh
/FS
Ser att det hänt mycket i tråden nu kring glapp och frågor kring HD. Välkomnar detta då jag hela tiden hävdat att det finns märkliga omständigheter kring hennes ev roll i det hela vilket vi inte fått svar på i tråden (varav som många påpekat vore enkelt att avdramatisera genom att presentera att hon de facto verkligen har ett tätt alibi), samt som stundtals skapat verkat skapa viss turbulens i tråden.
Jag har också reagerat på hur polisen uttalat sig kring MGM på senare tid. Dels att de envist håller fast vid honom som MGM och dels att de ändå pratat om gripanden i
pluralform. Detta menar jag pekar på att det kan finnas medhjälpare eller anstiftare i hans närhet. Och då utifrån sommarens loggar hoppas man ju att att HD och JG blivit noga granskade av polisen kring deras förehavanden, motiv och relation till BO. Det är svårt att som utomstående veta vad de har och inte har på MGM och hans anhöriga men man kan nog ändå säga att det finns en viss friktion kring gänget SD, HD och JG i relation till LW. Men sedan så hamnar ju tråden i en enda röra så fort vi försöker vaska i hur denna friktion verkligen sett ut. Det är mycket motsägelser framförallt kring HD som ihop med viss turbulens i tråden så fort hon förts på tal får en att fundera om det finns områden där som är känsliga för gräv?
Kring HD finns ett antal frågetecken och ett ganska stort motiv. Kring JG finns en dubbelhet i relationen mellan honom och SD och honom och LW som öppnar upp för att man ändå får frågor kring hans lojaliteter, ageranden och roll.
Ulanna tror jag (rätta mig om jag minns fel) var inne tidigare på ett scenario där HD är GM och SD försöker skydda barnen.
Skulle SD kunna skydda en annan GM och ta på sig att stå i utredningens rampljus?
Kanske av skuldkänslor för att mordet ändå på något sätt vilar på hans samvete pga hans otrohet med LW som ledde till detta? Ponera att HD var GM, skulle då hennes vän och konservativt kristne vän (enligt tråduppgifter) JG se genom fingrarna och tiga för att han redan dömt LW moraliskt från sin egen (i mina ögon då skenheliga) syn på rätt och fel? Skulle HDs stöttande föräldrar gå så långt att de hjälpte till aktivt med att röja undan hindret för dotterns lycka om de såg att hon hamnade på att spela andrafiol hela tiden? Eller åtminstone ge henne ett alibi hon inte hade? Någon spekulerade ifall de kunnat anlita någon professionell mördare men med tanke på uppgifter om övervåld så känns det snarare som om GM ändå är någon som hade egna starka känslor med i spelet då han tog livet av LW. En professionell mördare hade nog, gissar jag, valt annan plats och något mindre riskabelt som ursinningslöst våld. Men hursom så instämmer jag i att HDs föräldrar bör granskas. Åtminstone kring hur de kan ha gett alibin osv samt ifall om det kan finnas bevis hos dem.