2019-01-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Lägger då till frågan: Vem sjukskrev henne?

Om hon inte gjorde det själv, innebär det isåfall att hon redan var död i måndags.
Citera
2019-01-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Om hon inte gjorde det själv, innebär det isåfall att hon redan var död i måndags.

Någon skrev att det kan finnas elektronisk sjukskrivning också. Men de lär ju kunna fastställa om hon var död redan på måndag istället för kanske onsdag eller torsdag.

Jag undrar fortfarande varför de tog tid att identifiera dem.
Och varför stod inget i media om en försvunnen kvinna med barn? Eller fanns ingen oro?
Citera
2019-01-23, 11:30
Medlem
Yxzers avatar
När man hyr en bil så noteras väl mätarinställningen och utifrån detta kan en körsträcka erhållas. Nu handlar det troligen om en kort sträcka så det ger kanske inte så mycket.

Det enda som känns säkert är att barnet har mördats.
Sedan är frågan om mamma också mördades eller begick självmord.
Om det är dubbelmord så borde det rimligen vara samma mördare och då mest troligt en nära anhörig...
Citera
2019-01-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Den informationen har vi ju såklart inte, men med all sannolikhet hon själv?

Är väl inte alls säkert? Själv är jag en person som mycket sällan sjukanmäler mig. De få gånger det händer är jag såpass sjuk att jag ber sambon ringa. I de lägena är jag själv typ helt avkopplad pga hög feber eller så ligger jag på toagolvet och spyr utan avbrott.... När jag beöver sjukanmälas är det alltså i princip aldrig jag utan sambo som ringer in.
Citera
2019-01-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon skrev att det kan finnas elektronisk sjukskrivning också. Men de lär ju kunna fastställa om hon var död redan på måndag istället för kanske onsdag eller torsdag.

Jag undrar fortfarande varför de tog tid att identifiera dem.
Och varför stod inget i media om en försvunnen kvinna med barn? Eller fanns ingen oro?

Sjuk, försvunnen med barn, men ingen oro inget större larm! Enormt egendomligt! Dessutom som det ser ut att vara, familjen: pappa till barnet. Ingen mer?
Citera
2019-01-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Woh! Kommer du från Stockholms/Uppsala-trakten där Munchhausen syndrom var epidemi för nåt år sen, enligt soc. handläggarna? M.s. är enormt sällsyt i hela vår planet för övrigt! "hehe"

Jasså? Jag kommer ifrån Stockholm men har inte hört något om soc-handläggare. Det är ganska ovanligt med kvinnor som mördar sina barn och sen sig själv också.
Citera
2019-01-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
När man hyr en bil så noteras väl mätarinställningen och utifrån detta kan en körsträcka erhållas. Nu handlar det troligen om en kort sträcka så det ger kanske inte så mycket.

Det enda som känns säkert är att barnet har mördats.
Sedan är frågan om mamma också mördades eller begick självmord.

Ja mätarställningen skrivs alltid av så hur långt den rullat sedan uthyrningen vet man, stämmer de som en här skrev för några inlägg sedan om info och önskan från anhöriga med locket på lutar de rätt mycket åt att barnet mördats och mamman tagit självmord. I en sådan skåpbil finns gott om ställen i skåpet att fästa rep för hängning tex, man trodde inte familjen i Bjärred strypt/kvävt sina barn heller så de kan ju vara så i detta fallet också.
Om indikationer på självmord från mammans sida och mord av dottern via avskedsbrev kanske de blir locket på som i detta fallet?
Citera
2019-01-23, 11:58
Medlem
Cameleonts avatar
Barnet skulle börja i skolan igen den 20 januari (Vt i förskoleklass).
Var det vård av sjukt barn eller egen sjukdom som anmäldes?
Citera
2019-01-23, 12:04
Medlem
Det va en söndag. Skolan började 10/1 (fritids 7-8 och stängt 9de)

Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Citera
2019-01-23, 12:11
Medlem
Dom hittades väl döda på fredagen i bilen? Och i samma artikel står att hon varit anmäld försvunnen sedan onsdag. Det konstiga är att vanligtvis i Sverige när någon försvinner och det inte hör till vanligheterna, så brukar det inte ta lång tid innan det når media. Här dröjde det och kanske hade dröjt längre ifall man inte funnit dem. Frågan man kan ställa sig är: varför slogs inte stora trumman på direkt onsdag ifall en mamma med barn försvinner? Sambon borde varit sjukt orolig, då man knappast försvinner oanmält bara sådär - såvida nu inte det är så att hon exempelvis hållit sig undan förut pga bråk eller om det nu är annat med i bilden dvs. Tankvärt dock.
Citera
2019-01-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Det finns ingen information om någon frånvaroanmält barnet. Kvinnan sjukanmäldes på måndagen. Vi vet inte om det var hon själv som ringde, detta kan också ha gjorts via sms eller mail.
Citera
2019-01-23, 12:15
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Är väl inte alls säkert? Själv är jag en person som mycket sällan sjukanmäler mig. De få gånger det händer är jag såpass sjuk att jag ber sambon ringa. I de lägena är jag själv typ helt avkopplad pga hög feber eller så ligger jag på toagolvet och spyr utan avbrott.... När jag beöver sjukanmälas är det alltså i princip aldrig jag utan sambo som ringer in.
Nej okej, om man är så pass dålig. Men det är nog ändå inte jättevanligt att folk inte ringer in sina egna sjukanmälningar, man brukar väl passa på att eventuellt delegera saker som behöver göras osv.

Men för oss utan insyn i fallet skulle det såklart spekulativt kunna ligga sambon i fatet om det visar sig att det är han som ringt in och sjukanmält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in