2019-01-23, 13:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Med en god advokat går den brottsmisstänkta kvinnan loss. Hävdar ex.vis att hon snodde barnvagnen i tron att den var tom. Att transportera lite avfall med.
Vatefter det lätt upprörda sverige får ägna sig åt mer triviala händelser, som lättkränktas skottsalvor, alternativt gruppvåldtäkter osv osv!

Hon kunde säkert kommit undan med stöld men nu lämnade hon barnvagnen vind för våg på en parkering sannolikt när hon såg barnet.

Det blir människorov där och då eftersom hon efter upptäckten inte lämnar tillbaka bebisen genom att kontakta polis, förskolan eller dylikt.
Citera
2019-01-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unkownperson
Bara för att man tror saker så skall man inte bli friad för det. Om jag stjäl en jacka från en privatperson så kan jag ju inte bli friad från det för att jag påstår att jag ”trodde” det var min jacka.

Uppsåt är dock en väsentlig del när man ska dömas för brott .
Citera
2019-01-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unkownperson
Förövrigt så bör en moderator ta sig tiden och rensa upp OT angående om det var rätt av mamman eller ej att lämna barnet den korta stunden utanför avdelningen.

Hade hon tänkt lämna ungen på toan i Bäckebol och sälja vagnen utanför köpcentret... ? vilket stolpskott..!
Citera
2019-01-23, 13:11
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hade hon tänkt lämna ungen på toan i Bäckebol och sälja vagnen utanför köpcentret... ? vilket stolpskott..!

Vad jag hört är hon en jonkare som dessutom gått ner sig ganska rejält. En sådan har inte koll på ett skit. Vi får vara tacksamma över att det gick såpass bra som det gjorde. Dumhoran kunde ha fått vagnen påkörd eller tappat den i en backe osv. osv. .
Citera
2019-01-23, 13:14
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
"Läget i Sverige" = det är inte säkert längre.

Längre? För barnarov var nytt?
Citera
2019-01-23, 13:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Suck, typiskt hysteriskt "PK". Ingen har väl försvarat förövaren (!). Det handlar om att försöka förstå vad som hänt.
"Sverige är ett land där man skall kunna parkera barnvagnen med barn utanför" Exakt vad betyder detta? Vad menar du?
Det innebär att lagstiftaren och rättsväsendet borde slå hårt mot gärningskvinnan. Hennes beteende är absolut oacceptabelt och det finns inte någon som helst ursäkt.

Visst har det presenterats ursäkter i tråden, typ att hon enbart var ute efter vagnen och inte såg barnet, bla bla bla.

Att inte se ett barn i en barnvagn och sedan förflytta sig, utan att se barnet, 6 km (fågelvägen om jag förstod rätt?) för att sedan dumpa barn och barnvagn, visst fan såg hon ungen från första stunden.
Citera
2019-01-23, 13:25
Medlem
Flashig78s avatar
Hon kommer inte undan människorov, även om hon trodde barnvagnen var tom. Om en snubbe stjäl en bil, utan att se ett barn i en bilbarnstol där bak, blir inte bara åtalad för bilstöld utan också för människorov.
Citera
2019-01-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det innebär att lagstiftaren och rättsväsendet borde slå hårt mot gärningskvinnan. Hennes beteende är absolut oacceptabelt och det finns inte någon som helst ursäkt.

Visst har det presenterats ursäkter i tråden, typ att hon enbart var ute efter vagnen och inte såg barnet, bla bla bla.

Att inte se ett barn i en barnvagn och sedan förflytta sig, utan att se barnet, 6 km (fågelvägen om jag förstod rätt?) för att sedan dumpa barn och barnvagn, visst fan såg hon ungen från första stunden.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Hon kommer inte undan människorov, även om hon trodde barnvagnen var tom. Om en snubbe stjäl en bil, utan att se ett barn i en bilbarnstol där bak, blir inte bara åtalad för bilstöld utan också för människorov.

Helt rätt båda två, finns inga ursäkter.
Citera
2019-01-23, 13:49
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Jag är faktiskt inte så övertygad om det. Jag har själv en sådan barnvagn som barnet låg i och suffletterna går att dra ner ordentligt på dessa. Barnet låg i en liggdel med en åkpåse i, och drar man ner suffletten till maximalt - vilket mga gör när bebisen sover - kan hon absolut ha missat att den låg i vagnen. I synnerhet när bebisen fortfarande sov när den hittades.
Citera
2019-01-23, 13:56
Medlem
.ermins avatar
Hon måste ju varit sjukt påverkad under händelsen? Man ser på hennes senaste bilder att hon är en pundare, men kollar man ett par år tillbaka så verkar hon varit normal. Gått väldigt snett i livet för henne?
Citera
2019-01-23, 14:07
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Jag är faktiskt inte så övertygad om det. Jag har själv en sådan barnvagn som barnet låg i och suffletterna går att dra ner ordentligt på dessa. Barnet låg i en liggdel med en åkpåse i, och drar man ner suffletten till maximalt - vilket mga gör när bebisen sover - kan hon absolut ha missat att den låg i vagnen. I synnerhet när bebisen fortfarande sov när den hittades.

https://apiassets.bugaboo.com/binaries/content/gallery/bugaboocms/strollers/products/donkey-2/c12-component-no-upscaling/duo/d2-duo-black-1.png

Så såg vagnen ut. Modell och märke
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2019-01-23, 14:11
Moderator
Nu räcker det med diskussioner om hur lämpligt eller oansvarigt det är att lämna barn ensamma. Finns det intresse av att diskutera den frågan kan man starta en tråd i Barn och familj.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in